Er så skuffet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2019

Anonym

Tommelise skriver:

Nej, han kan ikke tillade sig det - men det ændrer ikke på, at han kan komme i tanker om at gøre det.

Og så har kvinden et problem.

Det må sgu være manden der har et problem så. At byde hende det, ergo er han bestemt ikke hver at samle på. 

Kan han lade være med det bevidst mht gummi, må HAN stå til ansvar med konsekvensen. 

Ellers er det da overhovedet ikke fælles ansvar, som du skriver så meget om. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Det må sgu være manden der har et problem så. At byde hende det, ergo er han bestemt ikke hver at samle på. 

Kan han lade være med det bevidst mht gummi, må HAN stå til ansvar med konsekvensen. 

Vi er slet ikke uenige om, at manden bør tage ansvar.

Og hvis manden ikke er værd at samle på - så ville jeg lade helt være med at blive gravid med ham.

Der er en grund til, at jeg ikke er sammen med min eks i dag. Og at jeg ikke fik børn med ham. 

Det kan godt være, du er ligeglad med, om dit barn er ønsket eller ej af faderen.

Men det er ikke alle kvinder, der vil blæse på det.

Man kan IKKE styre et andet menneskes adfærd.

Men man kan styre sin egen. 

Ja, det er umodent og uansvarligt af manden at nægte at bruge kondom.

Og det er lige så dumt og uansvarligt af kvinden - for det er i sidste ende barnet, der kommer til at betale prisen ved at være uønsket af faderen.

Og igen vil jeg gerne høre en løsning på, hvordan du vil tvinge manden til at tage konsekvensen. Det kan man ikke.

Og jeg synes stadig, det er dumt af kvinden at smide præventionen, hvis det udelukkende handler om at prøve at tvinge et barn mere igennem.

Hvis man er parat til at splitte sin familie og gøre de - måske to børn  - man allerede har til skilsmissebørn, udelukkende fordi man absolut vil have et barn mere - tja. Så lader man børnene betale en høj pris.

I stedet for at acceptere at "nøjes" med to børn.

Et barn, der er der, kræver mere end et barn, der ikke er der, og derfor må det være den, der ikke vil have flere, der har det sidste ord.

Jeg ville heller ikke få et barn udelukkende for en mands skyld.

Anmeld Citér

28. august 2019

lineog4

Anonym skriver:

Jeg forstår egentlig slet ikke det ansvar og hvem har mest ansvar. I et parforhold er man ligeværdige, man taler om tingene, man aftaler og man støtter og hjælper hinanden. 

Hvis man er ikke enige om at få et barn mere, så har begge ansvar for, at det ikke sker. Begge har ansvar for at tage snakken og lave aftalen om, hvordan man undgår graviditet og hvad man eventuelt gør, hvis der kommer en uønsket graviditet. 

Nej en mand skal ikke være så “dum”, at han ikke fatter, at man rent faktisk har en stor sandsynlighed for at få et barn ved at stå af i Roskilde. Men desværre er nogle båden kvinder og mænd så “dumme”. Og er jeg som hans partner ikke det, så er det da også mit ansvar at atter snakken: når nu vi ikke bruger kondom, og jeg ikke har spiral mere, så er der en forholdsvis stor sandsynlighed for, at jeg bliver gravid - hvad skal vi gøre? Jeg ville da ikke som en del af et parforhold, bare “glemme” den snak og håbe på det bedste (alt efter, hvad det så er - måske det barn jeg gik og drømte om).

Det med at ignorere problemet, lukke øjnene og krydse fingre er da uansvarligt uafhængigt af om det er manden eller kvinden der skal rulle kondomet på - og det bliver ikke mindre uansvarligt af kvinden, fordi manden er uansvarlig. 

I et parforhold kan man tale også om det der er svært - jeg vil ikke insistere på kondom, men jeg vil insistere på, at vi havde talt om risikoen ved stå af i Roskilde metoden.

Anmeld Citér

1. september 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Nu dukkede emnet lige op igen i en ny tråd - det der med, at den ene ønsker et barn mere, og den anden ikke gør.

Line forklarer det jo rigtig fint.

For mig handler det nemlig om, at når man er et par og en familie, så er man et team - og så kører man ikke bare sit eget løb.

Som Line skriver - at manden er uansvarlig, berettiger ikke kvinden til også at være uansvarlig.

Jeg tror, at hvis man er sammen med en moden og ansvarlig mand, så er han også villig til f.eks. at bruge kondom. En moden og ansvarlig mand, som ikke ønsker flere børn, lader som regel ikke bare stå til. 

Men mange - både mænd og kvinder - undervurderer risikoen ved at stå af i Roskilde. 

Og som kvinde smider man ikke bare præventionen og tænker "går den så går den".

Hvis den ene - om det så er kvinden eller manden - ikke ønkser flere børn, så har begge ansvar for at undgå en graviditet.

Det er - for mig - en selvfølge at man ikke bare lader stå til, men taler om det.

Man er nødt til at tale om den ret store risiko der er ved at bruge "så-af-i-Roskilde" - metoden. 

Min kæreste og jeg var fra starten enige om, at vi ikke skulle have fælles børn. Vores situation er en lidt anden, fordi vi mødte hinanden sent, og så er det for de fleste en selvfølge, at man tager snakken om børn eller ej og om prævention. 

Jeg vidste helt fra begyndelsen, at han ikke ville have flere (han har tre fra tidligere), og hvis jeg ikke havde kunnet acceptere det, så var jeg slet ikke gået ind i forholdet.

Alle ved, at der kan ske uheld, og at kun afholdenhed er 100% sikkert (og det er jo for kedeligt), så selvfølgelig talte vi om, hvad der skulle ske, hvis uheldet var ude.  Så var vi enige om, at det skulle fjernes. 

Men jeg vil så absolut helst undgå at skulle igennem en abort.

Og selvfølgelig er det ikke kun ham, der skal sørge for at undgå en graviditet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.