Carina:-) skriver:
Shit Stine.
Nu kommer vi jo fra samme område , og Ja da vores 3 store gik i samme,skole da var det slemt - og med til vi valgte andre veje .
Men det du beskriver er jo vanvittigt. 
Respekt for at i kunne holde det ud., og stakkels din pige.
Ja det har været helt tosset, og nu hvor de er kommet i nye klasser, og vi ka se hvor vild en forandring der er sket med hende, igennem de sidste snart 3 mdrer, så ka jeg da virklig godt fortryde at vi ik bare flyttede hende, til en anden skole for flere år siden.
Men valgte stod mellem at rykke hende over på den skole, som de sku slåes sammen med, eller på privatskole. Og vi var måske bare super optimistiske, og håbede på det bedre.
Så nu hvor der er ro på klassen, ka vi bare se de kæmpe skridt hun har taget op ad og fremad. Hun er blevet mere selvsikker og modig, på at prøve nye ting.
Hun har altid haft nogen rigtig gode veninder, men klasses piger har altid været fuldstændig inddelt i hestepigerne, gymnastik pigerne, dansepigerne og en meget lille gruppe fodboldpiger.
Drengene er rent fodbold drenge, og alfer, med et par enkelte "nørder" som jo så bare sku ha endnu flere tæsk.
Og når man blir mødt med holdningen, om at hva der sker i skolen, er skolens ansvar, så er det op ad bakke, at håbe på forbedring og forandring.
Vi har oplevet at vi har kontaktet en gruppe forældre til 5 drenge, efter at Thea var blevet slået og sparket, og der var 2 forældrepar der ALDRIG reageret på det. Jeg tog fat i deres nye klasselærer, og hun var heldigvis mega effektiv og handlede på det med det samme. Også her et år efter, møder jeg tilfældigt den ene mor, hvor vi så snakker om, hvor dejligt det er med de nye klasse og hvor hun så undskylder for aldrig at ha vendt tilbage dengang.
Så nu glæder hun sig til at komme i skole, og til at komme om og hygge sig, med sine gamle og nye veninder. Hun er begyndt i Junier klub og har lege aftaler flere gange om ugen, og vi er ved at blive spist ud af huset, fordi hun gerne har et par stykker med hjemme ad gangen, og det bedste af det hele er faktisk, at de nye og gamle veninder passer så godt sammen, at de sagtens ka være mange sammen, uden at der opstår problemer.
Jeg får opkald, hvor hun lige ska høre Mor, må Nanna og Sofia godt komme med hjem, også vi ka køre op i rema og handle ind, så vi ka lave en omelet eller bage en kage. Før der holdte hun sig gerne lidt for sig selv, sammen med Max 1 veninde ad gangen og de tog i hvert fald ik op og handlede eller hyggede på skolen efter skoletid, fordi den lille flok drenge jo altid lige var i nærheden.
Og ja her hvor vi bor, vil vi blive betegnet som et resursrstærkt område, med veluddannet folk, med høje lønninger, store dyre huse og flere biler, end vokse i husstanden. Men mange glemmer bare at opdrage deres børn, med tydelige grænser og hensyn til andre, fordi de aldrig er hjemme, til at være sammen med ungerne.
Uha jeg ka godt mærke, at jeg har en hel masse lidt indebrændte tanker og følser, i forhold til det her emne
vh Stine