Kan man overbevise en 9 årig om privatskole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.706 visninger
96 svar
115 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. februar 2020

Loa

Eller ville i nogensinde lade det komme til, at I bestemte det på barnets vegne?

Vi er virkelige trætte af alt den ballade der er i vores datters klasse. Der er flere drenge med (og uden) diagnoser som er virkelige voldsomme. Flere gange ender det i stort postyr og aktiviteter og planlagte ture bliver aflyst pga. dette.

Generelt er der bare utroligt meget uro pga. disse drenge og derfor går meget af lærernes krudt jo også til disse.

Jeg ved min datter ville sige nej til at flytte skole, hvis jeg spurgte hende, men jeg ved også at en 9 årig måske ikke ligefrem tænker fagligt og fremtid.

Hvor slemt skulle det være, før I ville skifte skole?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2020

Bvadr

Halter hun i det faglige, eller hvorfor vil du have hende væk?

En privatskole er ingen garanti for at undgå udadreagerende børn, nærmest tværtimod. Privatskoler er jo økonomisk afhængige af deres elever. Jeg kender til flere privatskoler hvor der har gået børn, som bestemt burde have været et andet sted. Både fordi deres opførsel var problematisk, men også fordi de slet ikke kunne følge med i undervisningen. Hvilken forskel tænker du det vil gøre at hun kommer i privatskole? 

Anmeld Citér

26. februar 2020

Bvadr

I øvrigt synes jeg da du skal sende en anonym underretning på de dér drenge. Det lyder da som om de og deres forældre trænger til hjælp. Og det kunne måske give anledning til at kommunen ville tage en snak med skolen. Jeg ved dog ikke hvor alvorligt en anonym underretning vil blive taget. Er det en mulighed for dig at tale med klasselæreren eller skoleinspektøren om det? 

Anmeld Citér

26. februar 2020

Loa

Bvadr skriver:

Halter hun i det faglige, eller hvorfor vil du have hende væk?

En privatskole er ingen garanti for at undgå udadreagerende børn, nærmest tværtimod. Privatskoler er jo økonomisk afhængige af deres elever. Jeg kender til flere privatskoler hvor der har gået børn, som bestemt burde have været et andet sted. Både fordi deres opførsel var problematisk, men også fordi de slet ikke kunne følge med i undervisningen. Hvilken forskel tænker du det vil gøre at hun kommer i privatskole? 

Skal lige siges jeg intet kender til privatskoler, havde bare en idé om at der var mere struktur, regler og sådan. Og at lærerne ikke var så pisse bange for at sætte sig i respekt over for børnene.

Troede egentlig heller ikke folk der betalte for at få deres børn på privatskole, ville være ligeglade med hvordan deres børn opførte sig.

Men det forholder sig måske slet ikke sådan

Anmeld Citér

26. februar 2020

Loa

Bvadr skriver:

I øvrigt synes jeg da du skal sende en anonym underretning på de dér drenge. Det lyder da som om de og deres forældre trænger til hjælp. Og det kunne måske give anledning til at kommunen ville tage en snak med skolen. Jeg ved dog ikke hvor alvorligt en anonym underretning vil blive taget. Er det en mulighed for dig at tale med klasselæreren eller skoleinspektøren om det? 

Et par af mødrene til drengene er jo totalt ansvarsfraskrivende og nægter nærmest at indse at de har brug for hjælp.

Der har været masser af fokus og Marte Meo forløb og sådan. Men virker lidt som om skolen/lærerne trækker på skulderen, fordi de ikke kan/har overskuddet til at gøre andet.

Som sådan er min datter ikke fagligt bagud, men det er jo konstant forstyrrende i undervisningen, med vredesudbrud eller at børnene "flygter" ud på et toilet mit i undervisningen fordi de er bange for en vred/aggressiv dreng.

Anmeld Citér

26. februar 2020

Bvadr

Loa skriver:

Et par af mødrene til drengene er jo totalt ansvarsfraskrivende og nægter nærmest at indse at de har brug for hjælp.

Der har været masser af fokus og Marte Meo forløb og sådan. Men virker lidt som om skolen/lærerne trækker på skulderen, fordi de ikke kan/har overskuddet til at gøre andet.

Som sådan er min datter ikke fagligt bagud, men det er jo konstant forstyrrende i undervisningen, med vredesudbrud eller at børnene "flygter" ud på et toilet mit i undervisningen fordi de er bange for en vred/aggressiv dreng.

Det lyder virkelig hårdt. Hvis hun ellers trives både fagligt og socialt, så synes jeg det er rigtig synd at flytte hende. Især fordi du ikke aner om det nye sted vil være bedre, og om hun vil finde de samme venskaber som hun har nu. Kan du ikke prøve at tage fat i nogle af de andre forældre og høre om de har det på samme måde? Hvis I går sammen om at kontakte kommunen, så tænker jeg da de må gøre noget. Det lyder ikke som om skolen selv vil tage ansvar. Hvor mange børn drejer det sig om? 

Anmeld Citér

26. februar 2020

Bvadr

Loa skriver:

Skal lige siges jeg intet kender til privatskoler, havde bare en idé om at der var mere struktur, regler og sådan. Og at lærerne ikke var så pisse bange for at sætte sig i respekt over for børnene.

Troede egentlig heller ikke folk der betalte for at få deres børn på privatskole, ville være ligeglade med hvordan deres børn opførte sig.

Men det forholder sig måske slet ikke sådan

Det kommer nok meget an på hvilken privatskole der er tale om. Jeg har kendskab til flere privatskoler hvor der er nogle hårde bananer indimellem. Så det var bare for at gøre dig opmærksom på, at en skole med egenbetaling ikke nødvendigvis er en garanti for at forældrene magter deres børn 

Anmeld Citér

26. februar 2020

Soonmom

Altså hvis hun ikke vil skifte skole tyder det jo på at hun trives hvor hun er.

Er hun bagud fagligt ? (For så var ideen måske at sætte lidt ind derhjemme?)

Du ved hvad du har ikke hvad du får og jeg tror bestemt heller ikke at privatskoler ikke har larmende elementer

Anmeld Citér

26. februar 2020

Soonmom

Bvadr skriver:

Mener du helt oprigtigt at der er grundlag for at underrette ?

Man underretter ikke bare pga urolige børn og uopdragne børn 

Anmeld Citér

26. februar 2020

Loa

Bvadr skriver:

Det lyder virkelig hårdt. Hvis hun ellers trives både fagligt og socialt, så synes jeg det er rigtig synd at flytte hende. Især fordi du ikke aner om det nye sted vil være bedre, og om hun vil finde de samme venskaber som hun har nu. Kan du ikke prøve at tage fat i nogle af de andre forældre og høre om de har det på samme måde? Hvis I går sammen om at kontakte kommunen, så tænker jeg da de må gøre noget. Det lyder ikke som om skolen selv vil tage ansvar. Hvor mange børn drejer det sig om? 

Altså så sent som i dag fik vi en skrivelse fra lederen om 5-6 drenge der havde været i slåskamp og at turen til den kommende klub derfor var aflyst og børnene kunne gå hjem (kl.10:45) hvis de ønskede.

Det synes jeg bestemt ikke er optimalt.

Der er i hvert fald to meget udadreagerende børn, tre andre drenge med diagnoser (siger ikke det er skylden, men de kan måske have svært ved at håndterer de udadreagerende børn) og så bare et par alm voldsomme drenge der hopper med på bølgen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.