Hvad skal jeg gøre? Er så ked af det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2018

Anonym trådstarter

Det er helt normalt at små børn ikke spiser i starten, det kommer når de er trygge. 

Nogen børn er også længere om at blive indkørt end andre og No offence hvis du har vænnet dit barn til at du kommer løbende når barnet siger et lille pip., så får han en hård indkøring ligegyldigt hvor han skal passes. For han vil være en blandt mange og ikke mors øjesten.

At han har siddet i gangen, er vel fordi han ved det er der omkring du henter? - og måske pylleret lidt fordi han var utålmodig  - det ville være mit gæt

Er du seriøs? Ja en dreng på 12mdr kan både klokken, og ved jeg er på vej. Det gør han da. Nu var det ikke for at du skulle analysere og gætte på hvorfor mit barn sidder alene. 

Kommer rendene fordi han siger et pip? Wow .. den vil jeg ikke engang gå ind i. Vi er tydeligvis mødre på hver vores måde, og mit indlæg handlede ikke om mig som mor Hvor "høne mor" (tænk man overhovedet har et ord for en der passer for meget på sir barn). Vi lader den ligge, tak for dit svar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så hvis din søn ikke vil sove, eller skal bruges lang tid på det, så er det det han lære hos dp. At han kan kører hende rundt om sin lillefinger. 

Men jeg fornemmer at du ikke har prøvet at være dagplejemor..

”Det altid hyggelige arbejde med altid  nemme børn”

Jeg skrev ikke for st starte en diskussion med en HÅRDT ARBEJDENDE dagpleje mor der skal diskutere sine kompetencer, så tak fordi du tog dig tid til at svare. 

Anmeld Citér

25. september 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Så hvis din søn ikke vil sove, eller skal bruges lang tid på det, så er det det han lære hos dp. At han kan kører hende rundt om sin lillefinger. 

Små børn kører ikke rundt med de voksne. 

Og hvis det er den indstilling du har til dit arbejde - at børn bare kører rundt med dig ,når de bare gerne vil have omsorg.

Tænker jeg dine dp børn ville have det bedst med du fandt dig et andet arbejde. 

"Det altid hyggelige arbejde med nemme børn" - Av siger jeg bare 

Anmeld Citér

25. september 2018

B&J

Vores dreng i den alder var meget følsom og en små spiser, så han fik sin falske i dp. 

Og vi havde gode lange snakke ind i mellem om hvordan han havde det og om han havde været ked af det osv. Her tog det 2 mdr så faldt han rigtig godt til.

men åben for snakken selv om det er svært fordi man skal føle sig 100% tryk, vores søn havde været i en dp fordi hans var blevet syg, jeg har aldrig set vores søn på den måde han kom der to gange og aldrig mere. 

Anmeld Citér

25. september 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Er du seriøs? Ja en dreng på 12mdr kan både klokken, og ved jeg er på vej. Det gør han da. Nu var det ikke for at du skulle analysere og gætte på hvorfor mit barn sidder alene. 

Kommer rendene fordi han siger et pip? Wow .. den vil jeg ikke engang gå ind i. Vi er tydeligvis mødre på hver vores måde, og mit indlæg handlede ikke om mig som mor Hvor "høne mor" (tænk man overhovedet har et ord for en der passer for meget på sir barn). Vi lader den ligge, tak for dit svar.

Nej self kan han ikke klokken, men børnene ved altså godt Ca hvornår de plejer at blive hentet, så hvis han fx bliver hentet når han har sovet lur, så ved han jo at det er der mor plejer at komme.

Du siger selv at du ikke vil have at han græder. Som du selv siger han er 12 mdr. - det kan ikke undgås, netop fordi han skal lære at være en blandt mange

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym

Jeg ville flytte mit barn til en vuggestue uden og blinke 

Anmeld Citér

25. september 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg fornemmer, at du ikke burde prøve at være dagplejemor. 

Anmeld Citér

25. september 2018

TLO

Puh hvor jeg føler med dig ts  indkøring trækker tænder ud. 

Vi har brugt lang tid på det (stadig i gang), fordi det for os/mig er muligt. På trods af dette ville vores søn heller ikke spise rugbrød, men på 3.dag med spisning (han havde været der om formiddagen i 5uger op til) lykkedes det med lidt yoghurt og derefter lavede hun øllebrød til ham i en uge, hvorefter han spiser 

Var tilsvarende ikke en mulighed for din dp

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym

Nej self kan han ikke klokken, men børnene ved altså godt Ca hvornår de plejer at blive hentet, så hvis han fx bliver hentet når han har sovet lur, så ved han jo at det er der mor plejer at komme.

