Jeg tænker det er ret normalt at de små lige skal falde til og reagerer på at starte i dagpleje. Det gjorde begge mine også.
Jeg ville være mere bekymret hvis barnet slet ikke reagerede på sådan en stor omvæltning. Jeg synes du skal give det tid- dit barn får næppe mere omsorg og nærvær i en vuggestue. ☺️
Jeg er enig med dig i, at det er meget normalt for mange, at reagere på dagplejestart.
Men jeg er ikke enig med dig i, at man skal være bekymret for sit barn hvis det ikke reagere. Nogen børn er måske bare bedre rustet til at møde nye mennesker end andre børn er. Måske har de en stor familie, eller er generelt meget udadvendte og stoler på verden og stoler på deres mor kommer tilbage igen. (Ikke sagt at børn der reagere ikke stoler på verden osv., men der er altså børn der tager det så flot uden der er noget at være bekymret for der). Synes ikke noget er mere rigtig eller forkert end andet, med mindre barnet ikke kan genkende mor/far eller aldrig bliver glad for at blive hentet og skulle hjem
(gerne i sammenhæng. Har da selv haft børn som pædagog der ikke ville hjem fra vuggestuen, men de kunne jo sagtens kende mor og far, men hyggede sig bare så meget).
Jeg taler af erfaring. Både som fagperson, men også som mor til et barn der aldrig har grædt ved start i ny institution og som altid har været i trivsel og som bare springer ud i verden uden at tøve. 
Det var ikke for at starte debat, men synes da det er forkert at få mødre med meget udadvendte børn til at føle sig forkerte fordi mange børn reagere ved start i institution.
Til TS:
Som andre siger er det normalt at børn kan reagere. Jeg ville dog have svært ved flere gange at finde mit barn alene og grædende. Jeg er ret sikker på, at jeg hurtigt flyttede mit barn sådan et sted fra, hvis jeg på så kort tid havde oplevet det gentagende gange, at hun ikke fandt mad mit barn kunne spise og lod mit barn græde sig selv i søvn. Nu ved jeg jo ikke hvordan de ellers har det. Kan kun gå ud fra dit indlæg, men det du skriver, ville jeg have svært ved at lade stå til. Synes én måned er meget. Kunne forstå hvis din søn græd når du gik og stoppede hurtigt igen, men ellers trives og var glad når du hentede. Det ville jeg ikke være så bekymret for, men synes ikke dit indlæg lyder som om, at dp og din søns relation er bygget på kemi og det ville jeg ikke være tryg ved. Som sagt kan jeg kun gå udfra dit indlæg. 
Anmeld
Citér