Umulig vagtplanlægger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Men jeg vild ikke ha ekstra penge! Det er ikke lykken, at få råd til mere og gå glip af min Børns barndom 

- Jeg kan ikke forstår du er så hellig! - de indrømme de har lavet en fejl og jeg har langt mere end andre timer i juleferie, men om det var dig havde du bare sagt YES! Mere penge til mig, tillykke penge må give dig en masse glæde 

Jeg er i et helt andet fag, og derfor har problemstillingen ikke været der for mig.

Du går ikke glip af dine børns barndom p.gr.a. vagten i denne jul.

Ved du hvad - jeg har hørt barnløse sige, at de engang imellem er så trætte af, at de altid skal træde tilbage og tage de dårlige vagter - og at nu må det snart være deres tur til at holde jul og hygge med familien.

Du har fået en træls vagtplan - men jeg forstår ikke, at du ikke bare "sluger" den i år. Så kunne det jo være, at det så meget bedre ud næste år.

Uretfærdig eller ej - der er en anden kollega, som nu er nødt til at gå ind og tage din vagt.

Min kærestes ekskone arbejder inden for hjemmeplejen, og hun er da også nogle gange nødt til at arbejde i julen.

Det samme er hans svigerinde, der arbejder på et plejehjem. 

Sådan er der mange, der har det - en af mine tidligere kolleger har holdt jul på politistationen, fordi hendes mand, der er betjent havde vagt. 

Det lyder, som om du har fundet ud af at arbejdet som sygeplejerske alligevel ikke er dig.

Og så er det fint, at du overvejer noget andet. Der er ingen grund til at blive i et fag, man ikke trives med.

Men jeg ville som forholdsvis nyansat ikke brokke mig over en dårlig vagtplan. Jeg ville vente og se, om den var lige så dårlig til næste år.

Uanset hvad din chef og dine kolleger siger om det - så synes jeg, du gør et alt for stort problem ud af det. Sidste år havde du f.eks. kun 4 arbejdsdage.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2019

MoarMoar

Det kunne være en ide at drøfte på et personalemøde hvordan vagterne fordeles ved helligdage. Så ville alle både leder, vagtplanlægger og personale vide hvordan vagter ved helligdage bliver fordelt. 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Janet1989

Det er surt. 
kender det lidt selv(dog ikke helt samme situation) 

jeg arbejder på et kyllingeslagteri, og der arbejder vi næsten altid på helligdage , pga store ordre. Og hvis vi er “heldige” så skal vi også møde om morgenen d 24. Og 31.����

Anmeld Citér

9. oktober 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Altså min mand sejler kg hver 2 år er han ikke hjemme. Til jul/nytår eller fødselsdag. Når det er sagt. Er vores pige 4 år

Vi har bare holdt jul el. De dage han er hjemme. Hvis kan i ikke bare holde juleaften et par dage før også kan børnene åben gaver fra dig og din mand.

Ser ikke det stor problem. 

Næste år det jo dig der hjemme ikke. 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg er i et helt andet fag, og derfor har problemstillingen ikke været der for mig.

Du går ikke glip af dine børns barndom p.gr.a. vagten i denne jul.

Ved du hvad - jeg har hørt barnløse sige, at de engang imellem er så trætte af, at de altid skal træde tilbage og tage de dårlige vagter - og at nu må det snart være deres tur til at holde jul og hygge med familien.

Du har fået en træls vagtplan - men jeg forstår ikke, at du ikke bare "sluger" den i år. Så kunne det jo være, at det så meget bedre ud næste år.

Uretfærdig eller ej - der er en anden kollega, som nu er nødt til at gå ind og tage din vagt.

Min kærestes ekskone arbejder inden for hjemmeplejen, og hun er da også nogle gange nødt til at arbejde i julen.

Det samme er hans svigerinde, der arbejder på et plejehjem. 

Sådan er der mange, der har det - en af mine tidligere kolleger har holdt jul på politistationen, fordi hendes mand, der er betjent havde vagt. 

Det lyder, som om du har fundet ud af at arbejdet som sygeplejerske alligevel ikke er dig.

Og så er det fint, at du overvejer noget andet. Der er ingen grund til at blive i et fag, man ikke trives med.

Men jeg ville som forholdsvis nyansat ikke brokke mig over en dårlig vagtplan. Jeg ville vente og se, om den var lige så dårlig til næste år.

Uanset hvad din chef og dine kolleger siger om det - så synes jeg, du gør et alt for stort problem ud af det. Sidste år havde du f.eks. kun 4 arbejdsdage.

Du har ikke læste hvad jeg skriver ....

jeg har 3-4 flere vagter end min kollegaer og de har indrømme alle det er en fejl den bliver rettet op fordi det er en fejl jwg står med 7 vagter og en anden ligesom har 3-4 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Nej, men du vil jo ikke se pointen. 

Dine kollegaer er gode, fordi de rådede dig til at snakke med lederen, og hvad får de tilbage, en eller flere skal tage en vagt mere, fordi du bare vil have fri. 

Ja, men det er godt sammenhold og de vild hellere ikke ha 7 vagter på engang - Sidste år vat der en pige der fik juleaften og nytår hvor vi alle rådede hende at få en snak med lederen 

fordi vi ikke var EGOISTISKE og vilde selvfølge ha hun havde det godt på sit arbejde - skeg tænktw ikke NU skal Jeg holde MUND fordi der KAN påvirke mig 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Du har ikke læste hvad jeg skriver ....

jeg har 3-4 flere vagter end min kollegaer og de har indrømme alle det er en fejl den bliver rettet op fordi det er en fejl jwg står med 7 vagter og en anden ligesom har 3-4 

Ja, du har 3-4 vagter flere - og hvad så ?

Det kan godt være, dine kolleger mener det er en fejl - og hvad så?

Jeg ville bare tage de 7 vagter og så se, hvad der sker til næste år eller tage det op på et personlaemøde.

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Ja, du har 3-4 vagter flere - og hvad så ?

Det kan godt være, dine kolleger mener det er en fejl - og hvad så?

Jeg ville bare tage de 7 vagter og så se, hvad der sker til næste år eller tage det op på et personlaemøde.

Tillykke med det, men det vilde jeg ikke og jeg har opbakning af mine kollegaer og leder så der er intet problem - det har løste sig 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Tillykke med det, men det vilde jeg ikke og jeg har opbakning af mine kollegaer og leder så der er intet problem - det har løste sig 

Hvorfor skriver du så herinden, når du alligevel ikke vil høre, hvad folk siger?

Jeg synes, du er barnlig, men det må man jo også godt være.

Anmeld Citér

9. oktober 2019

K&S

Anonym skriver:

Er der også opbakning fra vagtplanlæggeren? 

Det er jo ikke “bare lige” at flytte rundt på vagter, der er fastlagt og da slet ikke i ferieperioder/helligdage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.