Anonym skriver:
Jeg kan ikke lade være med at føle, at du læser det du vil høre, og ikke det, der står. Hvad angår tandbørsten, så står der altså 6 tandbørster + normalt hans i det krus (jeg har også børn, de er her på et andet tidspunkt end ham, og mine børn har alm tandbørster og special), så det er vel for søren ikke så mærkeligt, at man ikke opdager, at en mangler, når han børstet tænderne selv.
Hvad angår det med bagagerummet skrev jeg ret tydeligt, at det jeg var chokeret over var, at han bare blankt accepterede, at han skulle lægge sig ind i bagagerummet. Hvilket er, som jeg føler jeg har beskrevet, en del af et større billede af en dreng, der ikke tør sige fra, sætte grænser, og som er konstant bange for skæld ud.
Selvfølgelig har vi talt med ham - han har det svært, men er bange for at gøre mor ked af det. Han føler, han skal passe på hende. Hvad angår min mand, er han dybt påvirket af det hele, og meget ødelagt af, at ingen af hans forsøg på at hjælpe bonus bærer frugt (her tænker jeg også ift hvordan han har kæmpet i systemet). Min mand er derfor også meget bekymret over disse eksempler.
Det var nu ikke ment som et angreb(men kan godt se at det så sådan ud.. man skal nok lige vågne før man svarer, så beklager), bare en undren over at der gik fem dage før nogen af jer opdagede det.. Men nu ved I at i skal holde mere øje, og fortælle ham at det er ok hvis han mister noget, og at han kan sige det til jer. Bliv ved med at sig, at det er ok, hvis noget bliver væk, at han kan sige hvis der er noget galt, uden at presse ham. Han virker til at være under meget pres..
med bilen, det var bare for at sige at det ikke behøver at være fordi han føler at han skal ligge sig derom, fordi du sagde bagi. (at det også kunne være for sjovt. ) men nu skrev jeg også kun ud fra hvordan du skrev, jeg havde ikke læst de andre opslag. Så når man hører de andre ting, jamen så kan jeg også se at han er bange for at sige noget. Han har nok et stort beskytterinstinkt. For meget ansvar for en lille dreng.
Det er heller ikke let for en dreng på 11 år, hvis han føler at han skal passe på sin mor(meget normalt, hvis mor ikke har det godt). Har I prøvet familieretten(eller hvad de hedder) og se om I kan få mere samværd med ham, måske 7/7.
Snak med ham igen, ikke omkring hans mor, men hvordan han har det, i skole, og sådan noget.
Og omkring det med bilen, jeg ved godt hvorfor du reagere, men måske næste gang, sig præcis hvad du mener. som: Jeg vil gerne have at du sætter dig på bagsædet, fordi din far skal sidde på forsædet, på grund af hans ben. Sådan at han ikke misforstår noget.
Kunne forstille mig at han får uklare beskeder.