Umulig vagtplanlægger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2019

AnoMor

Soonmom skriver:

Men det ændre da ikke ved det faktum, at du er ufleksibel og en dårlig kollega, for nu er der jo bare en anden der hænger på din vagt eller en udgift for arbejdspladsen til vikar 

Kan da godt være du fik noget ud af at brokke dig, men så stillede du dig samtidig i dårligt lys overfor din leder

Hvis du havde for mange vagter, ville du jo bare få fri på et andet tidspunkt

Jeg er helt enig her. Præcis hvad jeg mente med min første besvarelse. At det var en egoistisk reaktion. Stakkels kollegaer siger jeg bare. 

JA kollegaerne var enige i at det var for meget og lederen vil give en ekstra fridag. Men det ændre ikk det faktum at du (ts) frarøver en ANDEN deres julehygge fordi du egoistisk set vil have en ekstra fridag. Du har endda fri på selve juleaften. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Men var dit dilemma ikke, at din vagtplanlægger var helt umulig og ikke ville ændre på vagterne? Og at der ikke var noget at gøre? 

Det var der så  

Jeg synes det er pinligt at ringede til lederen, det er første gang jeg har gjort det - Men min kollegar sagde det gjorde de selv, og de vilde ringe om det var dem - så derfor ringede jeg - Om man altid bare så og lader ting så til ændrede der aldrig noget 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Soonmom

Ved du hvad, jeg ringede på arbejde snakkede med min kollegaer, og lederen og ALLE var forstående! - de sagde det kunne de sagtens forstår - Jeg er ikke en dårlig kollega 

Min leder var så søde og sagde det kunne han se med det samme og jeg fik mindste en dag fri, som skrevet før har en kvinde på 2 vagter da jeg har 7 så de kan spørge hende.

Du er en dårlig kollega 

Tror de færreste ville sige "kom dog videre og pas dit arbejde" de er næppe så forstående, for så var der jo nok en der havde tilbudt at bytte vagt? 

Og selvom din leder siger at det kan han godt forstå er jo ikke ensbetydende med at han rent faktisk kan det, men måske et udtryk for at han ikke gider bruge tid på en medarbejder der brokker sig, så er det lettere at give vagten til en der passer sit job uden brok 

Øhh og din sidste sætning? Hvordan kan du vide jeg er en dårlig Kollega? Debatten omhandler jo ikke mig  - det lyder da som en ret barnlig reaktion?  

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Tror de færreste ville sige "kom dog videre og pas dit arbejde" de er næppe så forstående, for så var der jo nok en der havde tilbudt at bytte vagt? 

Og selvom din leder siger at det kan han godt forstå er jo ikke ensbetydende med at han rent faktisk kan det, men måske et udtryk for at han ikke gider bruge tid på en medarbejder der brokker sig, så er det lettere at give vagten til en der passer sit job uden brok 

Øhh og din sidste sætning? Hvordan kan du vide jeg er en dårlig Kollega? Debatten omhandler jo ikke mig  - det lyder da som en ret barnlig reaktion?  

Wow sikkert en masse teorier 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

MT_2011

Jeg kan da godt se det urimelige i at du har 7 dage og anden har 2 dage. Men den der har to dage, har hun juleaften? For der har du jo fri. 

Det er da positivt det er dagvagt du er, så har du stadig mulighed for at hygge med familien.

Men det burde da desværre ikke komme bag på nogen, at arbejdet i sundhedsvæsenet er hårdt og indebærer arbejde på dage hvor man helst vil være sammen med sin familie. 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Wow sikkert en masse teorier 

Jeg håber virkelig at du snakker pænere irl... 

Seriøst at kalde en dårlig kollega, bare fordi hun mener det ud fra hvad du skriver.. 

Jeg er enig med dem, ja de siger de er enige og det er uretfærdigt, men det ændrer IKKE på at en anden skal tage DIN vagt, bare fordi du vil lave julehygge... Det er intet VIGTIGT, det er hvad DU gerne vil, fordi du ikke vil gå glip af JULEhygge... Noget der sker hvert eneste år... (ja ikke præcis det samme) Det kunne jo være at hende der kun har to dage, faktisk ikke er hjemme og derfor bare ikke kan tage de vagter... har du tænkt på det? 

Og ja en skal kun have to vagter, men igen du ER på ferie lige nu, mens de arbejder og arbejder.. Og så forventer du at have fri fri fordi du ikke vil arbejde syv ud af ni dage fordi det rammer julehygge... 

