Mortilmajbørn skriver:
Syntes godt nok, at du har fået mange hårde ord med på vejen. Egoistisk, barnlig, ukollegial mv.
Jeg kan godt forstå, at du syntes fordelingen virker uretfærdig. Og ja, det kan godt være, at de betyder, at nogle af dine kollegaer, bliver pålagt en ekstra vagt i år.
Men mon ikke den gode kollega kan forstå, hvis det har vist sig, at vagtplanlæggeren har sovet lidt i timen, da vagterne blev fordelt.
Jeg ville have svært ved at blive sur, hvis jeg med tre vagter blev pålagt en ekstra, hvis det betød, at min kollega kunne få bare lidt tid med familien i julen.
Ja, der er kommet mange indlæg, og jeg er selv en af dem, der kan blive grebet af et emne eller en tråd.
Men når jeg skriver, at jeg ville sluge de 7 vagter, og TS så svarer: "Til lykke med det. Men det vil jeg ikke" -
- beklager men så bliver det for barnligt for mig.
Og hvorfor skal man dog pålægges en ekstra vagt - hvis en kollega er ked af sin vagtplan, så kan man da ganske frivilligt tilbyde at bytte med hende - så hun kan få "bare lidt tid med familien i julen".
Og vi ved ikke, om vagtplanlæggeren har sovet i timen - jeg ville meget gerne høre historien fra hendes side. Der kan være en god grund til, at vagtplanen er lagt som den er.
Hvis de alle er enige om, at "det er da for dårligt" - så burde der da også være en kollega, der helt frivilligt tilbød at bytte.