Gravid, aftalt abort, men i tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2019

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Da jeg fik en abort for ca. Et år siden, kontaktede jeg en Gynekolog, da jeg fik af vide af lægen at jeg hurtigere vil få en tid. 

Da jeg kom derop skulle jeg skannes indvendig, for at tjekke at jeg ikke var for langt henne. (Jeg var i uge 6) 

i mit tilfælde var fosteret allerede gået til. (Fik på det tidspunkt noget medicin der ikke er foreneligt med graviditet)

efterfølgende skulle vi loge snakke om jeg ville vente til min krop selv udstødte det eller jeg ville have den medicinske abort. Jeg valgte aborten. Så jeg fik en pille jeg skulle tage deroppe. (Den stopper graviditeten) og derefter fik jeg 2 stikpiller, jeg skulle bruge efter 2 dage, som skulle sætte det i gang. (Fik også lidt smertestillende) 

Du skal ikke forvente du kan lave noget den dag det går i gang, man skal bare give kroppen ro til at arbejde. Og det varede ca 1 døgn ved mig. 

Tusind tak for svar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2019

fehår

Jeg fik - ved et uheld - en medicinsk abort sidste år. Fosteret var gået til, og jeg var for langt henne til en medicinsk abort (knap 10 uger), så jeg skulle have en kirurgisk abort. Den kirurgiske abort starter med, at man får en halv dosis Cytotec, som også er de stikpiller, man bruger til en medicinsk abort. Ved en KA er meningen, at Cytotec skal blødgøre livmoderhalsen, så det bliver nemmere at foretage indgrebet. Dosis er som sagt lavere end ved en medicinsk abort, og normalt kan den dosis ikke resultere i en medicinsk abort. Man lægger stikpillerne op i skeden to timer inden indgrebet.

Men min kirurgiske abort blev aflyst på grund af travlt, og jeg blev sendt hjem. Der begyndte jeg at bløde cirka 6 timer efter, jeg havde lagt Cytotec op i skeden. Hos mig satte den lave dosis alligevel gang i en medicinsk abort, og da det ikke var planlagt, havde jeg ikke fået smertestillende eller kvalmestillende (som de giver nogle steder, fordi kvalme er en almindelig bivirkning). 

Jeg har hørt mange rædselshistorier om en medicinsk abort, men jeg syntes ikke, det var så slemt. Jeg blødte rigtigt, rigtigt meget, men jeg var jo netop også for langt henne til en medicinsk abort. Smerterne var ikke noget problem, og meget af tiden kunne jeg sidde på toilettet og bløde, men samtidig lege med min datter, som så sad foran mig. Hun opdagede intet. 

Jeg endte med at komme på sygehuset (igen, fordi jeg var så langt henne), hvor jeg fik en normal dosis Cytotec i håb om at fremskynde den medicinske abort. I alt fik jeg halvanden gang normal dosis, og jeg syntes stadig ikke, smerterne var særligt slemme. 

Min historie er jo ikke ligesom din, men jeg har bare lyst til at sige, at der er mange rædselshistorier om medicinske aborter derude - det behøver ikke være så slemt. Jeg fik i sidste ende en kirurgisk abort (det er ikke altid, at en medicinsk abort er nok, desværre, især ikke, hvis man er længere henne. Men langt de fleste gange er den medicinske abort nok), og jeg foretrak klart den medicinske abort. Jeg var med i processen, jeg var med i min egen krop. Det var rart. Hvis jeg nogensiden står i en situation, hvor jeg skal have en abort igen, vil jeg uden tvivl vælge den medicinske.

Stort kram herfra  

Anmeld Citér

22. marts 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Min mand er ikke far til sønnen, vi har været sammen i 8 år  

tak jeg har valgt aborten 

Jamen 8 år er da heller ikke ingenting. 

Håber det er det rigtige for dig og du kan være okay med beslutningen - også efter aborten. 

Anmeld Citér

22. marts 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Hvordan har du det nu? Har sørme tænkt på dig 

Anmeld Citér

22. marts 2019

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Hvordan har du det nu? Har sørme tænkt på dig 

I følge beregningen skulle jeg være 6 uger, men gynokologen kunne intet se, så jeg blev sat til at være i uge 4. 

Så jeg har fået en ny tid om 14 dage.. 

men jeg havde det faktisk okay da jeg sad og ventede på at komme ind, så nu tror jeg at jeg faktisk er klar til en abort, 

Anmeld Citér

23. marts 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

I følge beregningen skulle jeg være 6 uger, men gynokologen kunne intet se, så jeg blev sat til at være i uge 4. 

Så jeg har fået en ny tid om 14 dage.. 

men jeg havde det faktisk okay da jeg sad og ventede på at komme ind, så nu tror jeg at jeg faktisk er klar til en abort, 

Puha øv, at skulle vente 14 dage mere. Men godt du er fattet og ved godt mod. Husk at lukke alle følelser ind og giv dig lov til at have det som du har det 

Anmeld Citér

25. marts 2019

Anonym trådstarter

Jeg var faktisk afklaret med at skulle have en abort i fredags.. så det slog mig lidt ud da de udsatte det i 14 dage.. men heldigvis er jeg stadigvæk afklaret med det.. men synes da det er hårdt at skulle vente så længe :/ 

Anmeld Citér

6. april 2019

Anonym trådstarter

Update

var ved gynækologen igår. Og få den første pille. 

Her idag ved 11 tiden tog jeg så ydeligere 2 piller. Så nu er aborten igang .. 

tak for alle jeres svar.

Anmeld Citér

6. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

Update

var ved gynækologen igår. Og få den første pille. 

Her idag ved 11 tiden tog jeg så ydeligere 2 piller. Så nu er aborten igang .. 

tak for alle jeres svar.

Anmeld Citér

6. april 2019

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Det lige lidt for sent at give råd nu(selvom man self man ikke kan rådgive 100% i sådan en sitation ) og eller overhovedet at deskutere hvem har ret og hvem har ikke mm, når nu du er fuld gang med din abort. Og da jeg først læst tråden nu.  Men jeg skriver nu for bare at sige at jeg føler med dig. Og et stort kram til dig herfra.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.