Er så skuffet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.161 visninger
73 svar
203 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. august 2019

Anonym trådstarter

Vi er ikke enige herhjemme, og jeg ved simpelthen ikke, hvordan vi kommer videre.

Da vi mødtes drømte min mand om 4 børn. Jeg var lidt mere sådan “lad os nu se”. Nu har hi to børn, og nu vil han ikke have flere. Jeg vil til gengæld gøre alt for at få bare ét barn mere.

Vi har pladsen, bilen og økonomien. Der er ingen ydre faktorer, der skal ændres ret meget på for at få plads til endnu et barn.

Min mand føler bare ikke, at han kan dele sin tid godt nok mellem tre børn. 

Vi kommer ingen vegne i denne situation. Aktuelt bruger vi “stå af i Roskilde”-metoden, da jeg har sagt til ham, at jeg ikke ønsker at bruge prævention. Han ved udmærket godt, hvad risikoen så er. Jeg ønsker ikke at snyde ham, så jeg har været åben om det helt fra jeg fik fjernet spiralen. Jeg har foreslået parterapi, men det er han ikke umiddelbart med på.

Udover denne uenighed, er vores forhold godt, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre.

Er der nogen ned nogle gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2019

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Det er en hård situation. Men jeg må sige du ender med at blive alenemor med tre hvis du fortsætter den vej. 

Du vil ikke bruge prævention? Men så må du vel acceptere at han bruger kondom eller bliver steriliserer. Hvis han vitterligt ikke ønsker et barn til? Stå af i roskilde vil medføre et barn inden for et år med stor sandsynlighed. Det er ikke sikkert overhoved - og det er måske din tanke bag det. Men I skal da slet ikke have ubeskyttet sex hvis I ikke har talt om hvad i gør i tilfældet af en graviditet  Det er god nok en umoden tilgang

Anmeld Citér

25. august 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Hvor gamle er jeres børn?

det kunne jo tænkes han bliver klar til flere, når de er lidt større og der kommer mere overskud.

men uanset hvad så lad nu være med at dyrke usikker sex, når i ikke er enige om hvorvidt der skal et barn mere ind i familien medmindre du ønsker barnet så meget at du er villig til at blive enlig mor fordi manden skrider, hvis du vælger at beholde en evt. Tredje graviditet.

i er lige gode om det, og det er altså din krop, som skal igennem i en abort, hvis du vælger det for forholdets skyld. Ja du har sagt han må sørge for præventionen, men det er altså dig konsekvenserne er størst for.

så få nu taget snakken ordentligt eller skyd spørgsmålet til hjørne og brug beskyttelse et halvt års tid og så tag sagen op igen.

ligenu gambler i med jeres forhold fordi i begge vælger at lukke øjnene og håbe på naturen er med jeres holdning.

Anmeld Citér

25. august 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Anonym skriver:

Vi er ikke enige herhjemme, og jeg ved simpelthen ikke, hvordan vi kommer videre.

Da vi mødtes drømte min mand om 4 børn. Jeg var lidt mere sådan “lad os nu se”. Nu har hi to børn, og nu vil han ikke have flere. Jeg vil til gengæld gøre alt for at få bare ét barn mere.

Vi har pladsen, bilen og økonomien. Der er ingen ydre faktorer, der skal ændres ret meget på for at få plads til endnu et barn.

Min mand føler bare ikke, at han kan dele sin tid godt nok mellem tre børn. 

Vi kommer ingen vegne i denne situation. Aktuelt bruger vi “stå af i Roskilde”-metoden, da jeg har sagt til ham, at jeg ikke ønsker at bruge prævention. Han ved udmærket godt, hvad risikoen så er. Jeg ønsker ikke at snyde ham, så jeg har været åben om det helt fra jeg fik fjernet spiralen. Jeg har foreslået parterapi, men det er han ikke umiddelbart med på.

Udover denne uenighed, er vores forhold godt, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre.

Er der nogen ned nogle gode råd?

Det er jo en ærlig sag ikk at ønske flere børn. Hvad skulle parterapi gøre godt for? I har jo ikke problemer som jeg forstår det. Så det forstår jeg godt at han ikke vil. 

Respekter at han ikke har overskud til flere børn og vend den om. Hvis det var dig der ikk ønskede flere og han gjorde. Ville du så lade dig presse på den måde med at nægte prævention osv. ? 

Du siger du vil gøre alt for er barn mere. Det er med den risiko for at sætte et uønsket barn i verden og blive alene mor til 3. 

Anmeld Citér

25. august 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Det er en hård situation. Men jeg må sige du ender med at blive alenemor med tre hvis du fortsætter den vej. 

Du vil ikke bruge prævention? Men så må du vel acceptere at han bruger kondom eller bliver steriliserer. Hvis han vitterligt ikke ønsker et barn til? Stå af i roskilde vil medføre et barn inden for et år med stor sandsynlighed. Det er ikke sikkert overhoved - og det er måske din tanke bag det. Men I skal da slet ikke have ubeskyttet sex hvis I ikke har talt om hvad i gør i tilfældet af en graviditet  Det er god nok en umoden tilgang

Tja, umoden kan man godt vælge at se det som. Men der har været mange snakke frem og tilbage uden, vi er kommet nærmere en løsning.

