Gravid, aftalt abort, men i tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

De fleste sørger nu for at sikre sig mod død, når de er fået børn i form af at blive gift eller lave et testamente. 

At du ikke tænker så langt, håber jeg da virkelig ikke er en generel tendens 

Alle ved at p-piller en en smule usikre, derfor ved alle forhåbentlig også at der kan risikere at komme Graviditet ud af det 

Tænker du at man sikre sig mod død, fordi man er gift eller har lavet testamente? For forholder det sig sådan, så forstår jeg det ikke. Altså det kan da være at man har sikret hinanden økonomisk i tilfælde af død, men det betyder jo ikke at man IKKE er død. Undskyld men jeg forstår simpelthen ikke argumentet. 

Og jeg tænker da heller ikke over at min næste køretur, som jeg har minimum 2 af om dagen kan blive min sidste, eller at den næste omgang sex med min mand potentielt kan ende i graviditet.

Hvorfor i alverden skal man have alle disse "katastrofe" tanker inden man gør noget? Man kan også blive kvalt under sit næste måltid, falde ned af trappen, blive kørt over eller slet og ret bare falde om af et hjerteanfald.. Men det skal da ikke forhindre folk i at leve.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2019

Soonmom

Mom skriver:

Tænker du at man sikre sig mod død, fordi man er gift eller har lavet testamente? For forholder det sig sådan, så forstår jeg det ikke. Altså det kan da være at man har sikret hinanden økonomisk i tilfælde af død, men det betyder jo ikke at man IKKE er død. Undskyld men jeg forstår simpelthen ikke argumentet. 

Og jeg tænker da heller ikke over at min næste køretur, som jeg har minimum 2 af om dagen kan blive min sidste, eller at den næste omgang sex med min mand potentielt kan ende i graviditet.

Hvorfor i alverden skal man have alle disse "katastrofe" tanker inden man gør noget? Man kan også blive kvalt under sit næste måltid, falde ned af trappen, blive kørt over eller slet og ret bare falde om af et hjerteanfald.. Men det skal da ikke forhindre folk i at leve.?

Jeg mener at har man sikret sig ved at blive gift/lavet testamente  behøver man jo ikke tænke hvad nu hvis 

På samme måde som hvis man er steriliseret eller både bruger kondom og p-piller 

Anmeld Citér

20. marts 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Jeg mener at har man sikret sig ved at blive gift/lavet testamente  behøver man jo ikke tænke hvad nu hvis 

Du skriver selv, at selvom man tager p-piller så er der risiko for graviditet. Hvordan hænger det sammen med at man ikke skal tænke hvad nu hvis?

Man kan også godt risikere at blive gravid på kondom og ved sterilisation

Anmeld Citér

20. marts 2019

Soonmom

Mom skriver:

Du skriver selv, at selvom man tager p-piller så er der risiko for graviditet. Hvordan hænger det sammen med at man ikke skal tænke hvad nu hvis?

Man kan også godt risikere at blive gravid på kondom og ved sterilisation

Men holdning er at hvis man ved man ikke skal have flere børn, så må man jo steriliseret. 

Hvis man ved man ikke skal have flere børn nu, for alt i verden, så må man jo beskytte sig ekstra så jeg skrive BÅDE med kondom OG p-piller, eller er der altid en risiko og det ved alle fornuftige mennesker da

Anmeld Citér

20. marts 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Men holdning er at hvis man ved man ikke skal have flere børn, så må man jo steriliseret. 

Hvis man ved man ikke skal have flere børn nu, for alt i verden, så må man jo beskytte sig ekstra så jeg skrive BÅDE med kondom OG p-piller, eller er der altid en risiko og det ved alle fornuftige mennesker da

Men hvorfor? Jeg mener teoretisk set kan både P-piller og kondom ikke være nok? Det sammen med sterilisation, hvornår er det så OK med abort? Eller skal man helt lade være med at have sex?

Anmeld Citér

20. marts 2019

Lunae

Jeg ville beholde barnet, men jeg kan sagtens forstå at du er splittet. Frygten for at dette barn er det, der skal ødelægge jeres familie er selvfølgelig ubærlig. Men samtidig tænker jeg, at du vil fortryde at fravælge barnet, når nu at du er så meget i tvivl. 

Anmeld Citér

20. marts 2019

Tommelise

Soonmom skriver:

Hvis man skal følge din logik, så skal man netop lade være med at blive steriliseret - for hvad nu hvis man fortryder.

Anmeld Citér

20. marts 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Hej alle 

i skal vide jeg læser alle jeres indslag.. men da jeg arbejder 12-14 timer, om dagen når jeg ikke og svare jer alle .. derfor det fælles svar.

jeg fik dog snakket med min mand igår, han siger beslutningen er op til mig, men han ville ønske at jeg tog beslutningen for vores skyld og ikke hans .. jeg ved min mand har det svært. Både med den barndom han havde, men en alkoholisk mor, så ham og hans to brødre kom i pleje 3 forskellige steder hen.. så det har også sat sin spor hos ham.. 

han elsker mig meget højt, og omvendt. Jeg synes bare det hele er meget svært for tiden, og derfor jeg lavede dette opslag. Mange af jer har gode points til hvorfor at skulle beholde det, og mange har gode points til hvorfor jeg ikke skal jeg.. 

jeg ved det i sidste ende er min beslutning.. men tanken om jeg måske på dutter ham et barn mere, som han ikke er klar til.. den tanke sidder meget inden i mig, for dette holder ikke kun om mig. Men også min mand og vores børn. 

Min mand kan ikke overskue et barn mere, han er bange for at hvis jeg vælger og beholde det, at vores forhold går i stykker, fordi han har det som han har det. Og jeg synes ikke kun det er helt op til mig.. 

Jeg synes ikke, at nogen er jer er "uretfærdige".

Ja, p-piller kan svigte, men de er en ret sikker præventionsform, og derfor har man lov til at stole på, at man er beskyttet. Og for mig ville det være overkill at bruge både p-piller og kondom. Det dræber al lyst, hvis man hver eneste gang tænker - "Hvad nu hvis jeg bliver gravid".

Det er sort uheld, at det her er sket, og det er en utrolig svær situation for jer begge.

Men at lave den kobling, at du ikke betyder særlig meget for din mand p.gr.a. hans store tvivl - det synes jeg, er virkelig mærkeligt. 

Anmeld Citér

21. marts 2019

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. 

Jeg har besluttet at jeg gennemføre den. 

Men er der nogen af jer der hvordan en medicinsk abort forgår? 

Anmeld Citér

21. marts 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar. 

Jeg har besluttet at jeg gennemføre den. 

Men er der nogen af jer der hvordan en medicinsk abort forgår? 

Jeg kan ikke svare på, hvordan det foregår.

Men vil lige sende dig et virtuelt kram.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.