Jeg håber virkelig at du vil tænke lidt længere næste gang, og som en anden sagde, hvorfor hørte du ikke om nogen kunne bytte, i stedet for at lægge en dag ekstra hos en anden.. Hvad vis det rammer ind i noget vigtigt, men din kollega ikke kan få det ændret.. 
Man skal også tænke lidt på andre.. JA det er pissesurt at gå glip af noget, men sådan er det når man vælger det arbejde. Ligesom en der er på døgnvagt, og kan blive kaldt ind midt i julemiddagen, sådan er livet. Og hvis du vil have juleferie som skoler, så må du finde et arbejde der har de ferie.. Ellers må du sku hanke op i dig selv, og lige huske at der er andre på arbejdet(og ja de vil jo ikke sige, ej det skal du da bare lade vær, sig noget, men sidste ende går det ud over en anden) 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
MT_2011 skriver:

Jeg kan da godt se det urimelige i at du har 7 dage og anden har 2 dage. Men den der har to dage, har hun juleaften? For der har du jo fri. 

Det er da positivt det er dagvagt du er, så har du stadig mulighed for at hygge med familien.

Men det burde da desværre ikke komme bag på nogen, at arbejdet i sundhedsvæsenet er hårdt og indebærer arbejde på dage hvor man helst vil være sammen med sin familie. 

Tænker da man får det af vide på uddannelsen, hvordan ens vagter kan blive og at det kan være hårdt og gå ud over tid med familier, og jul/nytår og sådan noget... 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Jeg håber virkelig at du snakker pænere irl... 

Seriøst at kalde en dårlig kollega, bare fordi hun mener det ud fra hvad du skriver.. 

Jeg er enig med dem, ja de siger de er enige og det er uretfærdigt, men det ændrer IKKE på at en anden skal tage DIN vagt, bare fordi du vil lave julehygge... Det er intet VIGTIGT, det er hvad DU gerne vil, fordi du ikke vil gå glip af JULEhygge... Noget der sker hvert eneste år... (ja ikke præcis det samme) Det kunne jo være at hende der kun har to dage, faktisk ikke er hjemme og derfor bare ikke kan tage de vagter... har du tænkt på det? 

Og ja en skal kun have to vagter, men igen du ER på ferie lige nu, mens de arbejder og arbejder.. Og så forventer du at have fri fri fordi du ikke vil arbejde syv ud af ni dage fordi det rammer julehygge... 

Jeg håber virkelig at du vil tænke lidt længere næste gang, og som en anden sagde, hvorfor hørte du ikke om nogen kunne bytte, i stedet for at lægge en dag ekstra hos en anden.. Hvad vis det rammer ind i noget vigtigt, men din kollega ikke kan få det ændret.. 
Man skal også tænke lidt på andre.. JA det er pissesurt at gå glip af noget, men sådan er det når man vælger det arbejde. Ligesom en der er på døgnvagt, og kan blive kaldt ind midt i julemiddagen, sådan er livet. Og hvis du vil have juleferie som skoler, så må du finde et arbejde der har de ferie.. Ellers må du sku hanke op i dig selv, og lige huske at der er andre på arbejdet(og ja de vil jo ikke sige, ej det skal du da bare lade vær, sig noget, men sidste ende går det ud over en anden) 

Jeg forstår ikke alle disse teorier ....

min egen leder sagde det var for mange .... der er ikke mere at snakke om, jeg får en eller 2 dage mere fri, jeg havde fleste vagter .....

helt ærligt 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

MT_2011 skriver:

Nej det kommer ikke bag på mig, men der er forskel at få 4 vagter på 9 dage eller 7 vagter på 9 dage

jeg har 3 mere end de andre, og de har ikke juleaften ig nytår 

så mærkeligt i er så hellig da min leder en gammel sygeplejeske i dette fag siger ja det er for mange og de vilde han ændre på

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Jeg er helt enig her. Præcis hvad jeg mente med min første besvarelse. At det var en egoistisk reaktion. Stakkels kollegaer siger jeg bare. 

JA kollegaerne var enige i at det var for meget og lederen vil give en ekstra fridag. Men det ændre ikk det faktum at du (ts) frarøver en ANDEN deres julehygge fordi du egoistisk set vil have en ekstra fridag. Du har endda fri på selve juleaften. 

Nu har jeg stået og kigge igennem og dem der IKKe har juleaften aften og nytår aften har 3-5 vagter hvorfor skal jeg ha flere end dem? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.