Umulig vagtplanlægger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

Nanana skriver:

Jeg forstår dig 100%! Jeg har selv haft et arbejde hvor juleferie og nytårsfri, påskefri osv. ikke rigtig var en mulighed. I teorien var det hvert andet år, men så var der altid nogen der meldte sig syge og så blev man jo bare kaldt ind. For mig betyder højtiderne bare ALT især efter vi har fået børn, traditionerne er bare mega vigtige for mig, og jeg har ikke lyst til at gå glip af det. Så jeg tog konsekvensen og fandt mig et job hvor jeg altid har fri, og selv kan bestemme hvordan jeg vil have det. Det har ikke noget at gøre med at være forkælet, det har noget at gøre med hvad der betyder mest for en i ens liv. Og nu står du i en situation hvor du kan mærke at der er noget der bare betyder rigtig meget for dig og som ikke falder i hak med det job du har lige nu, så måske det er tid til at overveje om det er tid til at finde på noget nyt?

Ved du hvad det er lige det der sker nu, jeg har sagt til min mand dette er sidste gang det er sådan 

- jeg sidder og læser hvad jeg kan videre uddanne mig til osv - 

Og for at være helt ærlig.... hader jeg dette arbejde fordi da jeg mødt ind er jeg allerede bagefter den følelse har jeg bare altid i maven, det er sjældent jeg går hjem med følelsen YES! Pisse fede dag

har kun været uddannet så lidt tid men flere fra min klasse er allerede videre eller har droppet uddannelsen og arbejder som noget andet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2019

LSS

Vil du hellere have en anden får alle de vagter du er blevet tildelt?

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Vil du hellere have en anden får alle de vagter du er blevet tildelt?

Næ, jeg vild bare gerne ha det bliver bedre fordelt - Så jeg kan nå en familie julefrokost, mine kollegaer er med mig og siger de mener jwg har fået væreste juleferie i år -

Den ene kvinde sagde hun havde fået 2 dage  

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Nanana

Anonym skriver:

Ved du hvad det er lige det der sker nu, jeg har sagt til min mand dette er sidste gang det er sådan 

- jeg sidder og læser hvad jeg kan videre uddanne mig til osv - 

Og for at være helt ærlig.... hader jeg dette arbejde fordi da jeg mødt ind er jeg allerede bagefter den følelse har jeg bare altid i maven, det er sjældent jeg går hjem med følelsen YES! Pisse fede dag

har kun været uddannet så lidt tid men flere fra min klasse er allerede videre eller har droppet uddannelsen og arbejder som noget andet 

Sådan! Det er mega fedt du tager kontrol over det der ikke fungerer i dit liv! Der er jo alle gode muligheder for at lave nogle spændende ting med din udd. i nogle år mens ungerne er små kunne det måske også være en mulighed at arbejde som centersygeplejerske på et plejehjem, de arbejder for det mest kun i hverdagene og har altid fri til højtiderne, fordi det er billigere at bruge det andet personale. 

Jeg håber du finder en god løsning. Du lyder som en kvinde med ben i næsen, så det du sætter dig for skal nok lykkes. Held og lykke 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Ej nu har jeg snakket med kollegaer og det synes også det er vildt unfair! De har sagt jeg skal ringe til lederen i dag - ass mine børn har fri i de 9 dage og mor er kun hjemme 2 dage! Af de 9 dage!

Hvordan ville du have dir skema skulle ligge i de 9 dage og hvilke datoer strækker de sig over?

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg er sygeplejeske og har fået min vagt til jul på min arbejdsplads 

fra den 23.12 til 31.12.2019 skal jeg arbejde 7 dage ud af 9 dage 

Jeg går glip af alt, og kommer ikke til noget famile hygge med min familie, lyder dette rimeligt?

Jeg er så ked af det jeg har slet ikke lyst at vende tilbage til arbejde. Er pt på ferie 

Vagtplanlægger laver intet om siger hun 

hvad skal jeg gøre ?

nu er det godt nok i døgnplejen, men min søster og hendes kollegaer kører i et 4 års rul så de arbejder jul, nytår, begge dele, ingen af dagene.

Min svigermor arbejder også i døgnplejen, så de år hun skal på arbejder, der flytter vi julen til en anden dag i december. På den måde får vi en "rigtig" jul med hende.

Anmeld Citér

9. oktober 2019

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg må indrømme, at jeg synes denne vagtplanlægger ikke gør sit arbejd4 godt nok... eller vil dårlig til det... man sørger da altid for, at folk har lige mange dage i julen og nytåret, og så bytter man rundt med d. 24 og d. 31 så folk får disse dage på skift... men en skal ikke have 7 og en kun 2... det er ikke rimelig... det burde kunne gøre bedre... 

så jeg vil helt klart tage en snak med lederen... 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hvordan ser den ud?

Arbejder den 23. Men har så fri den 24. Arbejder så juledagene og har så lige to fridage. Så arbejder jeg igen til og med den 2. januar

Anmeld Citér

9. oktober 2019

årgang84

Profilbillede for årgang84

Her er det hver andet år jul el nytår.  Jeg forlanger så fri d 23 hvis jeg skal ind den 24. Det de altid åbne for. 

Også ellers følge sit rul 5 2 og den ka. Også være træls. MEN til tider vil nogle gerne bytte med helligdage m. M pga skilsmisse anden religion m. M 

Nogle arbejdspladser skal helligdagene gøre op så man har et vist antal igennem hele året. 

Jul pinse påske og alle de andre. 

Men har også været på at arbejdspladser hvor at nogle får snydt sig igennem altid syge i julen m. M  men rul kan altid diskuteres hvis det især er alle hellig dagene m. M 

Jeg syntes det er ok med julen mens børnene er helt små fra 7 og op er de lidt mere beviste om hvem der er der. Nytårsaften er de vågne sent alligevel så når jeg er hjemme 23.30 har jeg stadig tid med dem. 

Det er dage jeg ved børnene er i fokus og de hygger sig. 

Det kan pisse mig totalt af at dagvagterne undskyld mit sprog men piver over at de skal på job fra 7-15 i de dage man kan altid få hygge ud af dagene alligevel. Og de skal skynde sig hjem når aftenvagter møder ind og vi skal så få dem i det flotte tøj m. M så de kan nå hjem 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Ja og jeg har kun fri 24/12....

Undskyld mig, men hvis du har fri den 24 /12, så forstår jeg ikke du brokker dig? 

Sådan er det jo at have er arbejde? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.