Umulig vagtplanlægger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Tillykke med det, men det vilde jeg ikke og jeg har opbakning af mine kollegaer og leder så der er intet problem - det har løste sig 

Jeg har været på arbejdsmarkedet i rigtig mange år.

Jeg har aldrig - i alle disse år - holdt f.eks. vinterferie, de tre hverdage op til påske eller efterårsferie - det har jeg overladt til dem, der havde skolebørn.

I sidste ende har vi jo alle det samme antal feriedage.

Men jeg kunne da godt tænke mig - bare engang imellem - at kunne holde en lang påskeferie. 

Det handler vel om at være fleksibel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg har været på arbejdsmarkedet i rigtig mange år.

Jeg har aldrig - i alle disse år - holdt f.eks. vinterferie, de tre hverdage op til påske eller efterårsferie - det har jeg overladt til dem, der havde skolebørn.

I sidste ende har vi jo alle det samme antal feriedage.

Men jeg kunne da godt tænke mig - bare engang imellem - at kunne holde en lang påskeferie. 

Det handler vel om at være fleksibel.

Jeg tager alle mine hellige dag i påsken - da jeg skal ha en viste antal hver år ....... 

hvad har det med noget som helst at gøre?

Anmeld Citér

9. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja, men det er godt sammenhold og de vild hellere ikke ha 7 vagter på engang - Sidste år vat der en pige der fik juleaften og nytår hvor vi alle rådede hende at få en snak med lederen 

fordi vi ikke var EGOISTISKE og vilde selvfølge ha hun havde det godt på sit arbejde - skeg tænktw ikke NU skal Jeg holde MUND fordi der KAN påvirke mig 

Jeg har ikke sagt De var egoistiske. Det er dig, fordi du nu ender med at en af dine kollegaer skal tage en vagt. Ja de støtter dig, ja det var en fejl, men det ændrer ikke på at jeg synes du gik den forkerte vej omkring din vagt. I stedet for bare at få den slettet, burde du få den byttet.. for ja du siger kollegaer og lederen støtter dig, men ikke om vagtplanlæggeren er enig. Eller du bare lige har givet hende en ekstra svær opgave, fordi hun nu skal finde nogen der vil tage ekstra vagt.

Og igen jeg håber virkelig at du snakker pænere irl, når du arbejder med mennesker

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg tager alle mine hellige dag i påsken - da jeg skal ha en viste antal hver år ....... 

Jeg synes, du blæser din vagtplan i julen op til et problem, som det ikke burde være.

Der er endnu ingen raske mennesker, der har taget skade af at tage 7 dage ud af 9.

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Tommelise

Nanana skriver:

Jeg forstår dig 100%! Jeg har selv haft et arbejde hvor juleferie og nytårsfri, påskefri osv. ikke rigtig var en mulighed. I teorien var det hvert andet år, men så var der altid nogen der meldte sig syge og så blev man jo bare kaldt ind. For mig betyder højtiderne bare ALT især efter vi har fået børn, traditionerne er bare mega vigtige for mig, og jeg har ikke lyst til at gå glip af det. Så jeg tog konsekvensen og fandt mig et job hvor jeg altid har fri, og selv kan bestemme hvordan jeg vil have det. Det har ikke noget at gøre med at være forkælet, det har noget at gøre med hvad der betyder mest for en i ens liv. Og nu står du i en situation hvor du kan mærke at der er noget der bare betyder rigtig meget for dig og som ikke falder i hak med det job du har lige nu, så måske det er tid til at overveje om det er tid til at finde på noget nyt?

Traditioner kan altså også godt betyder noget, selv om man ikke selv har børn.

Måske vil man gerne have lov til at nyde de børn, der er i familien.

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Du har valgt at uddanne dig til sygeplejerske - derfor burde det ikke komme bag på dig, at man ind imellem får en "lorteplan" i julen.

Det er ikke altid let at lægge en plan - men med fleksibilitet fra alle, så går det som regel.

Men der er altid nogen, der brokker sig over en vagtplan i stedet for at sige til sig selv, at så får man nok en bedre vagtplan en anden gang.

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Ja, men det er godt sammenhold og de vild hellere ikke ha 7 vagter på engang - Sidste år vat der en pige der fik juleaften og nytår hvor vi alle rådede hende at få en snak med lederen 

fordi vi ikke var EGOISTISKE og vilde selvfølge ha hun havde det godt på sit arbejde - skeg tænktw ikke NU skal Jeg holde MUND fordi der KAN påvirke mig 

Kan du virkelig ikke se, at I er egoistiske og ufleksible, hvis I bare ringer og brokker jer til lederen, hver gang en vagtplan går jer lidt imod?

Beklager, men jeg bliver altså lidt forarget.

Anmeld Citér

9. oktober 2019

fehår

Jeg ville kunne se problemet, hvis det skete flere år i træk. Men et år? Det ville jeg enten acceptere, eller forsøge at bytte mig ud af. Jeg ville ikke gå til lederen og forsøge at få det ændret. 

Begge mine forældre har altid været i en branche, hvor de ofte arbejde jul og nytår og i dagene imellem. Sådan var det bare. Vi julehyggede alligevel. 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Synes folk i denne tråd er rimelig grove... 

Hvorfor er det rimelig at en kollega skal tage 7 vagter, men resten kun 3-4 vagter... hvorfor er det, at vagterne ikke kan være delt lige mellem Alle kollegaerne? 

Jeg synes ikke, at hun er en dårlig kollega, men hvis hendes kollegaer ikke kan se det urimelige, så er det da dem, som er urimelig... ingen mennesker vil meget gerne arbejde i julen og derfor gælder andre regler end resten af året.... men deler lorten så at sige... 

Jeg har selv et arbejde, hvor man er på både julen og nytår... og her er man altså fælles om, at tage tjansen... og dagene går i et rul år efter år, så alle får de dumme dage... det er det mest rimelige... 

Anmeld Citér

10. oktober 2019

Tommelise

MVM skriver:

Synes folk i denne tråd er rimelig grove... 

Hvorfor er det rimelig at en kollega skal tage 7 vagter, men resten kun 3-4 vagter... hvorfor er det, at vagterne ikke kan være delt lige mellem Alle kollegaerne? 

Jeg synes ikke, at hun er en dårlig kollega, men hvis hendes kollegaer ikke kan se det urimelige, så er det da dem, som er urimelig... ingen mennesker vil meget gerne arbejde i julen og derfor gælder andre regler end resten af året.... men deler lorten så at sige... 

Jeg har selv et arbejde, hvor man er på både julen og nytår... og her er man altså fælles om, at tage tjansen... og dagene går i et rul år efter år, så alle får de dumme dage... det er det mest rimelige... 

Nej, ingen vil meget gerne arbejde i julen, men det er én jul, det drejer sig om. Sidste år havde TS kun 4 vagter. 

Det var noget andet, hvis det var noget, der gentog siig år efter år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.