Roselil skriver:
Det er da alles bord hvis der er en kostpolitik. Selvfølgelig skal forældrene ikke selv påpege noget overfor hinanden, men det er da fint at man tager det op på forældremøde, i en snak med læreren eller forældrebestyrelsen. Det kan jo sagtens gøres på en ordentlig måde.
En kostpolitik er fin ift dem der ikke selv kan se at kage i hver madpakke er et skråplan. Og de forældre kan lærerne jo så tage fat i og henstille til politikken om mad . Men jeg ville seriøst få en nedsmeltning hvis nogen kom og henstillede til en politik fordi min datter fik fx en bolle med pålægschokolade med 1 dag ud af 5... eller en mælkesnitte ved siden af rugbrødet.
Madpakker er i min optik forældrenes ansvar, kan de slet ikke finde ud af det, er det fint at have nogen retningslinjer at henstille til, så det ikke bliver en alt for personlig diskussion. Men jeg brækker mig over at det skal være så rigidt at selv dem der godt kan finde ud af det - men slækker, både for egne og barnets skyld et par dage i måneden - også skal have løftede pegefingre. Det giver ingen mening, og personligt ville jeg være mega mega mega ligeglad. Jeg har personligt oplevet at en 100% økologisk frugtsmoothie uden tilsat sukker, blev konfiskeret fra min datters madpakke med kostpolitikken som baggrund.... Sådan noget.. det bliver jeg hidsig over. Mildest talt. Ved siden af den var en grov bolle med smør og ost. Det var eftermiddags madpakken i børnehave.
Jeg har absolut ikke driblet udenom smoothies af den grund. Hvis jeg ikke kan se meningen, så retter jeg ikke ind. De kan have en politik, men de er ikke kost-politiet
Anmeld
Citér