Umulig vagtplanlægger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Jeg håber virkelig at du snakker pænere irl... 

Seriøst at kalde en dårlig kollega, bare fordi hun mener det ud fra hvad du skriver.. 

Jeg er enig med dem, ja de siger de er enige og det er uretfærdigt, men det ændrer IKKE på at en anden skal tage DIN vagt, bare fordi du vil lave julehygge... Det er intet VIGTIGT, det er hvad DU gerne vil, fordi du ikke vil gå glip af JULEhygge... Noget der sker hvert eneste år... (ja ikke præcis det samme) Det kunne jo være at hende der kun har to dage, faktisk ikke er hjemme og derfor bare ikke kan tage de vagter... har du tænkt på det? 

Og ja en skal kun have to vagter, men igen du ER på ferie lige nu, mens de arbejder og arbejder.. Og så forventer du at have fri fri fordi du ikke vil arbejde syv ud af ni dage fordi det rammer julehygge... 

Jeg håber virkelig at du vil tænke lidt længere næste gang, og som en anden sagde, hvorfor hørte du ikke om nogen kunne bytte, i stedet for at lægge en dag ekstra hos en anden.. Hvad vis det rammer ind i noget vigtigt, men din kollega ikke kan få det ændret.. 
Man skal også tænke lidt på andre.. JA det er pissesurt at gå glip af noget, men sådan er det når man vælger det arbejde. Ligesom en der er på døgnvagt, og kan blive kaldt ind midt i julemiddagen, sådan er livet. Og hvis du vil have juleferie som skoler, så må du finde et arbejde der har de ferie.. Ellers må du sku hanke op i dig selv, og lige huske at der er andre på arbejdet(og ja de vil jo ikke sige, ej det skal du da bare lade vær, sig noget, men sidste ende går det ud over en anden) 

Jeg synes godt nok du er hellig - 

Jeg snakker med min leder en gammel sygeplejeske i dette fag i mange år og han var oprigtigt og sagde det var altid sværte med julen, men her kunne ha godt se den var ikke fair, jeg skulle tage så mange vagter - og han har været i faget i over 20 år

hvad arbejder du med? Er du i faget? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg forstår ikke alle disse teorier ....

min egen leder sagde det var for mange .... der er ikke mere at snakke om, jeg får en eller 2 dage mere fri, jeg havde fleste vagter .....

helt ærligt 

Du forstår jo ikke pointen som alle siger .. det er fedt at du har fået mere fri, men det GÅR  udover en af DINE kollegaer....

Har du overhovedet læst hvad jeg skrev?

Anmeld Citér

9. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Jeg synes godt nok du er hellig - 

Jeg snakker med min leder en gammel sygeplejeske i dette fag i mange år og han var oprigtigt og sagde det var altid sværte med julen, men her kunne ha godt se den var ikke fair, jeg skulle tage så mange vagter - og han har været i faget i over 20 år

hvad arbejder du med? Er du i faget? 

Så kan der være sket en fejl, men det ændrer jo ikke at du får fri og en anden skal tage din/e vagter, i stedet for at høre om der var nogen der havde i Januar eller et andet tidspunkt, som du kunne bytte med, så du fik mindre i de ni dage, og der ikke er andre der skal have ændret i deres tider.. Det er det folk reagere på, at du er ligeglad med at andre skal tage de vagter... 

Nej, men jeg kender en sygeplejerske, og min mor var jordmoder og var derfor på vagt ofte, og ja vi holdt jul andre dage, fordi hun skulle arbejde den 24. Men sådan er det når man arbejdet i sundhedsvæsnet. Ja, det er pissesurt, men sådan ligger landet. 
Ligesom at jeg da heller ikke kræver at få fri, fordi der er noget en dag, jeg har fået en vagt. Jeg vil spørge om der er en der kan bytte, og hvis ikke, jamen så må jeg sluge den kamel. 

Men igen, jeg synes du skulle have spurgt om at få byttet, i stedet bare at få fri. men det er min mening. 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Du forstår jo ikke pointen som alle siger .. det er fedt at du har fået mere fri, men det GÅR  udover en af DINE kollegaer....

