Hvor mange skal have PKS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2009

Honningblomst

ønskeblyp skriver:

Men du har haft en normal gravidtet og er ikke i risiko gruppen? Så kan jeg ikke forstå det, kunne godt tænke at høre hvorfor det er du har valgt det.. på hvilken måde mener du det vil skade dig og dit barn?

Fordi jeg ikke er tryg ved det..jeg er angst for hvad der kan ske mit barn, jeg tør ikke udsætte mine børn for det. Hvis jeg ønskede det nemme så havde jeg da bare født almindeligt, da det rent smertemæssigt er meget mindre og ikke mindst bagefter med mobiliteten.

Men jeg ønsker ikke at tage den risiko de er ved at føde almindeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2009

ønskeblyp

Eva skriver:

Fordi jeg ikke er tryg ved det..jeg er angst for hvad der kan ske mit barn, jeg tør ikke udsætte mine børn for det. Hvis jeg ønskede det nemme så havde jeg da bare født almindeligt, da det rent smertemæssigt er meget mindre og ikke mindst bagefter med mobiliteten.

Men jeg ønsker ikke at tage den risiko de er ved at føde almindeligt.

Men altså, der er jo ingen risiko ved at føde hvis det forløber som normalt! Børnene er jo lavet til at skulle presses ud i gennem denne snæver vej! Har du forsøgt at bearbejde din angst..

Kan godt høre at det lyder som om jeg prøver at overtale dig, det er ikke meningen, ved bare ikke hvordan jeg ellers skal formulere det!

Anmeld

17. oktober 2009

Honningblomst

ønskeblyp skriver:

Men altså, der er jo ingen risiko ved at føde hvis det forløber som normalt! Børnene er jo lavet til at skulle presses ud i gennem denne snæver vej! Har du forsøgt at bearbejde din angst..

Kan godt høre at det lyder som om jeg prøver at overtale dig, det er ikke meningen, ved bare ikke hvordan jeg ellers skal formulere det!

Jeg tror du skal arbejde med at accepetere at vi alle er forskellige og ikke alle er egnet til at føde almindeligt....selvom alle mennesker er skabt til at gå, spise, få børn, løbe, gå, osv osv, så er det bare ikke alle der kan det. Førhen døde der mange kvinder i barselsengen og det gør der heldigvis ikke mere(i den grad) og det er da tildels muligheden for at få den hjælp der er brug for.

Accepter at ikke alle kan, vil, ønsker eller magter at presse et barn uden gennem skeden...

Anmeld

17. oktober 2009

oo

jeg havde for længe længe siden besluttet at jeg ville have planlagt kejsersnit når jeg skulle føde fordi jeg er blevet seksuelt misbrugt som barn og ung og derfor havde det rigtig rigtig svært med at der skulle ske en masse "dernede". Jeg var fast besluttet indtil jeg blev gravid udenfor livmoderen og skulle igennem en kikkertoperation for at få fjernet fosteret. Det var SÅ smertefuldt og det tog mig virkelig lang tid at komme på benene igen og tanken om, at jeg ville få lavet et endnu større snit det samme sted OG stå med et spædbarn bagefter med den slags smerter, har gjort at jeg har valgt at ville føde naturligt. altså - hvis situationen nogensinde skulle opstå.

Jeg holder dog fast i min beslutning om ikke at amme, da jeg slet slet ikke kan have at blive rørt på brysterne og tanken om at have et barn til at "sutte" der, gør mig ekstrem dårlig tilpas. ligesom amning helst skal være en positiv oplevelse, så skal en fødsel også helst være så glædelig og positiv en oplevelse som muligt, og hvis det for nogle kvinder betyder at de får kejsersnit selvom der ikke er noget fysisk i vejen for at de føder naturligt, så er jeg kun glad over at den mulighed findes her til lands

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

Eva skriver:

Jeg tror du skal arbejde med at accepetere at vi alle er forskellige og ikke alle er egnet til at føde almindeligt....selvom alle mennesker er skabt til at gå, spise, få børn, løbe, gå, osv osv, så er det bare ikke alle der kan det. Førhen døde der mange kvinder i barselsengen og det gør der heldigvis ikke mere(i den grad) og det er da tildels muligheden for at få den hjælp der er brug for.

