Umulig vagtplanlægger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Så du skulle simpelthen have jul og nytår alene. Tænk lidt på andre end dig selv fremadrettet vil være mit råd

Alle på min. Arbejdsplads er enig med min enda min egen leder men du er så hellig - Arbwjeer du i faget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Not the point. 

Jo, det er the point 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jo, det er the point 

Nej, men du vil jo ikke se pointen. 

Dine kollegaer er gode, fordi de rådede dig til at snakke med lederen, og hvad får de tilbage, en eller flere skal tage en vagt mere, fordi du bare vil have fri. 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg kan godt forstå, at du synes, at det er uretfærdigt.. Ja det er da uretfærdigt.. Men det er nu også uretfærdigt, at den person, som nu skal have 1-2 af dine vagter, så heller ikke ser sine børn.. Det er måske en person, som ellers skulle tilbringe første jul med sit lille barn.. Eller en person, som er skilt og nu skal gå glip af dyrebare timer med sit barn, fordi barnet skal hen til mor/far dagen efter.. Eller en person, som havde samme dag sidste år, og sidste år måtte sige nej til julefrokost med sin familie - det skal han/hun nu igen sige nej til.. 

Er enig med de andre, at det havde været bedre, hvis du havde spurgt, om nogle frivilligt ville bytte med dig..

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Soonmom

Livet er bare uretfærdigt

Kunne jo være du trak den gode næste år og kun skulle arbejde juleaftensdag og en anden, ville du så ikke synes det var ret træls pludselig at blive påduttet flere vagter fordi dine kollegaer begynder at opføre sig som dig og ter sig som børn der ikke får deres vilje 

Den der mig, mine behov, det er så synd for mig attitude kommer du ikke langt med, slet ikke i sundhedsfaget

Anmeld Citér

9. oktober 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Må indrømme at når jeg læser denne tråd, så blir jeg lidt trist over de svar du får!

Jeg arbejder på en døgn institution, hvor vi har skiftende vagter og helt ærlig ville jeg også blive træt af, at jeg hen over juleferien havde mange flere/dobbelt så mange vagter, som mine kollegaer.

Vi arbejder feks enten d 24/12 om aftnen, også d 25/12 om dagen, også har man fri nytårsaften.

Eller også arbejder man om aftnen d 31/12, også har man morgenvagt d 1/1.

Dem der ik arbejder de dage, har så alle dagene imellem jul og nytår.. 

Man kan så feks godt skulle arbejde d 24/12 eller d 31/12, i dagvagt, hvor man har fri kl 15.30, men aldrig begge dage, med mindre man selv ønsker det. Her har man så nogle fridage imellem jul og nytår.

Det er klart, at når vi vælger vores uddandelser/arbejdspladser osv, så er vi jo godt klar over, at det måske kommer til at "koste" lidt på familiesamværdet i helligdage, ferie osv, men syntes godt nok også det er vigtigt, at sol og vind bliver fordelt lige og rimeligt. Vh Stine 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

LSS

Anonym skriver:

Men jeg vild ikke ha ekstra penge! Det er ikke lykken, at få råd til mere og gå glip af min Børns barndom 

- Jeg kan ikke forstår du er så hellig! - de indrømme de har lavet en fejl og jeg har langt mere end andre timer i juleferie, men om det var dig havde du bare sagt YES! Mere penge til mig, tillykke penge må give dig en masse glæde 

Årh ja slap helt af, du går da ikke glip af deres barndom fordi du skal arbejde 7 dage mellem jul og nytår haha 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Nu har jeg stået og kigge igennem og dem der IKKe har juleaften aften og nytår aften har 3-5 vagter hvorfor skal jeg ha flere end dem? 

Fordi du har trukket nitten i år. Næste år er det garanterer omvendt. 

Er sikker på at planlæggeren IKKE har tænkt “hende Sofie der skal bare arbejde igennem fordi jeg kan bestemme”. 

Da jeg stod i butik havde jeg sq perioder hvor jeg arbejde 13!!! Dage i træk hvor andre kun havde 4 eller 5 dage. Men så kom der andre perioder hvor der var omvendt. Det var loddet i min branche. Dette er loddet i din. Sådan er der bare 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Rundtpågulvet

Jeg har godt nok skiftet fag. Men for år tilbage arbejdede både min bror og jeg på samme juleaften. Vi valgte at holde julefesten med børn familie og hele pivtøjet fra morgenstunden. Ved 14 tiden kørte vi på job og lod børn og resten af banden være hjemme. Det var så hyggelig en jul. Børnene hyggede med deres nye legetøj og familien. De savnede os ikke.

Jeg tog på arbejde og nød at skabe en helt særlig julestemning for en gruppe mennesker der nok hellere ville have været hjemme med deres familie, end at være med fremmede. Det var en dejlig dag for min familie og en dejlig arbejdsdag for mig.

Siden har vi holdt mange jule- og nytårs dage/aftener/nætter der har været anderledes og krævede kreativ planlægning. Jeg har skiftet fag, men min bror er stadig på sygehus. Så vi har stadig ofte anderledes dage. 

At være på arbejde i de dage kan faktisk være noget helt særligt positivt og min (og min brors) familie har fået forklaret hvorfor vi går glade på job og hvorfor det er vigtigt at der er nogen der arbejder uanset om det er jul eller ej. 

Der er stor forskel på hvordan vagtplaner lægges. Nogle steder tager man ENTEN jul eller nytår, andre steder kører et rul og så er det bare ærgerligt om man har mange eller få helligdage.

Jeg håber du finder en løsning du kan trives i. Og så håber jeg at du vil opleve den samme fornøjelse jeg selv har oplevet ved at arbejde på lignende dage.

Anmeld Citér

9. oktober 2019

K&S

Anonym skriver:

Alle på min. Arbejdsplads er enig med min enda min egen leder men du er så hellig - Arbwjeer du i faget?

Var vagtplanlæggeren også enig? 

Det er jo i bund og grund hende, der har det store overblik over alle ansatte, deres arbejdstid, og deres ønsker for ferie - deraf er vagtplanen nok, som den er. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.