Hvad skal jeg gøre? Er så ked af det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2018

Loa

Anonym skriver:

Ja?

Tænkte bare om han gemte appetitten til den?

Min datter havde også en periode hvor hun var klar til afvænning, fordi hun hellere ville drikke mælk end at spise. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg er slet ikke enig! Jeg er selv dagplejer og hvis forældrene har svært ved at tage en svær snak så er det helt ok med mig at de tager den med dagplejepædagogen! Det vigtigste er at barnet har det godt og det har det ikke hvis forældrene ikke er trygge. 

Men hvor er tilliden så mellem dig og forældrene ?. Ja, selvfølgelig er det vigtigst, at barnet har det godt, men efter min mening er det da noget skidt, hvis hver eneste lille spørgsmål/undren skal tages igennem en leder. Det er noget andet, hvis man selv først har prøvet at fører en dialog  uden resultat.

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Tænkte bare om han gemte appetitten til den?

Min datter havde også en periode hvor hun var klar til afvænning, fordi hun hellere ville drikke mælk end at spise. 

Når, det tror jeg ikke er tilfældet for han får kun natflaske nu. Det var kun fordi han var så træt han ikke ville spise så meget så prøvede jeg og han var godt nok sulten. Har fjernet den helt om dagen netop af den årsag

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Hvis du er så utryg ved din drengs reaktioner, så skal du selvfølgelig flytte ham eller tag en god snak med dagplejemoderen, men vil også sige, at du skal være utrolig heldig hvis din dreng kommer et sted hen, hvor han ikke får lov til at græde i bare 5 min når han skal sove. Ja, der er forskel på brok og gråd, men alligevel , tænker jeg helt ærligt ikke at 5 min gråd kan undgås, når de små starter et andet sted. Jeg tænker også, hvad får han at spise derhjemme når han ikke vil spise rugbrød ?, vil han gerne have noget andet mere “fast” føde, eller kun mælk i sutteflasken ?

Måske har du ret, det er bare med alt det andet oveni. Jeg valgte netop den dagpleje fordi hun var god til "følsomme" børn. Jeg fik en helt klump i halsen da jeg åbnede døren op i ham, det blik han gav mig har gjort mig så ked af det..

Han har aldrig rigtig gidet det der rugbrød, uanset slags. Han tager pålæg eller smøren og spytter brødet ud. Så laver jeg fuldkornspasta, fuldkornsboller; quinoa, fiskefrikadeller, laks, grønt, søde kartofler osv. Forskelligt fra dag til dag. Så han får meget fast føde Han plejer kuk få natflaske

Anmeld Citér

25. september 2018

Loa

Anonym skriver:

Når, det tror jeg ikke er tilfældet for han får kun natflaske nu. Det var kun fordi han var så træt han ikke ville spise så meget så prøvede jeg og han var godt nok sulten. Har fjernet den helt om dagen netop af den årsag

Nårh okay, nej så er det nok ikke det...

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym

En dagplejemor kan ikke vugge 5 børn i søvn, her græd de også den første uges tid indtil de lige vendede sig til at det er sådan det er! Prøv selv at passe 5 små børn i løbet af en hel dag, og hvis de alle skulle vugges i søvn osv...

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym trådstarter

En dagplejemor kan ikke vugge 5 børn i søvn, her græd de også den første uges tid indtil de lige vendede sig til at det er sådan det er! Prøv selv at passe 5 små børn i løbet af en hel dag, og hvis de alle skulle vugges i søvn osv...

Hvor har jeg skrevet han skal vugges i søvn? De vænner sig ikke til det er sådan det ER, Men de vænner sig til der ikke kommer nogen og trøster dem og overgir sig derfor bare.

Jeg bli'r egentlig lidt vred over din måde at skrive på, "prøv selv at pas 5 børn". Man skal jo ikke være dp så hvis man ikke kan rumme det. Nu har hun os kun 4 børn. Nu kender du ikke min søn, men jeg ledte efter den perfekte dagpleje fordi han er følsom. Og hos hende var der plads; om ikke andet ville hun putte ham til sidst så der var tid. Så det en ret nedladende besked, som om jeg bare skal finde mig i Han græder sig i søvn indtil han ved der ikk kommer nogen. Ellers tak.

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym

Hck skriver:

Men hvor er tilliden så mellem dig og forældrene ?. Ja, selvfølgelig er det vigtigst, at barnet har det godt, men efter min mening er det da noget skidt, hvis hver eneste lille spørgsmål/undren skal tages igennem en leder. Det er noget andet, hvis man selv først har prøvet at fører en dialog  uden resultat.

Jeg synes heller ikke jeg skriver at hvert eneste lille spørgsmål skal tages gennem dp.pæd. Men det lyder jo på trådstarter til at hun har forsøgt at tale med dp og hun ikke føler sig tryg nok i deres relation til at tage det op igen. Derfor synes jeg hun skal gå til dp.pæd. Fremfor at flytte sit barn til vg. Jeg tror simpelthen ikke på at børn har godt af at blive flyttet rundt på og dp.pæd. Er jo netop til for at hjælpe både dp og forældre med at skabe en god dialog. 

Ps en dp.pæd. Er ikke en leder ... overhovedet ikke. :-)

Anmeld Citér

25. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvor har jeg skrevet han skal vugges i søvn? De vænner sig ikke til det er sådan det ER, Men de vænner sig til der ikke kommer nogen og trøster dem og overgir sig derfor bare.

Jeg bli'r egentlig lidt vred over din måde at skrive på, "prøv selv at pas 5 børn". Man skal jo ikke være dp så hvis man ikke kan rumme det. Nu har hun os kun 4 børn. Nu kender du ikke min søn, men jeg ledte efter den perfekte dagpleje fordi han er følsom. Og hos hende var der plads; om ikke andet ville hun putte ham til sidst så der var tid. Så det en ret nedladende besked, som om jeg bare skal finde mig i Han græder sig i søvn indtil han ved der ikk kommer nogen. Ellers tak.

Så hvis din søn ikke vil sove, eller skal bruges lang tid på det, så er det det han lære hos dp. At han kan kører hende rundt om sin lillefinger. 

Men jeg fornemmer at du ikke har prøvet at være dagplejemor..

”Det altid hyggelige arbejde med altid  nemme børn”

Anmeld Citér

25. september 2018

Soonmom

Det er helt normalt at små børn ikke spiser i starten, det kommer når de er trygge. 

Nogen børn er også længere om at blive indkørt end andre og No offence hvis du har vænnet dit barn til at du kommer løbende når barnet siger et lille pip., så får han en hård indkøring ligegyldigt hvor han skal passes. For han vil være en blandt mange og ikke mors øjesten.

At han har siddet i gangen, er vel fordi han ved det er der omkring du henter? - og måske pylleret lidt fordi han var utålmodig  - det ville være mit gæt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.