Jeg ved ikke om jeg kan komme med gode råd, men jeg kan kort fortælle vores "historie".
Jeg er nu gravid i uge 21 med vores tredje barn. Et barn som bestemt ikke er planlagt, og kynisk sagt heller ikke ønsket. Vi har to drenge, en på seks år og en der lige er fyldt et år.
Vi var enige om ikke at skulle have flere og faktisk havde manden også fået tid til at blive steriliseret, men måtte udskyde det grundet anden operation. En måned før han skulle på sygehuset stod jeg med en positiv test. Manden meldte klart ud at han ikke ønskede flere og det gjorde jeg jo heller ikke, eftersom vi havde taget en beslutning om at han skulle steriliseres. Han sagde det var op til mig og ligemeget hvilket valg jeg tog, så ville han selvfølgelig være der. Jeg kom hurtigt frem til, at jeg ikke kunne få en abort. Jeg havde lysten (åbenbart) og vores tilværelse ville sagtens kunne klare det ekstra barn. Jeg har derfor valgt at beholde, hvilket jeg ikke fortryder. Manden er også begyndt at glæde sig og han snakker navne og deltager på samme niveau som med vores to andre drenge.
Jeg er lykkelig for at omstændighederne er som de er, ingen tvivl om det! Jeg har dog svært ved at lægge en følelse af at jeg har "fravalgt" min mand ved at tage denne beslutning. Jeg har taget en beslutning som stritter imod alt hvad vi ville sammen og alt hvad han ville og det kan jeg indimellem have det svært ved. Jeg har helt alene taget et valg på hele familiens vegne, som vil påvirke alle. Jeg har snakket med manden om det flere gange og han siger, at jeg slet ikke skal tænke sådan, så jeg er virkelig heldig!
Jeg tror at ligemeget hvilket valg der tages, så vil det i en eller anden grad "spøge". Jeg håber det bedste for jer
Anmeld
Citér