lineog4 skriver:
At der er en kostpolitik gør bare ikke, ar forældrene pludselig får overskuddet, kan sige nej mælkesnitten eller vupti får skrællet en masse gulerødder.
Jeg er for en kostpolitik, når denne som der også skrives i denne tråd handler om, hvad der ikke slå puttes i madpakken og her tænker jeg på de åbenlyse ting som slik, sodavand, chips osv. Men skulle en familie tænke at ostehaps er det bedste i verden (jeg personlig kan ikke se der lækre i den), så skal der selvsagt være plads til det.
En kostpolitik handler om overordnede retningslinjer og ikke detailstyring, hvor godt pasta partout skal erstattes af fuldkorns og ostehapsen skal være af den hjemmegjorte og alt brød skal være rugbrød.
Jeg er for kostpolitik, men stejler når jeg møder de voksne, de tænker de har fundet den eneste rigtige måde ar spise på - hvor en madpakke, der ikke lever op til enten madpyramiden, lchf, vegetar, sense eller rawfood, kritiseres. Så ja til en kostpolitik der fortæller slik hører til hjemme, men en fornuftig mad også selv om den måske indeholder de hurtige kulhydrater med hvide ris er helt okay og man ikke skal skamme sig over at der er en frugtstang, et stykke hvidt brød fordi det er der Ib får spist med leverpostej.
Jeg proteserer ikke over ostehaps og noget i den "genre".
Og jeg har aldrig fulgt ichf eller andre modediller. Kun glutenfrit, og det er jeg nødt til, fordi jeg har cøliaki.
Men jeg synes ikke, at f.eks. kyskager hører hjemme i en madpakke.
Og det er TS´s undren, jeg godt kan forstå.
For en del år siden arbejdede jeg i en børnehave, og jeg undrede mig nogle gange over børnenes madpakker - men kun i mit stille sind.
Det, jeg synes er mærkeligt her i tråden, er, at man kan blive så ophidset over fokus på ganske almindelig lødig kost.
Og jeg tænker egentlig, at TS jo netop har fokus på, hvad hun synes, der ikke hører hjemme i en madpakke.
Jeg læser ikke, at hun er en fanatiker eller følger en modedille.