Corona - landets økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2020

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

https://healthpowerhouse.com/media/EHCI-2018/EHCI-2018-report.pdf

I den undersøgelse benævnes det netop at nord-Italien er bedre end syd.

Og som jeg rigtig nok havde forudset, så inkluderer scoren et væld af subdiscipliner, som ikke nødvendigvis (eller at all) er relevant i den nuværende situation.

Jeg må indrømme, at jeg synes dit forhold til kildekritik er skræmmende set i lyset af, at du har en kandidatgrad i lommen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2020

Anonym

https://healthpowerhouse.com/media/EHCI-2018/EHCI-2018-report.pdf

Tusind tak for linket, jeg læser så rapporten helt modsat dog (lidt spøjst). 

Jeg læser Italien er på 20. Pladsen med enormt store regionale udsving faktisk de største i hele Europa hvor den fattigste region er 1/3 af den rigeste ud fra de kriterier de har stillet op. Den rigeste er så Lombardiet (norditalien) som også pt er den hårdeste ramte region i hel Italien i forhold til cororna og hvad det gør ved sygehusvæsenet - Bergamo som efter sigende skulle have haft 400 døde i går ligger Lombardiet og de råber højt om forholdene.

Jeg kunne så vildt godt tænke mig et læse en analyse :kun" af de rigeste regioner sammenlignet med Danmark, for hvis de er grønne nu, syd Italien er rød og de til sammen kan blive gule, så må det nord italienske sundhedsvæsen være ret godt kørende når de kan hive røde områder op i gult. Og så er det måske ikke helt forkert når venner og bekendte både herboende italienere og italienere i Italien er helt overbeviste om at fx Lombardiet sundhedsvæsen sagtens kan siges sst være højde på med det danske og endda på områder er dygtigere.

Sætter lige citatet ind fra den rapport , hvor jeg læser det modsatte af dig.

Igen tak for linket 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

21. marts 2020

lineog4

Panther skriver:

I den undersøgelse benævnes det netop at nord-Italien er bedre end syd.

Og som jeg rigtig nok havde forudset, så inkluderer scoren et væld af subdiscipliner, som ikke nødvendigvis (eller at all) er relevant i den nuværende situation.

Jeg må indrømme, at jeg synes dit forhold til kildekritik er skræmmende set i lyset af, at du har en kandidatgrad i lommen.

Ja jeg læser det helt modsatte, at netop syd trækker ned og trækker fx Lombardiet som er den rigeste region og den været ramte af cororna ned.

En af de ting der frygtes af italienere (dem jeg er i kontakt med) er, at  de vil opleve samme smitte i syd, for så står de netop led et sygehusvæsen som ikke i samme kategori som fx i Bergamo. 

Og ja så er sundhedsvæsenet som rapporten også viser en stor størrelse og handler ikke kun om kapacitet på sygehuse 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det gør jeg så heller ikke 

Jeg er inde og læser på rigtig mange nyhedssider hver dag både i udlandet og i dk.

Der er fx en artikel på CNN om et studie baseret på de mange tusinde i Kina. Her beskrives netop st ca 80 pct oplever meget milde symptomer.

Undskyld mig - har du nogen ide om hvordan det har foregået i Kina? Ingen tal derfra kan bruges. Der er så mange der er forsvundet på mystisk vis. Døde mennesker alle vegne. Løgne omkring hvor mange daglige døde på hospitalerne. Bodybags i kæmpe bunker. Stop med at gentage medier, der bare har kopieret svaret fra det kinesiske styre. 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Undskyld mig - har du nogen ide om hvordan det har foregået i Kina? Ingen tal derfra kan bruges. Der er så mange der er forsvundet på mystisk vis. Døde mennesker alle vegne. Løgne omkring hvor mange daglige døde på hospitalerne. Bodybags i kæmpe bunker. Stop med at gentage medier, der bare har kopieret svaret fra det kinesiske styre. 

? Jeg har så ikke nævnt Kina 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Øh jo - det har du. Du henviser til Kina.

Anmeld Citér

21. marts 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det gør du da netop i det, hun citerer 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym

Jeg tænker også på om de er ude på at tømme vores fagforeninger.

Får vi ved jo godt at i Europa eller EU er ikke altid så glad for vores fagforeninger og det er også nogle politikere der ikke er det.

Selvom vi har en socialdemokratisk regering tror jeg nu også alligevel at der kan ske noget med vores fagforeninger i den her tid som vi kender dem.

Partierne har bevæget sig igennem tiderne til midten rigtig meget og efterhånden ligner vores samfund den amerikanske mere desværre

Anmeld Citér

21. marts 2020

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Får vi ved jo godt at i Europa eller EU er ikke altid så glad for vores fagforeninger og det er også nogle politikere der ikke er det.

Selvom vi har en socialdemokratisk regering tror jeg nu også alligevel at der kan ske noget med vores fagforeninger i den her tid som vi kender dem.

Partierne har bevæget sig igennem tiderne til midten rigtig meget og efterhånden ligner vores samfund den amerikanske mere desværre

Har du set indholdet af de hjælpepakker, der er smækket ud i samfundet? Det modsiger ret hårdt din konspirationsteori.

Anmeld Citér

21. marts 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Kan du ikke uddybe/sandsynliggøre dét? DA og FH har fx netop indgået overenskomst for 600.000 privatansatte, tilsyneladende til begge parters tilfredshed. 
Og hvornår i processen skulle det motiv være dukket op? Tingene er gået lynende stærkt de sidste ti dage. Der er blevet lavet akutlovgivning og tiltag på stribe. Det ville immervæk kræve en del afstemning og planlægning at sætte en strategi om at tømme fagforeningerne i værk. 
For mig lyder det som en konspirationsteori. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.