Er så skuffet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2019

Tommelise

Aagaard81 skriver:

Ej, hvis svaret er kondom, og det er manden der ikke ønsker barnet, så er det vel bare at tage det på. Ja, det bør være et fælles ansvar at sørge for at SKAFFE præventionen, men det er altså manden der rent fysisk skal stoppe op og tage kondomet på under aktten - lige den del burde altså ligge på ham.
Jeg synes i forvejen der er så mange ting i forhold til prævention der er kvindens ansvar, så lige dét med at putte gummi på, kan man altså sagtens argumentere for er mandens ansvar.
Nu behøver vi vel heller ikke få det til at lyde som om, at manden ikke er i stand til at tænke selv uden at have brug for en kvinde til at insistere....

Der er ingen, der siger, at manden ikke kan tænke selv.

Men hvis han ikke tager kondomet på af sig selv, så må man jo som kvinde insistere på, at det kommer på.

Medmindre man har lyst til at komme til at stå i en situation, hvor man bliver gravid, og manden ønsker en abort.

For det er den situation, man risikerer at komme til at stå i, hvis man accepterer ubeskyttet sex med en mand, som ikke vil have flere børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2019

Aagaard81

Tommelise skriver:

Der er ingen, der siger, at manden ikke kan tænke selv.

Men hvis han ikke tager kondomet på af sig selv, så må man jo som kvinde insistere på, at det kommer på.

Medmindre man har lyst til at komme til at stå i en situation, hvor man bliver gravid, og manden ønsker en abort.

For det er den situation, man risikerer at komme til at stå i, hvis man accepterer ubeskyttet sex med en mand, som ikke vil have flere børn. 

Men så kan man jo heller ikke tænke selv...

Hvis det er HAM der ikke vil have flere børn, men han heller ikke gider at beskytte sig, så vil han da være et kæmpe røvhul, hvis kæresten/konen bliver gravid og han så smutter. Så er han nok ikke værd at samle på alligevel.

Det er vel ikke hendes job at tvinge/insistere, når det er ham der står fuldt fast på ikke at ville gøre hende gravid. Nu må de mænd da lige komme ind i kampen og som minimum gøre ting af sig selv, uden en kvinde til at insistere 

Anmeld Citér

26. august 2019

Tommelise

Aagaard81 skriver:

Men så kan man jo heller ikke tænke selv...

Hvis det er HAM der ikke vil have flere børn, men han heller ikke gider at beskytte sig, så vil han da være et kæmpe røvhul, hvis kæresten/konen bliver gravid og han så smutter. Så er han nok ikke værd at samle på alligevel.

Det er vel ikke hendes job at tvinge/insistere, når det er ham der står fuldt fast på ikke at ville gøre hende gravid. Nu må de mænd da lige komme ind i kampen og som minimum gøre ting af sig selv, uden en kvinde til at insistere 

Min kæreste kan godt finde ud af det.

Men der har været den ene tråd efter den anden på min mave med kvinder der er blevet gravide og mænd, der ikke vil have barnet.

Og det nytter ikke at stampe i jorden, når man først er blevet gravid.

Og jeg fastholder, at jeg synes, det er dumt at dyrke ubeskyttet sex vel vidende, at manden ikke vil have flere børn.

Jeg ønsker ikke at stå med en graviditet, hvor barnet er uønsket af faderen.

Derfor ville jeg vælge at insistere på, at kondomet kom på.

Anmeld Citér

26. august 2019

Aagaard81

Tommelise skriver:

Min kæreste kan godt finde ud af det.

Men der har været den ene tråd efter den anden på min mave med kvinder der er blevet gravide og mænd, der ikke vil have barnet.

Og det nytter ikke at stampe i jorden, når man først er blevet gravid.

Og jeg fastholder, at jeg synes, det er dumt at dyrke ubeskyttet sex vel vidende, at manden ikke vil have flere børn.

Jeg ønsker ikke at stå med en graviditet, hvor barnet er uønsket af faderen.

Derfor ville jeg vælge at insistere på, at kondomet kom på.

Det kan godt være at din mand kan...

Men mener du virkelig at en mand, der ikke vil have børn og ikke selv kan tage kondom på uden at konen *insisterer*, kan tænke selv?

Der lyder ikke sådan.

Anmeld Citér

26. august 2019

Tommelise

Aagaard81 skriver:

Det kan godt være at din mand kan...

Men mener du virkelig at en mand, der ikke vil have børn og ikke selv kan tage kondom på uden at konen *insisterer*, kan tænke selv?

Der lyder ikke sådan.

Nej, men det er nu engang kvinden, der kan blive gravid og dermed kan komme til at stå med en graviditet, som er uønsket af manden.

Hvad er dit forslag til at tvinge manden til at ville have barnet ?

Vil du binde han og give ham en kugle om benet ?

Anmeld Citér

26. august 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tror ikke der er nogen i denne debat, som har skrevet at det er hendes ansvar alene - og ja, hvis han ikke ønsker børn, så burde han nok finde noget frem.

Men desværre så er der alt for mange mænd med holdningen, at går det galt kan man jo bare få en abort (sjovt nok kan man ikke "bare" blive steriliseret, hvis man ikke ønsker flere børn).

