Jeg tror ikke der er nogen i denne debat, som har skrevet at det er hendes ansvar alene - og ja, hvis han ikke ønsker børn, så burde han nok finde noget frem.
Men desværre så er der alt for mange mænd med holdningen, at går det galt kan man jo bare få en abort (sjovt nok kan man ikke "bare" blive steriliseret, hvis man ikke ønsker flere børn).
Og der er alt for mange tråde herinde som andre også skriver omkring graviditeter som ikke er ønskede af den ene eller begge i et forhold - og det er da torskedumt af dem begge at dyrke ubeskyttet sex velvidende at den ene ikke ønsker endnu et barn - Og ja havde manden skrevet herinde havde jeg givet ham helt samme besked - få nu det gummi på - så du ikke gambler med din familie.
Men jeg synes nu heller ikke holdningen - jeg vil gerne have flere børn, så derfor er prævention dit ansvar, hvis du ikke ønsker flere holder. Det er et PARforhold - altså er man to om at tage beslutningerne og lige nu spiller de højt spil med deres familie.
Kvinder er måske også bedre til at beskytte sig selv, hvis de ikke ønsker barnet fordi konsekvenserne ved en uønsket graviditet nu engang er større for en kvinde end en mand. Men jeg kan da ofte undre mig i f.eks. debatter omkring juridisk abort - hvor mange mænd der dyrker ubeskyttet sex med kvinder de lige har mødt bare fordi hun siger hun er på p-piller - Er sikker på færre kvinder ville dyrke ubeskyttet sex med mænd (hvis de sagde de var på pillen (hvis sådan en fandtes til mænd)). Der er jo en ret god måde også for mænd at undgå uønsket graviditet og som ovenikøbet beskytter mod alle mulige andre spændende ting ubeskyttet sex kan berige en med.
Anmeld
Citér