Accepter at ikke alle kan, vil, ønsker eller magter at presse et barn uden gennem skeden...

Det kan jeg ikke!

Men jeg kan acceptere at der er forskellige meninger omkring det..

Og hvis du aldrig har prøvet det hvordan ved du så at du ikke kan?

Anmeld

17. oktober 2009

Honningblomst

Det kan jeg ikke!

Men jeg kan acceptere at der er forskellige meninger omkring det..

Og hvis du aldrig har prøvet det hvordan ved du så at du ikke kan?

For det første så er ingen fødsler ens så man kan jo aldrig være sikker på hvordan den næste bliver...bedre eller værre...for det andet, så ved du da heller ikke om jeg har født før og for det tredje, så synes jeg du virker ret så dømmende over for dine medkvinder, som tager et meget svært valg og tilmed skal møde holdninger som din.

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

Eva skriver:

For det første så er ingen fødsler ens så man kan jo aldrig være sikker på hvordan den næste bliver...bedre eller værre...for det andet, så ved du da heller ikke om jeg har født før og for det tredje, så synes jeg du virker ret så dømmende over for dine medkvinder, som tager et meget svært valg og tilmed skal møde holdninger som din.

Du skriver selv at du ved dine 2 andre børn osse har fået pks, såh!

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor i syntes jeg er så dømmende og føler jeg så angrebet!

Jeg har vel ret til en holdning lige så vel som du har, eller? Men det her er måske ikke en side hvor man må være uenige??!!

Anmeld

17. oktober 2009

Honningblomst

ønskeblyp skriver:

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor i syntes jeg er så dømmende og føler jeg så angrebet!

Jeg har vel ret til en holdning lige så vel som du har, eller? Men det her er måske ikke en side hvor man må være uenige??!!

Den gider jeg slet ikke ud i....jeg synes bare du skal tænke på der er mennesker der har valgt noget som IKKE er en nem beslutning. Måske du bare er meget snævertsynet....egentlig så er jeg ligeglad med hvad du er og gider ikke bruge mere tid på den tråd her...synes det er trist.

Knus Eva..mor til tre!!

Anmeld

17. oktober 2009

oo

ønskeblyp skriver:

naturligvis har man ret til en holdning, men du angriber jo ligefrem de kvinder herinde der skriver, at de har fået planlagt kejsersnit. du hører ikke deres begrundelse, du bliver ved og ved med at presse og dermed indikerer du, at deres valg er dybt forkert. det er derfor du virker dømmende og angribende.

det er jo et helt reelt spørgsmål du starter med at stille, så prøv istedet at lytte/læse hvad folk skriver om deres valg og så vær glad for at DU har mulighed for at føde på den måde du har lyst til - samtidig med at andre kvinder har mulighed for det samme

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

Eva skriver:

Den gider jeg slet ikke ud i....jeg synes bare du skal tænke på der er mennesker der har valgt noget som IKKE er en nem beslutning. Måske du bare er meget snævertsynet....egentlig så er jeg ligeglad med hvad du er og gider ikke bruge mere tid på den tråd her...synes det er trist.

Knus Eva..mor til tre!!

Ej ved du hvad..? nu må du sku lige stoppe! Har jeg sagt at det bare er noget man gør?

HAr jeg ikke flere gange understreget at det her var en tråd fordi jeg ikke kunne forstå det og gerne ville høre det direkte fra en mor der havde valgt det ikke igennem et program!!

At kalde mig snæversynet når du ikke kender mig sys jeg ikke er okay, men sådan er det jo..

Men som sagt troede jeg at det er har en side hvor man gerne måtte have forskellige meninger og gerne måtte diskutere, og når jeg endda flere gange har understreget at jeg ikke gør det for at andribe eller dømme nogen, kan jeg ikke forstå du reagere sådan..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.