Anonym skriver:
https://www.berlingske.dk/business/business-update-coronakrisen-sender-europa-ned-under-finanskriseniveau
https://www.google.dk/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2020/03/23/business/federal-reserve-emergency-recession/index.html
ikke for at starte diskussionen igen -
For det orker jeg egentlig ikke. Men jeg forholder mig til det, der skrives bl.a. af økonomer omkring både situationen herhjemme og globalt set.
så ja - det er et kritisk indspark at henvise til depression og finanskrisen- men ikke irrelevant overhoved.
Min uddannelse inden for økonomi begrænser sig til en merkonomuddannelse, der indeholdt bl.a. modulerne "virksomhedsøkonomi" "internt regnskabsvæsen" og "eksternt regnskabsvæsen"
Ellers er jeg blot en almindelig kontorassistent.
Men altså - jeg ved godt lidt om, hvad det f.eks. kan komme til at betyde for virksomhederne.
Og jeg er selv lige blevet ledig. Ikke p.gr.a. corona. Jeg var blevet sparet væk inden og fratrådte den 1. marts.
P.gr.a. coronaen kan jeg godt regne ud, at det med at komme hurtigt i job igen er blevet sværere. Jeg kan også godt regne ud, at det er skidt for både mig og for samfundsøkonomien.
Men jeg vil også rigtig gerne have, at hospitalet har kapacitet til at behandle mig, hvis jeg falder i morgen og brækker benet. Eller hvis jeg kommer alvorligt til skade i trafikken.
Og alle dem, der bliver ramt af blodpropper og andre ting.
At de har kapacitet til at tage sig af fødende kvinder.
At mennesker der arbejder i hjemmeplejen ikke bliver smittet, så de ikke kan tage sig af dem, der har brug for det.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på alle dem, der ikke kan tåle at få corona - heller ikke selv om deres sygdom ikke får dødelig udgang.
Det, du kan gøre - og som mange af os kan gøre - er som vi er blevet opfordret til - bestille takeaway for at støtte de lokale virksomheder, afhængig af hårlængde blive klippet lidt tiere, når vores frisør åbner igen.
Du kan også beslutte dig for, at de næste tre år vil du ikke tage på ferie i udlandet, men støtte danske udlejere, hoteller og kroer (det gavner selvfølgelig ikke rejsebureauerne).