Soonmom skriver:
Vi snakker et barn de har været sammen om at lave og ikke et barn ts har lavet med en anden mand.
Manden har valget når han har sex, det er sku for nemt bare at sige "det er dit valg, men jeg skrider fra det hele hvis du vælger barnet" - så betyder forholdet og de børn de allerede har vist ikke så meget alligevel.
Jeg synes slet ikke, det er så simpelt, som du gør det. Og dét der valg, man træffer, når man har sex - ærligt, jeg tror (og håber) ikke, at det ligger i baghovedet på ret mange, når de har sex, at “det hér kan der komme et barn ud af, og dét ansvar påtager jeg mig”. Jeg har, heldigvis, ikke tal på, hvor mange gange min mand og jeg har elsket, men vi runder bestemt ikke tanken om graviditet hver gang - har ikke gjort det i mange år, selvom der selvsagt er en lillebitte risiko for det hver eneste gang. I vores tilfælde ville det være en katastrofe, og jeg tænker heller ikke, hver gang jeg sætter mig i bilen, at køreturen kan ende helt galt.
Jeg har ikke mentalt “underskrevet” en kontrakt om, at jeg tager ansvar for graviditetsrisiko, når jeg hopper på manden - det kan i værste fald ende med, jeg bliver nødt til at tage det ansvar, men det vil for mig være en utilsigtet konsekvens, jeg på ingen måde har kalkuleret med, ligesom jeg risikerer at køre galt på vej til job. Jeg forventer ligeledes heller ikke af min mand, at han ved samleje med mig er bevidst om, at han nu tager ansvar for at bakke mig op i, hvad end jeg vil gøre ved en uønsket graviditet.
Anmeld
Citér