Umulig vagtplanlægger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2019

AnoMor

Tommelise skriver:

Jeg forstår simpelt hen ikke, hvad du vil med din tråd.

Du beskriver din situation og bliver sur, fordi du ikke kun får rygklapperi.

Hvis dine kolleger er enige med dig - så byt da - og informér jeres leder samt den, der lægger vagtplanen om, at I har byttet. 

I er vel voksne mennesker.

Det er meget nemt hvad hun vil have ud af det. 

Hun havde håbet at alle ville sige “nøj hvor er der også synd for dig, det er bare ikke i orden, selvfølgelig skal du klage, selvfølgelig skal der være andre der skal misse deres jul, for dronningen af Saba skal da helt sikker ikk lave noget i juledagene” 

Ts. Du har endnu ikk svaret på hvordan du ville have lagt dine vagter i de 7 ud af 9 dage og hvilke datoer de 9 dage strækker sig over 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2019

AnoMor

AnoMor skriver:

Det er meget nemt hvad hun vil have ud af det. 

Hun havde håbet at alle ville sige “nøj hvor er der også synd for dig, det er bare ikke i orden, selvfølgelig skal du klage, selvfølgelig skal der være andre der skal misse deres jul, for dronningen af Saba skal da helt sikker ikk lave noget i juledagene” 

Ts. Du har endnu ikk svaret på hvordan du ville have lagt dine vagter i de 7 ud af 9 dage og hvilke datoer de 9 dage strækker sig over 

Okay rettelse. Kan se datoerne står i første indlæg. Men vil da stadig gerne høre hvordan du ville have dine vagter skulle ligge fra 23-31.

Anmeld Citér

10. oktober 2019

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk at brug en ordentlig tone når i debatterer. Gå efter bolden og ikke personen. 

Anmeld Citér

10. oktober 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79
Moderator skriver:

Husk at brug en ordentlig tone når i debatterer. Gå efter bolden og ikke personen. 

Er glad for at der lige blir bedt om at holde den gode tone. 

Syntes simpelthen der er så mange stride indlæg, i denne debat, at jeg lige sku til at anmelde den selv! Vh Stine 

Anmeld Citér

11. oktober 2019

Sprit25

Jøsses. Sikke en tråd. 

Ts. Jeg kan godt forstå du er frustreret og selvom du selv har valgt det, må man godt brokke sig. Jeg synes dog også din håndtering er lidt forkert. 

Til alle. Tal pænt. Det koster ikke noget 

Tilsidst ts. Hils alle i din afdeling og sig tak fordi I arbejder når vi julehygger

Anmeld Citér

11. oktober 2019

Tommelise

Sprit25 skriver:

Jøsses. Sikke en tråd. 

Ts. Jeg kan godt forstå du er frustreret og selvom du selv har valgt det, må man godt brokke sig. Jeg synes dog også din håndtering er lidt forkert. 

Til alle. Tal pænt. Det koster ikke noget 

Tilsidst ts. Hils alle i din afdeling og sig tak fordi I arbejder når vi julehygger

Jeg synes, der er mange, der kommer med input til, hvorfor vagtplanen måske er, som den er, og hvorfor det ikke bare lige er let at lægge en vagtplan.

Og på hvordan situation kunne - og burde - være blevet håndteret.

Og når man kommer med en anden vinkel - og så får et flabet svar af TS - det synes jeg er irriterende.

Dette er ikke den første tråd, hvor jeg har undret mig over en TS, som opretter en tråd og derefter bliver sur over at få andre vinkler på situationen.

Anmeld Citér

11. oktober 2019

lineog4

Hvis de bytter er de da lige vidt. Så vil den ene stadig have 2 vagter og den anden 7. 

Her er jo tale om at der skal afgives en vagt eller to fra én medarbejder og så er vagtplanlæggeren vel nødt til at være en del af det, for at få timerne til at gå op. Og når vagtplanlæggeren ikke ønskede at ændre noget, så har TS jo ikke andre muligheder end at gå til lederen. Og det er vel okay at gå til sin leder? 

