Corona - landets økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Øh jo - det har du. Du henviser til Kina.

Det eneste jeg har henvist til hvor jeg hsr nævnt Kina er mht graden af symptomer. Det er det samme billede man ser andre steder - at ca. 80 pct får milde symptomer. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Det eneste jeg har henvist til hvor jeg hsr nævnt Kina er mht graden af symptomer. Det er det samme billede man ser andre steder - at ca. 80 pct får milde symptomer. 

Ja, og vi ved ikke, om det er sandt. 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Ja, og vi ved ikke, om det er sandt. 

Det er det samme billede man set ca andre steder. ... 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Det er det samme billede man set ca andre steder. ... 

Åh ja - for alle oplysninger, vi får fra Kina er selvfølgelig 100 % rigtige.

Anmeld Citér

21. marts 2020

Tommelise

Undskyld - men når jeg læser hele tråden, så kommer du ikke til at fremstå som den kritiske og andre som dem, der "klapper hælene sammen"

Du kommer desværre til at fremstå som totalt ukritisk over for forskellige artikler og oplysninger.

Og det virker, som om du slet ikke har forstået pointen med nedlukningen.

Og du forstå heller ikke, at nedlukningen - eller i hvert fald store dele af den - måske var kommet alligevel - fordi rigtig mange ville være smittede på én gang.

Ingen af os har en krystalkugle

Vi er alle sammen klogere om et års tid.

Anmeld Citér

21. marts 2020

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Der er også kommet tal (fra Kina mener jeg endda), der indikerer en væsentlig nedsat lungekapacitet for en andel af de, der bliver raske igen.

Hvorfor svarer du ikke på de mange argumenter, hvor du konfronteres med din misforståelse af information?

Jeg vil til slut sige dette: jeg synes faktisk (som det også er nævnt af andre), at det alle dage er en relevant diskussion at se på, hvilke valg og dermed også fravalg vi som samfund gør os, når vi poster penge et sted hen. Og det er også relevant at diskutere indvirkningen af menneskelig psykologi (fx var der straks én, det argumenterede med at vedkommende var i risikogruppen). Disse følelsesmæssige holdninger skal vi som samfund naturligvis passe på med, fordi faktum er, at vi ikke har uanede ressourcer, og der vil altid være nogen, der “taber”.

Men din metodiske indgangsvinkel til diskussionen var helt skæv ift den diskussion jeg tror du ønskede at opnå.

Anmeld Citér

21. marts 2020

Tommelise

Myndighederne forsøger jo netop helikopterperspektivet. De handler ikke ud fra det enkelte menneske.

Men vi som privatpersoner skulle da være lavet af sten, hvis vi ikke havde bekymring for de personer, som er sårbare i denne situation.

Jeg er dybt taknemmelig for, at det var for 3 år siden - og ikke nu - at min lillesøster var den kræftramte mor til tre mindre børn. Der var bekymringer nok - og kemobehandlingerne var hårde nok - uden også at skulle bekymre sig om corona.

Og hvor mange mødre står i det nu?

Hvor mange har en lungesygdom, som måske ikke betyder, at de vil dø af coronasmitte - men at deres lunger vil fungere dårligere, når de er blevet rakse ?

Og jo - jeg ved godt noget om økonomi. Også mere end TS ved.

Men det gør mig på ingen måde kompetent til at tage beslutningerne.

Det er sørme godt, at det ikke er sådan nogle som mig og TS, der skal tage beslutningerne.

Anmeld Citér

21. marts 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Åh ja - for alle oplysninger, vi får fra Kina er selvfølgelig 100 % rigtige.

Nej - jeg siger netop billedet der beskrives i den store undersøgelse fra Kina faktisk minder om billedet der beskrives andre steder.

Jeg forstår godt den såkaldte pointe i forhold til at lukke alle hjemme og standse landet i grove træk. Ingen af os kan vide helt præcist hvad der sker hvis vi gør det ene eller andet. 

Men det har også enorme sundhedsmæssige konsekvenser at havne i en situation økonomisk som der var i 30’erne. Vi kommer til at se en situation som kan blive langt værre end den sidste krise omkring 2009.

Jeg forholder mig til at en tidligere øverste chef for Sundhedsstyrelsen bl.a mener det er gået for vidt. Jeg forholder mig til at vi har et af Europas bedste sygehusvæsner, og stadigvæk skruer på alle politiske midler bort set fra decideret udgangsforbud. Det er da vigtig at forholde sig til at en statsminister faktisk gør noget der ellers kun er set i en krigssituation. 

Anmeld Citér

21. marts 2020

Carina:-)

Jeg har tænkt samme tanker.... Og også spekuleret på hvorfor der ikke et råd til nok senge i psykiatrien,  og varme hænder til børnene ( vores fremtid) men fint med penge til at forlænge folk der i 2 år ikke har søgt hvilket som helst job , men nu hyler fordi de jo ikke kan finde et job ... Jeg har flere bekendte der har gået i 2 år og ikke ville tage " lortejobbet" men nu mener de er d berettiget til at blive forlænget...

Der er flere ting i det MF er kommet med som mange ryster på hovedet af  - 

Og dem der hylder pengestrømmen , er helt sikker dem der glemmer  ( hvordan vi fik den buffer) og  hvordan den her regning bliver for alle  i fremtiden. 

Jeg ville ikke undre mig vi snakker brugerbetaling på en lang række ydelser vi i dag tager for givet.

Og vil lige skynde mig at skrive,  at jeg er en af dem i risikogrp  - og jeg synes det er ansvarligt og rigtigt ar lukke ned i en vis grad -

Der hvor jeg løfter øjenbrynene- er det store penge strøm der er lige pt .

Og kunne godt tænke mig at der blev vurderet lidt om hvor vidt alle skal " reddes" altså økonomisk .

Hvad giver mest menig, og Ja hårdt sagt - mest for statskassen på sigt .

Anmeld Citér

21. marts 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Nej - jeg siger netop billedet der beskrives i den store undersøgelse fra Kina faktisk minder om billedet der beskrives andre steder.

Jeg forstår godt den såkaldte pointe i forhold til at lukke alle hjemme og standse landet i grove træk. Ingen af os kan vide helt præcist hvad der sker hvis vi gør det ene eller andet. 

Men det har også enorme sundhedsmæssige konsekvenser at havne i en situation økonomisk som der var i 30’erne. Vi kommer til at se en situation som kan blive langt værre end den sidste krise omkring 2009.

Jeg forholder mig til at en tidligere øverste chef for Sundhedsstyrelsen bl.a mener det er gået for vidt. Jeg forholder mig til at vi har et af Europas bedste sygehusvæsner, og stadigvæk skruer på alle politiske midler bort set fra decideret udgangsforbud. Det er da vigtig at forholde sig til at en statsminister faktisk gør noget der ellers kun er set i en krigssituation. 

Hvem forholder sig ikke til det? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.