Umulig vagtplanlægger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2019

MoarMoar

Det er jo kun d. 24.12, 25.12, 26.12 plus d. 31.12 og 1.1 der er “helligdage” Dagene mellem jul og nytår er helt almindelige arbejdsdage, din vagt planlægger kan jo ikke vide om jeres har tradition for noget en af de dage. 

Butikker, daginsitutioner mv har åben mellem jul og nytår og skal også på arbejde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2019

Christabelle

Jeg arbejder i butik og har kun fri 24. 25. 26 og 1/1 og det er kun fordi butikken er lukket de dage. Sådan er det jo bare 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Abracadabra

MoarMoar skriver:

Det er jo kun d. 24.12, 25.12, 26.12 plus d. 31.12 og 1.1 der er “helligdage” Dagene mellem jul og nytår er helt almindelige arbejdsdage, din vagt planlægger kan jo ikke vide om jeres har tradition for noget en af de dage. 

Butikker, daginsitutioner mv har åben mellem jul og nytår og skal også på arbejde. 

I min overenskomst er både 24.12 og 31.12 faktisk almindelige arbejdsdage - man skal altså bruge feriedage eller lignende for at holde fri. 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

AnoMor

Undskyld hvis det lyder lidt hårdt. Men synes faktisk det er en lidt egoistisk reaktion. Hvis en af dem der har fået fri skulle tage vagterne så var det dem der missede julen med sine nærmeste og har sikkert også traditioner. 

Du har trukket nitten i år. Og ja det er super øv. Men du har trods alt stadig eftermiddag/aften. 

Næste år er det sikkert en af de andre der får dem og dig der har fri. 

Sådan er den branche nu engang du har valgt. Så skal man arbejde i helligdage. 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja to børn under 4 år ja det er om dagen men er så træt efter arbejde jo og går tidligt i seng hver aften - jeg er så skuffet 

Pluss hos os starter vores familie hygge til middag så nem aftensmad så hjem 

jeg har slet ikke lyst at komme på arbejde igen

Traditioner i familien kan vel ændres, så hyggen starter senere i år, og du kan være med? Jeg har flere læger i familien, og vi har altid justeret programmet efter deres vagter. Det hjælper selvfølgelig ikke på noget, hvis du alligevel er så træt, at du ikke “er til noget” og vil tidligt i seng efter job. De fleste ville vel foretrække dagvagt fremfor at skulle møde ind til aftenvagt d. 24. og 31., og set i det lys er du jo gået fri af de mest uønskede vagter. 

Den med at gøre det op i antal dage ud af 9 forstår jeg ikke helt. Opfatter I d. 27. til d. 30. som en “særlig” periode? Både min datter og min mand - som arbejder hhv. i butik og i en produktionsvirksomhed - er på job dagligt mellem juledagene og nytår. Det er vel et mindretal, bestående af bl.a. skolelærere - som mig - der er så heldige at have ferie dér, mens resten af DK er i gang.

Jeg misunder dig bestemt ikke dit juleprogram arbejdsmæssigt, tag ikke fejl af dét. Jeg er bare i tvivl, om det er så usædvanligt og unfair i forhold til “normalen” i dit fag. Umiddelbart ville jeg tro, at dem, der tilbringer natten d. 24. og 31. på job, bliver opfattet som dem, der har “trukket nitten”, så I andre må trække nogle mindre af slagsen, og de til gengæld får nogle vagtfri dage. 

Der er lang tid til jul og god tid til at skrue et familieprogram sammen, som tilgodeser dig. Det virker voldsomt, at du mere end to måneder før mangler lysten til at gå på arbejde. Handler det også om, at du oplever, vagtplanlæggeren er “gået efter dig” - jævnfør din overskrift? Jeg forstår i hvert fald godt, hun ikke vil begynde at ændre på noget, for så griber det om sig og kan føre til splid. 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Undskyld hvis det lyder lidt hårdt. Men synes faktisk det er en lidt egoistisk reaktion. Hvis en af dem der har fået fri skulle tage vagterne så var det dem der missede julen med sine nærmeste og har sikkert også traditioner. 

Du har trukket nitten i år. Og ja det er super øv. Men du har trods alt stadig eftermiddag/aften. 

Næste år er det sikkert en af de andre der får dem og dig der har fri. 

Sådan er den branche nu engang du har valgt. Så skal man arbejde i helligdage. 

Ej nu har jeg snakket med kollegaer og det synes også det er vildt unfair! De har sagt jeg skal ringe til lederen i dag - ass mine børn har fri i de 9 dage og mor er kun hjemme 2 dage! Af de 9 dage!

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

Christabelle skriver:

Jeg arbejder i butik og har kun fri 24. 25. 26 og 1/1 og det er kun fordi butikken er lukket de dage. Sådan er det jo bare 

Øh ja? Du har jo 2 mere dage fri end mig 

jeg sidder og vild snakkede med lederen om at få en mere dage fri i de dage vilde bare gøre meget 

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

MoarMoar skriver:

Ja og jeg har kun fri 24/12....

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Nanana

Jeg forstår dig 100%! Jeg har selv haft et arbejde hvor juleferie og nytårsfri, påskefri osv. ikke rigtig var en mulighed. I teorien var det hvert andet år, men så var der altid nogen der meldte sig syge og så blev man jo bare kaldt ind. For mig betyder højtiderne bare ALT især efter vi har fået børn, traditionerne er bare mega vigtige for mig, og jeg har ikke lyst til at gå glip af det. Så jeg tog konsekvensen og fandt mig et job hvor jeg altid har fri, og selv kan bestemme hvordan jeg vil have det. Det har ikke noget at gøre med at være forkælet, det har noget at gøre med hvad der betyder mest for en i ens liv. Og nu står du i en situation hvor du kan mærke at der er noget der bare betyder rigtig meget for dig og som ikke falder i hak med det job du har lige nu, så måske det er tid til at overveje om det er tid til at finde på noget nyt?

Anmeld Citér

9. oktober 2019

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Min jul ser næsten ligedan ud, jeg er aftenvagt. Sådan det jo bare nogle år. 

Hvordan ser den ud?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.