Du siger selv at du ikke vil have at han græder. Som du selv siger han er 12 mdr. - det kan ikke undgås, netop fordi han skal lære at være en blandt mange

Det er ca den samme udtalelse som “børns lungers skal modnes. Derfor græder de” 

vores græd aldrig i dagplejen. Vi brugte 2 måneder på indkøring. Hun var glad og smilede altid når vi kom eller gik. 

Hun var meget følsom og meget meget morsyg grundet en sygdom (som er livsvarig) 

man kan sagtnes undgå gråd... det kræver bare tid, empati og forståelse for et lille barns i det kaotiske liv. Neurovidenskaben har givet os mege forståelse for børns opfattelse af verden. Og den er markant anderledes! Ingen tidsfornemmelse og de kan først se fuldt ud som voksne som 4-årig. Dog er deres nervebaner ikke modnet, så de kan ikke styre deres bevægelser som voksne. Bare for at nævne eksempler. 

Man ved at børn ved gråd i den alder udskiller kortisol (stresshormon) som først falder, når de afhjælpes til at slappe af. Noget deres umodne nervebaner faktisk ikke kan endnu... så en 12 måneders skal trøstes. 

Så at sige, at et lille barn kan “sno om en lillefinger” er meget uoplyst og skræmmende. For det kan de rent fysisk og psykisk ikke. De baner eksisterer ikke i hjernen endnu. Men du ødelægger muligheden for at sunde forbindelser og opfattelser af barnets selv og verden ved at behandle det som manipulerende... 

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym

Jeg tænker det er ret normalt at de små lige skal falde til og reagerer på at starte i dagpleje. Det gjorde begge mine også. 

Jeg ville være mere bekymret hvis barnet slet ikke reagerede på sådan en stor omvæltning. Jeg synes du skal give det tid- dit barn får næppe mere omsorg og nærvær i en vuggestue. ☺️

Jeg er enig med dig i, at det er meget normalt for mange, at reagere på dagplejestart. 

Men jeg er ikke enig med dig i, at man skal være bekymret for sit barn hvis det ikke reagere. Nogen børn er måske bare bedre rustet til at møde nye mennesker end andre børn er. Måske har de en stor familie, eller er generelt meget udadvendte og stoler på verden og stoler på deres mor kommer tilbage igen. (Ikke sagt at børn der reagere ikke stoler på verden osv., men der er altså børn der tager det så flot uden der er noget at være bekymret for der). Synes ikke noget er mere rigtig eller forkert end andet, med mindre barnet ikke kan genkende mor/far eller aldrig bliver glad for at blive hentet og skulle hjem  (gerne i sammenhæng. Har da selv haft børn som pædagog der ikke ville hjem fra vuggestuen, men de kunne jo sagtens kende mor og far, men hyggede sig bare så meget).  

Jeg taler af erfaring. Både som fagperson, men også som mor til et barn der aldrig har grædt ved start i ny institution og som altid har været i trivsel og som bare springer ud i verden uden at tøve. 

Det var ikke for at starte debat, men synes da det er forkert at få mødre med meget udadvendte børn til at føle sig forkerte fordi mange børn reagere ved start i institution.  

Til TS: 

Som andre siger er det normalt at børn kan reagere. Jeg ville dog have svært ved flere gange at finde mit barn alene og grædende. Jeg er ret sikker på, at jeg hurtigt flyttede mit barn sådan et sted fra, hvis jeg på så kort tid havde oplevet det gentagende gange, at hun ikke fandt mad mit barn kunne spise og lod mit barn græde sig selv i søvn. Nu ved jeg jo ikke hvordan de ellers har det. Kan kun gå ud fra dit indlæg, men det du skriver, ville jeg have svært ved at lade stå til. Synes én måned er meget. Kunne forstå hvis din søn græd når du gik og stoppede hurtigt igen, men ellers trives og var glad når du hentede. Det ville jeg ikke være så bekymret for, men synes ikke dit indlæg lyder som om, at dp og din søns relation er bygget på kemi og det ville jeg ikke være tryg ved. Som sagt kan jeg kun gå udfra dit indlæg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.