Er så skuffet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2019

Tommelise

Aagaard81 skriver:

Men hvorfor kunne han ikke selv tænke så langt, som at putte kondomet på, hvis han ikke ville have børn? Hvorfor skulle det være dit job?

Jeg fatter det simpelthen ikke...tænk at man er ok med at ens mand ikke selv kan tænke så langt, men til gengæld accepterer at i tilfælde af graviditet, så er han alligevel i sin ret til at være sur og forlange abort.

Jeg ville aldrig nogensinde finde mig i den slags ansvarsfralæggelse.

Det lyder mere som en dominerende mand og en kvinde der bare gør som han siger og agerer "mor" for ham.

Det er det da heller ikke. 

Som jeg har skrevet flere gange.

Min kæreste er en voksen og ansvarlig mand, og han gjorde absolut ikke noget for at prøve at knalde uden kondom.

Selvfølgelig kunne og kan han tænke selv.

Jeg var bare helt "hysterisk" med, at det helst skulle på, inden vi overhovedet gik i gang.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2019

Aagaard81

Det er det da heller ikke. 

Som jeg har skrevet flere gange.

Min kæreste er en voksen og ansvarlig mand, og han gjorde absolut ikke noget for at prøve at knalde uden kondom.

Selvfølgelig kunne og kan han tænke selv.

Jeg var bare helt "hysterisk" med, at det helst skulle på, inden vi overhovedet gik i gang.

Men det var jo ikke det scenarie du beskrev i starten; der skrev du, at hvis man ikke selv ville, så måtte kvinden jo insistere... det er jo ikke det samme som at sige det til ham inden man går i gang...

Du skrev: "Og hvis som som kvinde ikke insisterer på, at kondomet kommer på, så kan man netop komme til at stå i en situation, hvor man er gravid med et barn, som manden ikke ønsker"

Hvis man er nødt til at insistere, så indikerer det jo, at manden ikke vil/har tænkt sig at gøre det. Der er forskel på at insistere og på liiiiige at minde manden om det inden man starter.

Anmeld Citér

28. august 2019

Tommelise

Aagaard81 skriver:

Hvis min kæreste/mand ikke gad at beskytte sig på trods af at aftalen var kondom - og han derefter ville have mig til at få en abort, så kan jeg med hundrede procent sikkerhed sige, at han ikke længere var min kæreste/mand. I så fald var han et uansvarligt røvhul der ikke fortjente mig.

Og jeg har prøvet at være alenemor, og det er bedre end at have en uselvstændig kæreste der intet kan selv

Men hvis du er ok med at have en mand der bare smider al ansvar fra sig og forventer at det hele hænger på dig, så fred være med det. Det var ikke gået hos mig.

Som sagt - min kæreste valgte at beskytte sig.

Han er et af de mest modne og ansvarlige mennesker, jeg kender.

Så den der med, at jeg ville acceptere det kan du godt skrotte.

Og jeg kunne ikke drømme om at knalde uden beskyttelse med en mand, der nægtede at bruge kondom.

Og for mig er det ikke ligegyldigt, om mit barn har en far, der ikke ønsker det.

Anmeld Citér

28. august 2019

Tommelise

Aagaard81 skriver:

Men det var jo ikke det scenarie du beskrev i starten; der skrev du, at hvis man ikke selv ville, så måtte kvinden jo insistere... det er jo ikke det samme som at sige det til ham inden man går i gang...

Du skrev: "Og hvis som som kvinde ikke insisterer på, at kondomet kommer på, så kan man netop komme til at stå i en situation, hvor man er gravid med et barn, som manden ikke ønsker"

Hvis man er nødt til at insistere, så indikerer det jo, at manden ikke vil/har tænkt sig at gøre det. Der er forskel på at insistere og på liiiiige at minde manden om det inden man starter.

Ja - men jeg ville stadig IKKE acceptere sex uden kondom.

Og det kan ikke komme bag på kvinden, at manden ønsker en abort, hvis hun udmærket godt ved, at han ikke vil have flere børn.

Anmeld Citér

28. august 2019

Aagaard81

Tommelise skriver:

Ja - men jeg ville stadig IKKE acceptere sex uden kondom.

Og det kan ikke komme bag på kvinden, at manden ønsker en abort, hvis hun udmærket godt ved, at han ikke vil have flere børn.

Forstår bare ikke at du lægger al ansvaret over på kvinden, som i dette tilfælde ønsker en graviditet. Er manden ikke interesseret i at få børn, og har man aftalt at bruge kondom, så må det da først og fremmest være hans eget ansvar at beskytte sig. Kan HAN ikke finde ud af det, så kan han da på ingen måder klandre HENDE. Det er da helt vildt langt ude...

Anmeld Citér

28. august 2019

Tommelise

Aagaard81 skriver:

"Man" er ikke mig.

Det er alle de kvinder, som dyrker ubeskyttet sex med mænd, som de ved, ikke vil have flere børn.

Og de kommer til at stå i den beskrevne situation.

Anmeld Citér

28. august 2019

Tommelise

Aagaard81 skriver:

Forstår bare ikke at du lægger al ansvaret over på kvinden, som i dette tilfælde ønsker en graviditet. Er manden ikke interesseret i at få børn, og har man aftalt at bruge kondom, så må det da først og fremmest være hans eget ansvar at beskytte sig. Kan HAN ikke finde ud af det, så kan han da på ingen måder klandre HENDE. Det er da helt vildt langt ude...

Jeg er slet ikke uenig med dig i, at manden bør tage kondomet på helt af sig selv.

Men det ændrer bare ikke på, at han kan sige, at han ikke vil have barnet.

Jeg lægger ikke hele ansvaret over på kvinden.

Jeg siger bare, at det er en situation, jeg ikke ville være med til at sætte mig selv i.

Men hvis man er villig til at gamble med familien, så må man da gerne det.

Anmeld Citér

28. august 2019

Tommelise

Aagaard81 skriver:

Og jeg synes, det er dumt af kvinden at smide præventionen udelukkende som pression for at prøve at tvinge sin vilje igennem.

Man kunne jo også prøve at forlige sig med "kun" at få to børn.

Anmeld Citér

28. august 2019

Anonym

Tommelise skriver:

Jeg er slet ikke uenig med dig i, at manden bør tage kondomet på helt af sig selv.

Men det ændrer bare ikke på, at han kan sige, at han ikke vil have barnet.

Jeg lægger ikke hele ansvaret over på kvinden.

Jeg siger bare, at det er en situation, jeg ikke ville være med til at sætte mig selv i.

Men hvis man er villig til at gamble med familien, så må man da gerne det.

Så for dig, er det okay at han dyrker ubeskyttet sex med en kvinde, der evt gerne vi have flere børn, velvidende om at hun ikke er på prævention, og aftalen er kondom. Så kan han sagtens i dit verden tillade sig, at sige han vil have kvinden får en abort? 

Det lyder meget dobbeltmoralsk i min verden. 

Anmeld Citér

28. august 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Så for dig, er det okay at han dyrker ubeskyttet sex med en kvinde, der evt gerne vi have flere børn, velvidende om at hun ikke er på prævention, og aftalen er kondom. Så kan han sagtens i dit verden tillade sig, at sige han vil have kvinden får en abort? 

Det lyder meget dobbeltmoralsk i min verden. 

Nej, han kan ikke tillade sig det - men det ændrer ikke på, at han kan komme i tanker om at gøre det.

Og så har kvinden et problem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.