Hvor mange skal have PKS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.022 visninger
76 svar
0 synes godt om
16. oktober 2009

ønskeblyp

Hej i skønne gravide kvinder..Jeg er ny her inde.. Jeg er 21 og gravid 22+2..Jeg kom efter et indslag i nyhederne igår til at tænke på hvorfor nogle kvinder vælger at få pks? Om det bare er fordi at man ikke vil have smerten, eller ikke vil ødelægges dernede..Er selvfølelig godt klar over at man nogen gange for mor og barn sikkerhed er nødt til det, når det kun er for at skåne moren har jeg svære ved at forstå det..Derfor vil jeg gerne høre lidt fra jer der har valgt pks, og så håber jeg selvføleligt at jeg ikke har stødt nogen med mit indlæg, det er nemlig ikke meningen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2009

christina2412

jeg har den mening, at er der ingen risiko for hverken barn el mor, skal man føde alm, jeg forstår ikke de kvinder der vælger pks, jeg glæder mig til, jeg snart skal føde vores søn, og håber inderlig, at der ikke pludselig opstår noget så det bliver til aks. selvfølgelig, hvis der kan ske vores søn noget el mig, skal det jo være sådan, men ellers er mit største ønske, at føde alm. men det er jo bare min mening.

christina 36+2 

Anmeld

17. oktober 2009

Honningblomst

Jeg er fuld af respekt for dem der vælger en operation frem for bare at føde almindeligt...et ks er ikke bare lige og derfor tror jeg ikke på der er nogen der vælger det for sjov. Jeg skal ikke stå som dommer over for andres valg, da jeg ikke ved hvilke overvejelser andre har gjort sig og hvor de står henne i forhold til det ene eller det andet.

Jeg har selv valgt pks, selvom jeg godt kan føde almindeligt...jeg er ligeglad med smerter, dem er der flere af efter et ks end ved en slmindelig fødsel, du bliver ødelagt mere med et stort ar og for de fleste en grim pølle over.

Mit valg at ks var pga bekymringer for mine børn, jeg turde ikke tage ikke føde og risikere der skete mine børn noget, derfor gav jeg lægerne det fulde ansvar og har haft to fantastiske fødsler vha ks.

Så skønt at bo i et land hvor vi kvinder kan vælge det der er det rigtige for dem.

Knus Eva.

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

Eva skriver:

Jeg er fuld af respekt for dem der vælger en operation frem for bare at føde almindeligt...et ks er ikke bare lige og derfor tror jeg ikke på der er nogen der vælger det for sjov. Jeg skal ikke stå som dommer over for andres valg, da jeg ikke ved hvilke overvejelser andre har gjort sig og hvor de står henne i forhold til det ene eller det andet.

Jeg har selv valgt pks, selvom jeg godt kan føde almindeligt...jeg er ligeglad med smerter, dem er der flere af efter et ks end ved en slmindelig fødsel, du bliver ødelagt mere med et stort ar og for de fleste en grim pølle over.

Mit valg at ks var pga bekymringer for mine børn, jeg turde ikke tage ikke føde og risikere der skete mine børn noget, derfor gav jeg lægerne det fulde ansvar og har haft to fantastiske fødsler vha ks.

Så skønt at bo i et land hvor vi kvinder kan vælge det der er det rigtige for dem.

Knus Eva.

okay, det forstå jeg ikke helt! Har du fået at vide at der er change for at der kan gå noget galt? for ellers kan jeg ikke forstå det.. Vi er jo lavet til at føde - og blive født for den sags skyld!

Anmeld

17. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

jeg fik PKS da der var risiko for at min anden prolaps i lænden ville smutte længere ud i nerverne og dermed ville jeg bliver lam i benet

Anmeld

17. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

ønskeblyp skriver:

Hej i skønne gravide kvinder..Jeg er ny her inde.. Jeg er 21 og gravid 22+2..Jeg kom efter et indslag i nyhederne igår til at tænke på hvorfor nogle kvinder vælger at få pks? Om det bare er fordi at man ikke vil have smerten, eller ikke vil ødelægges dernede..Er selvfølelig godt klar over at man nogen gange for mor og barn sikkerhed er nødt til det, når det kun er for at skåne moren har jeg svære ved at forstå det..Derfor vil jeg gerne høre lidt fra jer der har valgt pks, og så håber jeg selvføleligt at jeg ikke har stødt nogen med mit indlæg, det er nemlig ikke meningen

hvis der er en risiko for moederen, vil hun ikke kunne fungere bagefter... og det vil jo gå ud over barnet...

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

ka-ri-na skriver:

jeg fik PKS da der var risiko for at min anden prolaps i lænden ville smutte længere ud i nerverne og dermed ville jeg bliver lam i benet

Jamen så kan jeg osse sagtens forstå det! Det er jo for at beskytte dig! Og det sys jeg (selvfølelig) at det er helt okay..

kram

Anmeld

17. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

ønskeblyp skriver:

Jamen så kan jeg osse sagtens forstå det! Det er jo for at beskytte dig! Og det sys jeg (selvfølelig) at det er helt okay..

kram

men hvorom alting er, så har jeg det lidt som Eva.... man kan ikke tillade sig at dømme andre.... og sige om det er ok eller ej.... oftest får man haller ikke alle detaljer.... der kan være mange grunde....

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

ka-ri-na skriver:

hvis der er en risiko for moederen, vil hun ikke kunne fungere bagefter... og det vil jo gå ud over barnet...

ved alm. fødsel eller ks?

Anmeld

17. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

ønskeblyp skriver:

ved alm. fødsel eller ks?

der er jo nogen der har større risiko ved normal fødsel....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.