Jeg synes bestemt heller ikke det er okay at komme med den kommentar. Du siger han ikke tvinger dig, men samtidig siger at han vil gå hvis du beholder barnet. Det er en bevidst/ubevidst måde at "tvinge" dig på, da du med garanti elsker ham højt. Det er ikke iorden at spille på de følelser.
Jeg går absolut ikke ind for abort, men det er dit valg, og ikke det samtalen skal gå hen og handle om.
I er begge "lige gode" om at have skabt det lille væsen, og så skal du/I tage ansvaret af det.
Jeg vil dog sige at det kan risikere splitte familien, som en anden skriver, men hvis han er villig til at gå pga det, så er forholdet måske ikke så stærkt som man kunne håbe? Jeg ville spørge mig selv, hvad skal der ellers til for, at han måske ville gå? Jeg ville personligt have det i baghovedet, og det ville belaste psykisk i længden.
Til slut vil jeg sige, at det kan risikere at splitte jer uanset, om du beholder eller aboterer barnet. Det er ikke til at sige hvordan du vil have det både fysisk eller psykisk hvis du vælger abort, der er mange risici, og du kan gå hen og hade din mand for at han har/kan have "skubbet" dit valg i forhold til barnet. Hade er også et stærkt ord, men jeg vil nævne at der er mange følelser blandt og de kan gå alle veje.
Jeg ønsker dig al held uanset hvad der sker fremadrettet også selv om jeg personligt ikke kender dig 
Anmeld
Citér