Soonmom skriver:
Jeg synes simplethen det er så fesen, da det efterhånden er mange gange man høre at hvis du får det bliver jeg nødt til at gå.
Det synes jeg simpelthen ikke er okay, hvis tingene bliver for presset er det en underlig mentalitet med at så går jeg bare fordi jeg er mand og det kan jeg bare .
Når men back to topic
Lyt til egen mave fornemmelse og så ligegyldigt dit valg, ville jeg tale en alvors snak med manden og overveje forholdet for hvis der skal så lidt til at han går, tænker jeg ikke at forholdet holder
I mine øjne er det ikke "fesent" at sige, at man ikke kan overskue et barn mere.
Jeg synes, det er modent og ansvarligt - og ikke mindst ærligt.
Det lyder ikke, som om han har sagt, at "hvis du får barnet - så går jeg".
Men at han giver udtryk for, at det ikke er sikkert, han kan være i det, hvis der kommer et barn mere.
Og hvis hele familien ender med at vælte - så er det noget skidt for de børn, der allerede eksisterer.
At få et barn er en meget større "ting" end ikke at få det. Det er ikke "så lidt".
Hvis du var blevet gravid og ikke kunne overskue et barn mere, var det så også bare "fesent" af dig, at du ikke vil have barnet ?
Jeg forstår simpelt hen ikke den der med, at mænds følelser er fuldstændig ligemeget.
Det er en svær situation for begge parter.
Men den der med, at det er nemt for manden, for han kan bare skride - den holdning deler jeg ikke.
Det må ind imellem være svært at være manden, som jo er magtesløs, fordi det i sidste ende er kvindens beslutning.
TS - jeg synes ikke, din mand lyder som en "skidt fyr" - det lyder, som om I elsker hinanden, men I er kommet til at stå i en rigtig svær situation.
P-piller er en ret sikker præventionsform, men al prævention kan svigte.
Jeg håber, du/i finder frem til den beslutning, som er den rigtige for dig/jer.