Jeg har en bonus på 11 år, som jeg har kendt det meste af hans liv. En sød og dejlig dreng, der altid er hjælpsom og omsorgsfuld. Desværre også en dreng, der ikke tør sætte grænser, som finder sig i hvad som helst og som virker til at være bange for at få ballade. Og som ofte virker til at antage det værste.
Han har ikke haft, og har det ikke, nemt hos mor. Det er en hel lang historie, men kommunen er inde over hende, der har været flere underretninger, bonus har været i et gruppeforløb for børn af forældre med.... Udfordringer (vil ikke gå mere i detaljer). Og ja, vi har selvfølgelig gjort alt hvad vi kan og gør fortsat, men det er en helt anden snak.
Vi møder bonus med kærlighed, anerkendelse, tid og nærvær. Så derfor er det også til tider fuldstændig mindblowing vanvittigt de situationer der dukker op, hvor de ting jeg skrev først viser sig. Også selvom vi kender og forstår hans baggrund. Men vi ved ikke, hvad vi skal stille op, for det føles som om, at det ikke rigtig hjælper alt det vi forsøger for at hjælpe ham ud af følelsen af at frygte skæld ud eller tro det værste.
Bare for at nævne et par eksempler alene her fra weekenden.
- bonus og jeg skal ud at køre for at hente min mand. Han går om til forsædet, så jeg siger "hov, kan jeg få dig til at sætte dig om bagi? Din far har brug for at sidde foran, for der er mere benplads", hvorpå bonus tøver og siger "okay", går om og åbner bagagerummet og er ved at sætte sig op i det!?!? Jeg var fuldstændig mundlam og klargjorde straks, at jeg med bagi selvfølgelig mente bagsædet.
Jeg kan slet ikke forstå han kunne tro jeg mente, at han skulle ligge i bagagerummet! Eller hvorfor han så ikke sagde fra 
Anden episode:
- bonus været her i næsten 5 dage. Jeg går ud for at børste tænder og leder lidt efter den, da jeg pludselig studser over hvor bonus tandbørste egentlig er. Jeg spørger ham, hvor den er henne. Han siger, at det ved han ikke. Jeg spørger ham, hvad han så brugte til at børste sine tænder til aften. Han siger sin finger. Så spørger jeg ham, om han har børstet tænder med fingeren alle 5 dage han har været her, hvilket han bekræfter.
Igen fuldstændig målløs over, hvorfor han ikke har spurgt efter hvor den var henne 
Jeg har simpelthen så ondt af ham.. Men vi er ærlig talt også ved at være lidt opgivende, vi føler ikke tingene bliver bedre for ham, selvom vi fortsat kæmper for ham og ikke har tænkt os at give op.
Hvad kan vi gøre?