Anonym skriver:
Men jeg vild ikke ha ekstra penge! Det er ikke lykken, at få råd til mere og gå glip af min Børns barndom
- Jeg kan ikke forstår du er så hellig! - de indrømme de har lavet en fejl og jeg har langt mere end andre timer i juleferie, men om det var dig havde du bare sagt YES! Mere penge til mig, tillykke penge må give dig en masse glæde
Jeg er i et helt andet fag, og derfor har problemstillingen ikke været der for mig.
Du går ikke glip af dine børns barndom p.gr.a. vagten i denne jul.
Ved du hvad - jeg har hørt barnløse sige, at de engang imellem er så trætte af, at de altid skal træde tilbage og tage de dårlige vagter - og at nu må det snart være deres tur til at holde jul og hygge med familien.
Du har fået en træls vagtplan - men jeg forstår ikke, at du ikke bare "sluger" den i år. Så kunne det jo være, at det så meget bedre ud næste år.
Uretfærdig eller ej - der er en anden kollega, som nu er nødt til at gå ind og tage din vagt.
Min kærestes ekskone arbejder inden for hjemmeplejen, og hun er da også nogle gange nødt til at arbejde i julen.
Det samme er hans svigerinde, der arbejder på et plejehjem.
Sådan er der mange, der har det - en af mine tidligere kolleger har holdt jul på politistationen, fordi hendes mand, der er betjent havde vagt.
Det lyder, som om du har fundet ud af at arbejdet som sygeplejerske alligevel ikke er dig.
Og så er det fint, at du overvejer noget andet. Der er ingen grund til at blive i et fag, man ikke trives med.
Men jeg ville som forholdsvis nyansat ikke brokke mig over en dårlig vagtplan. Jeg ville vente og se, om den var lige så dårlig til næste år.
Uanset hvad din chef og dine kolleger siger om det - så synes jeg, du gør et alt for stort problem ud af det. Sidste år havde du f.eks. kun 4 arbejdsdage.