Tror han er bange for at skælde ud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2020

LSS

Anonym skriver:

Hey du,

Ved du hvad, en af de ting jeg gør meget ud af at leve efter er, at det ikke kan nytte noget at bruge negativ energi på ting, som man ikke kan ændre. Et eksempel er din holdning og dit behov for at forsøge at guilttrippe - jeg har ikke tænkt mig at argumentere, finde på ti grunde eller noget i den dur, for det ved jeg godt ikke ændrer noget.

Til gengæld håber jeg, at det var en hjælp for dig at komme ud med det. Hvis du fik luftet nogle af dine indre frustrationer og fik det bedre af den årsag, så godt for det 

Jeg kan dog med sikkerhed forsikre dig om, at jeg ikke har den mindste skyldfølelse over det med tandbørsten. Det ville kræve, at det var min skyld og jeg derfor kunne bebrejde mig selv. Og i den holdning kommer du og jeg ikke til at mødes 

Og til gengæld håber jeg i formår at finde en måde at hjælpe drengen på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2020

Soonmom

serinasmor skriver:

han er 11 - så det er han klar til at gøre selv

Man har da stadig et ansvar som forældre for at sikre sig at det bliver gjort og hvis han ingen Tandbørste har haft i 5 dage, vil jeg sige at man ikke lever op til det ansvar, så jeg ville nok lige feje foran egen dør inden jeg ville begynde at mistænke der har noget galt med ham(/mor) 

Anmeld Citér

7. juli 2020

Babilooo

LSS skriver:

Det er den jo så overhovedet ikke.... måske den er det hjemme hos dig  

Jeg forstår slet ikke man ikke har styr på sine børns tandbørster. I øvrigt ville jeg kvæles langsomt af dårlig samvittighed hvis mit barn havde børstet tænder med sine fingre. Stakkels barn. 

Selvfølglig skal der tandbørstes. Men det er ikke det der er det væsentlige i denne situation. Han har en mor, der ikke giver ham ordentlig fodtøj, gør ham bange for hele tiden at gøre noget galt osv osv. 

Anmeld Citér

7. juli 2020

LSS

Tjullehej skriver:

Selvfølglig skal der tandbørstes. Men det er ikke det der er det væsentlige i denne situation. Han har en mor, der ikke giver ham ordentlig fodtøj, gør ham bange for hele tiden at gøre noget galt osv osv. 

Næ. Det er helheden generelt. 

Anmeld Citér

7. juli 2020

LSS

Soonmom skriver:

Man har da stadig et ansvar som forældre for at sikre sig at det bliver gjort og hvis han ingen Tandbørste har haft i 5 dage, vil jeg sige at man ikke lever op til det ansvar, så jeg ville nok lige feje foran egen dør inden jeg ville begynde at mistænke der har noget galt med ham(/mor) 

PRÆCIS! 

Anmeld Citér

7. juli 2020

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg vil sige det bedste i kan gøre er: 

Bekræfte ham i at han kan snakke med jer uanset omkring hvad. 

Hvis det er svært for ham her til at starte med at sige det i person, forslå en evt notesbog, han kan skrive i hvis der er noget, som i kan læse i stedet sammen. 

Giv så meget kærlighed og bekræftigelse som muligt, på at han er god nok, og altid kan komme til jer hvis der er noget. 

Han vil mærke det, men også huske det når han er over 12, og selv er klar til at tage springet. (Jeg synes at kunne huske at 12årige og opefter har medbestemmelse hvilken forældre han vil bo ved) 

Anmeld Citér

7. juli 2020

Babilooo

Ravnholt skriver:

Jeg vil sige det bedste i kan gøre er: 

Bekræfte ham i at han kan snakke med jer uanset omkring hvad. 

Hvis det er svært for ham her til at starte med at sige det i person, forslå en evt notesbog, han kan skrive i hvis der er noget, som i kan læse i stedet sammen. 

Giv så meget kærlighed og bekræftigelse som muligt, på at han er god nok, og altid kan komme til jer hvis der er noget. 

Han vil mærke det, men også huske det når han er over 12, og selv er klar til at tage springet. (Jeg synes at kunne huske at 12årige og opefter har medbestemmelse hvilken forældre han vil bo ved) 

Enig - jeg tænkte netop præcis også på at han snart har en alder hvor han selv kan rejse og bestemme hvor han vil være

Anmeld Citér

7. juli 2020

serinasmor

Soonmom skriver:

ville du kigge på din 11 årige og tjekke op på at de børstede tænder med en tandbørste, imens de gør det? 

For personligt ville jeg spørge om han har børstet tænder og tjekke at tænderne ser rene ud og at ånden dufter af tandpasta 

Og jeg ved det er sådan det fungerer i mange hjem med en 11 årig - fordi de er store nok til at kunne selv ...

Hilsen hende som er mor til en på 10  

Anmeld Citér

7. juli 2020

Babilooo

Næ. Det er helheden generelt. 

Men for mig svarer det til et fokus på om man giver for mange burgere og pomfritter til barnet - hvis rammerne er at barnet bliver slået hver dag.

Drengen har en mor der omsorgssvigter ham. At man tror at en dreng på 11 år selv børster tænder er altså ikke en dødssynd eller bonusmors skyld. 

Nå - men nok om tandbørstning. Synes bare din blanming af en der kæmper er forkert. 

God dag

Anmeld Citér

7. juli 2020

LSS

Tjullehej skriver:

Men for mig svarer det til et fokus på om man giver for mange burgere og pomfritter til barnet - hvis rammerne er at barnet bliver slået hver dag.

Drengen har en mor der omsorgssvigter ham. At man tror at en dreng på 11 år selv børster tænder er altså ikke en dødssynd eller bonusmors skyld. 

Nå - men nok om tandbørstning. Synes bare din blanming af en der kæmper er forkert. 

God dag

Burger/pommes og vold? Det giver da absolut ingen mening det der 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.