Og efter lang tid, er jeg kommet frem til, at jeg er nødt til at handle på mit ønske. Jeg fik spiralen fjernet, jeg var hele tiden åben overfor ham. Han gjorde ikke noget.

Kondom er han da hjertens velkommen til at købe. Hvis han begynder med en mere sikker præventionsform end den nuværende, så vil jeg på den anden side gerne snakke med en professionel, om hvordan vi kommer videre.

Og ærligt så går tankerne da meget på, hvad prisen er i forhold til vores familie. Jeg ved det virkelig ikke. 

Anmeld Citér

25. august 2019

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Hvor gamle er jeres børn?

det kunne jo tænkes han bliver klar til flere, når de er lidt større og der kommer mere overskud.

men uanset hvad så lad nu være med at dyrke usikker sex, når i ikke er enige om hvorvidt der skal et barn mere ind i familien medmindre du ønsker barnet så meget at du er villig til at blive enlig mor fordi manden skrider, hvis du vælger at beholde en evt. Tredje graviditet.

i er lige gode om det, og det er altså din krop, som skal igennem i en abort, hvis du vælger det for forholdets skyld. Ja du har sagt han må sørge for præventionen, men det er altså dig konsekvenserne er størst for.

så få nu taget snakken ordentligt eller skyd spørgsmålet til hjørne og brug beskyttelse et halvt års tid og så tag sagen op igen.

ligenu gambler i med jeres forhold fordi i begge vælger at lukke øjnene og håbe på naturen er med jeres holdning.

Det sidste er spot on. Ja, jeg ved, vi gambler lige nu. 

Vores børn er 4 og 6, så overskuddet er fint. Karrieremæssigt har der været knald på i flere år, men det er stille og roligt ved at vende nu.

Anmeld Citér

25. august 2019

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Det er jo en ærlig sag ikk at ønske flere børn. Hvad skulle parterapi gøre godt for? I har jo ikke problemer som jeg forstår det. Så det forstår jeg godt at han ikke vil. 

Respekter at han ikke har overskud til flere børn og vend den om. Hvis det var dig der ikk ønskede flere og han gjorde. Ville du så lade dig presse på den måde med at nægte prævention osv. ? 

Du siger du vil gøre alt for er barn mere. Det er med den risiko for at sætte et uønsket barn i verden og blive alene mor til 3. 

Jeg har forsøgt at vende den om. Men jeg er måske mere den personlighed, der ønsker at give hvad folk ønsker. Og børn er det bedste, der er sket i vores liv, så hvis det var omvendt ville jeg nok være let at overtale... Så med andre ord, har jeg virkelig svært ved at se det fra hans side. 

Jeg har endda tilbudt, at han kan gå på nedsat tid mens de er små, og jeg kan fortsætte på fuld tid. Netop for at give ham mere overskud.

Tak for dit syn på parterapien. Det havde jeg egentlig ikke tænkt over. Jeg tænkte måske, at sådan en kunne fungere som en slags mægler...

Anmeld Citér

25. august 2019

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Tja, umoden kan man godt vælge at se det som. Men der har været mange snakke frem og tilbage uden, vi er kommet nærmere en løsning.

Og efter lang tid, er jeg kommet frem til, at jeg er nødt til at handle på mit ønske. Jeg fik spiralen fjernet, jeg var hele tiden åben overfor ham. Han gjorde ikke noget.

Kondom er han da hjertens velkommen til at købe. Hvis han begynder med en mere sikker præventionsform end den nuværende, så vil jeg på den anden side gerne snakke med en professionel, om hvordan vi kommer videre.

Og ærligt så går tankerne da meget på, hvad prisen er i forhold til vores familie. Jeg ved det virkelig ikke. 

Altså: din mand ønsker ikke flere børn. I har to. Punktum. 

Du er da absolut ikke nødt til at handle på noget som helst andet end ag arbejde med dig selv. Du skal acceptere at din mand ikke ønsker flere børn. Du HAR en familie og når man er en del af sådan en må man gå på kompromis med sig selv og sine ønsker - det er prisen for det smukkeste i verden: familielivet! 

Anmeld Citér

25. august 2019

Janet1989

Profilbillede for Janet1989

Giv nu lige manden noget plads! Jeres børn er stadig så små endnu, vent nu lige nogle år og se om han skifter mening... det kan være at han bare vil nyde de næste år hvor børnene er sådan nogenlunde selvstændige  

Og brug prævention for helvede! 

Manden har meldt ud at han ikke vil have flere børn, så lad være at tvinge det ned over hovedet på ham. Og parterapi? Hvad skulle det hjælpe? Han har været ærlig omkring hvad han vil ... 

Anmeld Citér

25. august 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

I laver jo nærmest afpresning overfor hinanden. Det lyder ikke super sundt for et forhold. Må man høre hvor gamle I er? Medmindre du er slut 30'erne så behøver beslutningen vel ikke jages igennem. 4 og 6 er stadig relativt små børn i min optik, så jeg synes umiddelbart du skal lægge den på hylden i nogle og så arbejde med at acceptere at det bliver en efternøler, eller ingenting.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.