De skal da bytte, hvis ts får en vagt mindre imellem jul og nytår, så skal hun jo arbejde de timer på et andet tidspunkt. Vi har alle et antal timer vi skal arbejde på den norm vi har (jeg selv har årsnorm,  andre har ugenorm, månedsnorm, en norm på 8 uger eller....), og ts skal selvsagt arbejde de timer, der er i normen. Udfordringen her er, hvornår de timer er placeret og ts er utilfreds med, at de er placeret på 7 dage ud af de 9 dage, som defineres som dagene mellem jul og nytår, og åbenbart hos hende har et andet rul end de andre dage på året. Når ts arbejder flere timer end sin kollega i de dage, så skal hun arbejde færre timer end sin kollega de andre dage - er det ikke tilfældet, skal hun løbe hen til sin tr og leder. Men er det tilfældet, så skal hun da selvsagt bytte med en kollega, for ellers vil den kollega arbejde for meget og ts for lidt.

Anmeld Citér

11. oktober 2019

*Toffee*

De skal da bytte, hvis ts får en vagt mindre imellem jul og nytår, så skal hun jo arbejde de timer på et andet tidspunkt. Vi har alle et antal timer vi skal arbejde på den norm vi har (jeg selv har årsnorm,  andre har ugenorm, månedsnorm, en norm på 8 uger eller....), og ts skal selvsagt arbejde de timer, der er i normen. Udfordringen her er, hvornår de timer er placeret og ts er utilfreds med, at de er placeret på 7 dage ud af de 9 dage, som defineres som dagene mellem jul og nytår, og åbenbart hos hende har et andet rul end de andre dage på året. Når ts arbejder flere timer end sin kollega i de dage, så skal hun arbejde færre timer end sin kollega de andre dage - er det ikke tilfældet, skal hun løbe hen til sin tr og leder. Men er det tilfældet, så skal hun da selvsagt bytte med en kollega, for ellers vil den kollega arbejde for meget og ts for lidt.

Tak for forklaringen af normtid. Den er jeg nu helt med på hvad betyder og det var egentligt lidt min pointe - at timerne skal udlignes så det passer med normen.

Det er ordet bytte, der tricker mig. For ud fra min forståelse så er et byt, et hvor man aftaler indbyrdes hvilke dage man tager for hinanden og det virker ikke som om det er tilfældet her. Derfor må det være planlæggeren der omorganisere, så normen kommer til at passe i sidste ende. 

Og ja, jeg mener planlæggeren har pligt til at se om det ikke kan lade sig gøre at udligne arbejdsbyrden en smule, så det bliver mere rimeligt fordelt hen over julen. 

Anmeld Citér

11. oktober 2019

Tommelise

*Toffee* skriver:

Tak for forklaringen af normtid. Den er jeg nu helt med på hvad betyder og det var egentligt lidt min pointe - at timerne skal udlignes så det passer med normen.

Det er ordet bytte, der tricker mig. For ud fra min forståelse så er et byt, et hvor man aftaler indbyrdes hvilke dage man tager for hinanden og det virker ikke som om det er tilfældet her. Derfor må det være planlæggeren der omorganisere, så normen kommer til at passe i sidste ende. 

Og ja, jeg mener planlæggeren har pligt til at se om det ikke kan lade sig gøre at udligne arbejdsbyrden en smule, så det bliver mere rimeligt fordelt hen over julen. 

At bytte kan sagtens betyde:

Jeg tager en af dine vagter her i julen, og så tager du en vagt for mig senere.

Og vi ved ikke, hvorfor vagtplanen er, som den er. 

Det behøver ikke at betyde, at planlæggeren ikke har gjort sin pligt. Nogle gange er det bare umuligt at fordele vagterne jævnt. 

Anmeld Citér

11. oktober 2019

*Toffee*

Tommelise skriver:

At bytte kan sagtens betyde:

Jeg tager en af dine vagter her i julen, og så tager du en vagt for mig senere.

Og vi ved ikke, hvorfor vagtplanen er, som den er. 

Det behøver ikke at betyde, at planlæggeren ikke har gjort sin pligt. Nogle gange er det bare umuligt at fordele vagterne jævnt. 

Og der er en der godt kunne tænke sig at det bliver bare en smule bedre fordelt - det må planlæggeren kigge på. Lur mig om det ikke også kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.