Anonym skriver:
Det må sgu være manden der har et problem så. At byde hende det, ergo er han bestemt ikke hver at samle på.
Kan han lade være med det bevidst mht gummi, må HAN stå til ansvar med konsekvensen.
Ellers er det da overhovedet ikke fælles ansvar, som du skriver så meget om.
Nu dukkede emnet lige op igen i en ny tråd - det der med, at den ene ønsker et barn mere, og den anden ikke gør.
Line forklarer det jo rigtig fint.
For mig handler det nemlig om, at når man er et par og en familie, så er man et team - og så kører man ikke bare sit eget løb.
Som Line skriver - at manden er uansvarlig, berettiger ikke kvinden til også at være uansvarlig.
Jeg tror, at hvis man er sammen med en moden og ansvarlig mand, så er han også villig til f.eks. at bruge kondom. En moden og ansvarlig mand, som ikke ønsker flere børn, lader som regel ikke bare stå til.
Men mange - både mænd og kvinder - undervurderer risikoen ved at stå af i Roskilde.
Og som kvinde smider man ikke bare præventionen og tænker "går den så går den".
Hvis den ene - om det så er kvinden eller manden - ikke ønkser flere børn, så har begge ansvar for at undgå en graviditet.
Det er - for mig - en selvfølge at man ikke bare lader stå til, men taler om det.
Man er nødt til at tale om den ret store risiko der er ved at bruge "så-af-i-Roskilde" - metoden.
Min kæreste og jeg var fra starten enige om, at vi ikke skulle have fælles børn. Vores situation er en lidt anden, fordi vi mødte hinanden sent, og så er det for de fleste en selvfølge, at man tager snakken om børn eller ej og om prævention.
Jeg vidste helt fra begyndelsen, at han ikke ville have flere (han har tre fra tidligere), og hvis jeg ikke havde kunnet acceptere det, så var jeg slet ikke gået ind i forholdet.
Alle ved, at der kan ske uheld, og at kun afholdenhed er 100% sikkert (og det er jo for kedeligt), så selvfølgelig talte vi om, hvad der skulle ske, hvis uheldet var ude. Så var vi enige om, at det skulle fjernes.
Men jeg vil så absolut helst undgå at skulle igennem en abort.
Og selvfølgelig er det ikke kun ham, der skal sørge for at undgå en graviditet.