Og der er alt for mange tråde herinde som andre også skriver omkring graviditeter som ikke er ønskede af den ene eller begge i et forhold - og det er da torskedumt af dem begge at dyrke ubeskyttet sex velvidende at den ene ikke ønsker endnu et barn - Og ja havde manden skrevet herinde havde jeg givet ham helt samme besked - få nu det gummi på - så du ikke gambler med din familie.

Men jeg synes nu heller ikke holdningen - jeg vil gerne have flere børn, så derfor er  prævention dit ansvar, hvis du ikke ønsker flere holder. Det er et PARforhold - altså er man to om at tage beslutningerne og lige nu spiller de højt spil med deres familie.

Kvinder er måske også bedre til at beskytte sig selv, hvis de ikke ønsker barnet fordi konsekvenserne ved en uønsket graviditet nu engang er større for en kvinde end en mand. Men jeg kan da ofte undre mig i f.eks. debatter omkring juridisk abort - hvor mange mænd der dyrker ubeskyttet sex med kvinder de lige har mødt bare fordi hun siger hun er på p-piller - Er sikker på færre kvinder ville dyrke ubeskyttet sex med mænd (hvis de sagde de var på pillen (hvis sådan en fandtes til mænd)). Der er jo en ret god måde også for mænd at undgå uønsket graviditet og som ovenikøbet beskytter mod alle mulige andre spændende ting ubeskyttet sex kan berige en med. 

Anmeld Citér

27. august 2019

Aagaard81

Tommelise skriver:

Nej, men det er nu engang kvinden, der kan blive gravid og dermed kan komme til at stå med en graviditet, som er uønsket af manden.

Hvad er dit forslag til at tvinge manden til at ville have barnet ?

Vil du binde han og give ham en kugle om benet ?

Jeg har hverken skrevet eller antydet at man skal tvinge manden til at få en baby, men i min verden er det da logisk, at hvis han virkelig ikke ønsker et barn, så skal han da som minimum selv sørger for fysisk at påføre sig et kondom, hvis det er kondomet der skal bruges som prævention.

Men jeg tænker ikke du forstår hvad jeg mener, og det kører i ring, så jeg stopper her.

Anmeld Citér

27. august 2019

Tommelise

Aagaard81 skriver:

Jeg har hverken skrevet eller antydet at man skal tvinge manden til at få en baby, men i min verden er det da logisk, at hvis han virkelig ikke ønsker et barn, så skal han da som minimum selv sørger for fysisk at påføre sig et kondom, hvis det er kondomet der skal bruges som prævention.

Men jeg tænker ikke du forstår hvad jeg mener, og det kører i ring, så jeg stopper her.

Jeg forstår godt, hvad du mener.

Og vi kan hurtigt blive enige om, at han bør tage kondomet på.

Men hvis han IKKE gør det, så kan kvinden blive gravid, og manden kan sige, at han ikke vil have barnet.

Og kvinden har selv valgt at være med til at bringe sig selv i den situation, hvis hun bare har accepteret ubeskyttet sex.

Eftersom jeg ikke er ligeglad med, om mit barns far skrider, så vil jeg vælge at tage ansvaret for, at kondomet kommer på.

Alt andet er dumt, hvis man ved, at manden ikke vil have flere børn.

Anmeld Citér

27. august 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Et andet problem i hele dette præventionsræs er nok også at mange især mænd er meget lidt informerede om hvor sikre de forskellige metoder er. Om det er en selvvalgt uvidenhed kan så diskuteres, men mit indtryk er at kvinder generelt har større styr på prævention end mænd (nok igen fordi konsekvenserne for dem er større end for mænd)

Manden kan sagtens tro at det at "stå af i Roskilde" er en god præventionsmåde - At han overhovedet gør noget for at undgå graviditet (omend ikke det optimale) tyder jo på han mener børn ikke er velkomne. og hvis TS godt ved at det er det ikke og nærmest udnytter mandens "uvidenhed" til at fremme sin dagsorden - barn nummer tre - så spiller hun højt spil med sin familie. Og igen det handler om hvorvidt hendes ønske om barn nummer tre er så stor hun vil risikere sin familie.

Men jeg synes desværre der er alt for mange tråde herinde med folk som ikke tænker sig om - og familier der går i stykker, hvor det kunne være forhindret af en kvinde eller mand, som tog ansvar for at dyrke sikker sex, når der ikke ønskes flere børn. For når graviditeten først er der kan det næsten kun blive en loose-loose situation.

Anmeld Citér

27. august 2019

Tommelise

Aagaard81 skriver:

Jeg har selv en kæreste der ikke vil have flere børn end de tre han har med ekskonen.

Vi har tidligere brugt kondom, og jeg sagde nogle gange "så er det vist nu, regnfrakken skal på" og det kom den.

For jeg har ikke lyst til at skulle igennem en abort.

Og jeg synes ikke, det er fair over for barnet at planlægge at det er uønsket af faderen.

Det er MIG, der kommer til at stå med graviditeten, og JEG tager ansvaret for ikke at være med til at bringe mig selv i den situation.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.