Børns madkasser i skolen.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det er klart, at TS kan have været på besøg tilfældigvis lige netop dén ene dag om året, hvor tre af børnene havde kager/slik med. Det kan også være, at hendes ældre søn er utroværdig. Det virker bare ikke så sandsynligt. 

Jeg har blot aldrig i mine tyve år som lærer hørt om eller set noget lignende, så det virker virkelig vildt og uforståeligt på mig, at det finder sted, og jeg kan til fulde forstå hendes undren. Jeg mener, det er virkelig uheldigt, at det finder sted på en skole - det siger jo sig selv, at børnene påvirker hinanden, og at det kan komme til at holde ret hårdt for forældre, der ikke vil give deres børn donuts med i skole, at stå fast på princippet, når “de andre” må. 

Jeg ser ikke, at TS fordømmer det enkelte barns forældre, men tendensen - eller øjebliksbilledet, om du vil - er i mine øjne helt legitim at spærre øjnene op over. 

Og dette var bare for at nævne de 3 værreste ting jeg så idag, der er jo Kinder-Mælkesnitter, Ostehaps og frugtstænger overalt! 

Og er slet ikke i tvivl om, at det sker når ældstemanden også beretter om samme (dog "bare" med slik istedet) i hans klasse

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Og dette var bare for at nævne de 3 værreste ting jeg så idag, der er jo Kinder-Mælkesnitter, Ostehaps og frugtstænger overalt! 

Og er slet ikke i tvivl om, at det sker når ældstemanden også beretter om samme (dog "bare" med slik istedet) i hans klasse

Min søn går godt nok i børnehave. Men han får da også både ostehaps og frugtstænger med hver dag. Så han er åbenbart en af de børn du ville se skævt til. Trods du Intet aner om hvad han ellers har med på madpakke eller i sin frugtkasse. Eller hvad han spiser om aftenen og om morgenen. 

Anmeld Citér

29. maj 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Men jeg kan vel netop gøre noget ved det, når det står i folderen der er udleveret fra skolen??

(Altså at de skriver, at de ikke ønsker slik, kage osv. udover ved højtider eller fødselsdage)

Jeg syntes virkelig at det er uansvarligt fra forældrenes side, og at det ikke høre hjemme på en skole. 

Men jeg tror oprigtigt talt ikke, at du får noget som helst ud af at forsøge, ‘at gøre noget ved det’.

Du kan selvfølgelig skrive til skolebestyrelsen og lave en demo, men hvis madkulturen på præcis den skole er så sløj, kan du nok ikke flytte meget på forældrene. 

Anmeld Citér

29. maj 2019

Carina:-)

Anonym skriver:

Men jeg kan vel netop gøre noget ved det, når det står i folderen der er udleveret fra skolen??

(Altså at de skriver, at de ikke ønsker slik, kage osv. udover ved højtider eller fødselsdage)

Jeg syntes virkelig at det er uansvarligt fra forældrenes side, og at det ikke høre hjemme på en skole. 

Ja så ville jeg tage den op med forældre rådet og klasselærer.

Anmeld Citér

29. maj 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Min søn går godt nok i børnehave. Men han får da også både ostehaps og frugtstænger med hver dag. Så han er åbenbart en af de børn du ville se skævt til. Trods du Intet aner om hvad han ellers har med på madpakke eller i sin frugtkasse. Eller hvad han spiser om aftenen og om morgenen. 

Min unge får også tit ostehaps og frugtstænger med - og dét blev fint tolereret i den ekstremt sukkerforskrækkede institution. 

Der er i øvrigt ingen undersøgelser, der støtter, at sukker skulle være særligt dårligt for koncentrationen. Nok nærmere omvendt. 

Anmeld Citér

29. maj 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Ja så ville jeg tage den op med forældre rådet og klasselærer.

Jeg ville også helt klart rette henvendelse til bestyrelsen. Forældrerådet kan være svært, da man så “skider i egen rede”. 

Anmeld Citér

29. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Ostehaps... Min søn får også af og til sådan en lille djævel med, dog med rugbrød og frisk frugt. OG kan også finde på at give ham et stort stykke fed brieost mums mums.  Om fredagen går det helt galt, der gemmer der sig en lille småkage blandt gulerødderne. Hvad de andre får med i madpakke, aner jeg ikke. Men hvis der skulle opstå bekymring af at have spist for mange figenstænger, er jeg sikker på lærerne,  der enda har observeret dem mere end en dag, får en god snak på et forældremøde. Hvad mon man selv gør, de andre forældre kan starte en tråd om? Blot til eftertanke 

Anmeld Citér

29. maj 2019

Loa

Anonym skriver:

Gøre noget ved det?? Hvorfor i alverden skulle du gøre noget ved hvad andre børn har med i deres madpakker? Så længe det ikke skader dine børn, så kan og bør du da blande dig uden om. 

Jeg ville dælme blive pissed, hvis en med-forældre kom og begyndte at stille spørgsmålstegn ved mit barns madpakke. 

Anmeld Citér

30. maj 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg kan godt forstå, at du får det som du gøe, men i bund og grund er det vel ikke dit problem? 

Det KAN jo være at det er et øjebliksbillede. T det ikke er sådan hver dag, men det kan også være det er sådan. Det er svært at vide. 

Nogle af tingene synes jeg dog ikke lyder slemme at have med. (Ostehaps, frugtstænger osv)

Dog er det nok bare mig. 

Jeg synes dog, at man er blevet så hysterisk med madpakker idag. De skal åbenbart være SÅ perfekte. 

Min datter ville kun have flade rugbrødsmadder med. Der blev nærmest kigget skævt fordi vi ikke havde skåret det ud i forme, pyntet det med alt muligt osv. 

Fred med at nogle hygger sig med det. Men jeg gider ikke blive kigget skævt til, fordi min datter åbenbart ønsker verdens fladeste mad 

Anmeld Citér

30. maj 2019

Anonym

Kort og godt, burde du passe din egen butik. 

Du ser kun et øjebliksbillede, og kender ikke til børnenes spisevaner for resten af dagen. 

På langt de fleste skoler har de fra 1.klasse 15 minutter til at spise, også bliver de sparket ud til frikvarter, så maden skal være noget, der meget hurtigt kan kastes ned, eller tages med på legepladsen, uden det sviner og er alt for besværligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.