Har du overhovedet læst hvad jeg skrev?

Ja, men de har 3-4 vagter og arbejder ikke juleaften og nytårsaften - 

er jeg ikke også en kollega? - hvorfor skal jeg være 2-3 flere dage end dem? De er også min kollega? 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Så kan der være sket en fejl, men det ændrer jo ikke at du får fri og en anden skal tage din/e vagter, i stedet for at høre om der var nogen der havde i Januar eller et andet tidspunkt, som du kunne bytte med, så du fik mindre i de ni dage, og der ikke er andre der skal have ændret i deres tider.. Det er det folk reagere på, at du er ligeglad med at andre skal tage de vagter... 

Nej, men jeg kender en sygeplejerske, og min mor var jordmoder og var derfor på vagt ofte, og ja vi holdt jul andre dage, fordi hun skulle arbejde den 24. Men sådan er det når man arbejdet i sundhedsvæsnet. Ja, det er pissesurt, men sådan ligger landet. 
Ligesom at jeg da heller ikke kræver at få fri, fordi der er noget en dag, jeg har fået en vagt. Jeg vil spørge om der er en der kan bytte, og hvis ikke, jamen så må jeg sluge den kamel. 

Men igen, jeg synes du skulle have spurgt om at få byttet, i stedet bare at få fri. men det er min mening. 

Mine kollegaer opforede mig at kontakte min leder - det har jeg aldrig gjort før og vupti han så det var ikke fair med det samme 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Ja, men de har 3-4 vagter og arbejder ikke juleaften og nytårsaften - 

er jeg ikke også en kollega? - hvorfor skal jeg være 2-3 flere dage end dem? De er også min kollega? 

Igen IKKE pointen.. Jo du er også en kollega, men skal ALLE have lige mange vagter hver måned? Sidder du også og taler at du ikke har flere minutter end dem hver måned? 

Jeg siger at det ikke er fair at du smider ekstra vagter til en eller flere kollegaer, i stedet at se om du kunne få dem byttet, som man gør på andre arbejdspladser, hvis en vagt rammer et dumt tidspunkt. 
Du arbejder heller ikke jul, kun nytår. og de andre dage er jo ikke hellige til ferie... Så kunne det jo være at du så fik en uges fri efter nytår, hvor de så skulle arbejde flere dage. 

Jeg tror ikke du kommer til at forstå hvad der bliver sagt. 

Og hvad havde du gjort hvis lederen havde sagt; Jamen sådan er det bare, og nej du kan ikke få mere fri.. Skemaet er lagt. 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Mine kollegaer opforede mig at kontakte min leder - det har jeg aldrig gjort før og vupti han så det var ikke fair med det samme 

Not the point. 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

LSS

Anonym skriver:

Nej det kommer ikke bag på mig, men der er forskel at få 4 vagter på 9 dage eller 7 vagter på 9 dage

jeg har 3 mere end de andre, og de har ikke juleaften ig nytår 

så mærkeligt i er så hellig da min leder en gammel sygeplejeske i dette fag siger ja det er for mange og de vilde han ændre på

Så du skulle simpelthen have jul og nytår alene. Tænk lidt på andre end dig selv fremadrettet vil være mit råd

Anmeld Citér

9. oktober 2019

LSS

Anonym skriver:

Nu har jeg stået og kigge igennem og dem der IKKe har juleaften aften og nytår aften har 3-5 vagter hvorfor skal jeg ha flere end dem? 

Ekstra penge til dig. Hvorfor være på den måde der? Du har sku selv valgt dit fag. 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Ekstra penge til dig. Hvorfor være på den måde der? Du har sku selv valgt dit fag. 

Men jeg vild ikke ha ekstra penge! Det er ikke lykken, at få råd til mere og gå glip af min Børns barndom 

- Jeg kan ikke forstår du er så hellig! - de indrømme de har lavet en fejl og jeg har langt mere end andre timer i juleferie, men om det var dig havde du bare sagt YES! Mere penge til mig, tillykke penge må give dig en masse glæde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.