Hvor mange skal have PKS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2009

Honningblomst

ønskeblyp skriver:

Jeg syntes du er sprunget lidt let hen over det med grundene, der var derfor jeg spurte indtil det.. Måske med lidt hård tone, men har virkeligt følt mig angrebet og misforstået her i hele denne debat.. Så måske i forhård tone, og det beklager jeg..

Og grunden er angst. Angsten jeg har for en fødsel er ikke mere rigtig eller forkert end alle andre der får ks pga angst.

Jeg synes simpelthen ikke det er muligt at have en debat om det her emne, da du jo ikke har en ærlig chance for at vide noget om det du ønsker at debattere.

Og så tror jeg heller ikke du ønsker at fortå, men mere komme igennem med din mening om at det ikke er normalt at få et ks hvis man kan føde selv...har jeg ret eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

ønskeblyp

Eva skriver:

Tror du bare lige man kan få et ks? Det er altså umuligt med en debat når den ene part ikke aner noget om det der debatteres.

Nej selvfølelig tror jeg ikke at man "bare" kan få et ks, men jeg ved at det er en kvindes ret at kræve det og at mange læger ikke har tid til at gå ind og arbejde nærmere med grunden.. i hvertfald her i det sønderjyske..

Og eva måske skulle du osse lige læse dine indlæg engang til for du er meget angribene

Anmeld

18. oktober 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

jeg tror du misforstår mig, jeg siger ikke du skal trække dig fra debatten, jeg siger at du måske skal overveje den måde du stiller dine spørgsmål på.

jeg tror desuden ikke, at der er nogen læger der "bare" siger "ja okay" når kvinder vil have planlagt kejsersnit, jeg tror og håber da at de fleste læger eller jordmødre giver sig tid nok til den enkelte kvinde, til at hun kan forklarer hvorfor hun ønsker et kejsersnit. og derefter er det stadig kvindens egen beslutning og ikke lægens. tænk hvis man blev tvunget til at føde på en bestemt måde fordi der var læger der havde den sidste stemme. tænk fx hvis du blev tvunget til et kejsersnit fordi man fx mente at det var det mest hensigtsmæssige? det er altid meget sundt at vende situationen på hovedet og forestille sig, at man selv står på den anden side.

Min oplevelse er i hvert fald at det er en kamp at få et ønsket ks...og det er afskyeligt. jeg havde allerede styr på at låne penge til at få foretaget det privat hvis ikke jeg fik det gennem det off. Var simpelthen så bange for ikke at blive taget alvorligt, men de gik tilsidst med til det og min jm støttede hundrede procent op om mit valg.

Anmeld

18. oktober 2009

Honningblomst

ønskeblyp skriver:

Nej selvfølelig tror jeg ikke at man "bare" kan få et ks, men jeg ved at det er en kvindes ret at kræve det og at mange læger ikke har tid til at gå ind og arbejde nærmere med grunden.. i hvertfald her i det sønderjyske..

Og eva måske skulle du osse lige læse dine indlæg engang til for du er meget angribene

Hvor har du din viden fra...har du en kilde du kan henvise til, et link eller?

Anmeld

18. oktober 2009

ønskeblyp

Tjuhl skriver:

jeg tror du misforstår mig, jeg siger ikke du skal trække dig fra debatten, jeg siger at du måske skal overveje den måde du stiller dine spørgsmål på.

jeg tror desuden ikke, at der er nogen læger der "bare" siger "ja okay" når kvinder vil have planlagt kejsersnit, jeg tror og håber da at de fleste læger eller jordmødre giver sig tid nok til den enkelte kvinde, til at hun kan forklarer hvorfor hun ønsker et kejsersnit. og derefter er det stadig kvindens egen beslutning og ikke lægens. tænk hvis man blev tvunget til at føde på en bestemt måde fordi der var læger der havde den sidste stemme. tænk fx hvis du blev tvunget til et kejsersnit fordi man fx mente at det var det mest hensigtsmæssige? det er altid meget sundt at vende situationen på hovedet og forestille sig, at man selv står på den anden side.

I følge indslaget (og som sagt tidligere kan det godt være det ikke er rigtig) for rigtig meget der vælger det ikke ordenlig vejledening, de skal give en grund, der bliver noteret og så er det, det.. Og det syntes jeg er trist, og en nemt løsning fra lægens side..

Ja det er rigtig at vende den på hoved give andet perspektiv men hvis min læge syntes pks var det beste ville jeg følge hans råd, og hvis der under fødslen går noget galt bliver du jo heller ikke spurt om ks er okay, du får du bare!! så på den måde kan man vel godt sige at man bliver tvunget til det..

Anmeld

18. oktober 2009

oo

Eva skriver:

Min oplevelse er i hvert fald at det er en kamp at få et ønsket ks...og det er afskyeligt. jeg havde allerede styr på at låne penge til at få foretaget det privat hvis ikke jeg fik det gennem det off. Var simpelthen så bange for ikke at blive taget alvorligt, men de gik tilsidst med til det og min jm støttede hundrede procent op om mit valg.

puha! man kan mærke din angst når du ligefrem var klar til at gå andetsteds for at undgå en oplevelse som du ville opleve som traumatiserende og som næsten uden tvivl ville påvirke det forhold du ville få med dit nyfødte barn!

jeg har det selv med amningen, hvor jeg udmærket ved, at der er mange der tænker at man er en skidt mor hvis man ikke ammer, men jeg KAN bare ikke. og det er hverken manglende kærlighed eller manglende ønske om det bedste for mit barn, det er simpelthen fordi, at nogle gange sætter oplevelser sig fast bestemte steder i ens krop - næsten helt fysisk!

Anmeld

18. oktober 2009

oo

ønskeblyp skriver:

I følge indslaget (og som sagt tidligere kan det godt være det ikke er rigtig) for rigtig meget der vælger det ikke ordenlig vejledening, de skal give en grund, der bliver noteret og så er det, det.. Og det syntes jeg er trist, og en nemt løsning fra lægens side..

Ja det er rigtig at vende den på hoved give andet perspektiv men hvis min læge syntes pks var det beste ville jeg følge hans råd, og hvis der under fødslen går noget galt bliver du jo heller ikke spurt om ks er okay, du får du bare!! så på den måde kan man vel godt sige at man bliver tvunget til det..

hvis jeg skal være helt ærlig, så syntes jeg måske også en læges tid kan bruges bedre end på at skulle overtale gravide til at føde på en bestemt måde!

hvilket indslag er det du henviser til forresten?

Anmeld

18. oktober 2009

ønskeblyp

Eva skriver:

Og grunden er angst. Angsten jeg har for en fødsel er ikke mere rigtig eller forkert end alle andre der får ks pga angst.

Jeg synes simpelthen ikke det er muligt at have en debat om det her emne, da du jo ikke har en ærlig chance for at vide noget om det du ønsker at debattere.

Og så tror jeg heller ikke du ønsker at fortå, men mere komme igennem med din mening om at det ikke er normalt at få et ks hvis man kan føde selv...har jeg ret eller?

Nej overhovedet ikke, da du skrev det var angst spurte jeg om du har fået hjælp til at bearbejde din angst! Men det fik jeg ikke svar på, jeg syntes at det er trist hvis en læge bare siger at det er okay man har angst istedet for at forsøge at hjælpe den gravide med at bearbejde argsten, men bør osse tænke på at angsten kommer et sted fra, og at der bør gået noget ved det.. Ikke for at forhver en pris at undgå ks, men for at hjælpe kvinden til at få et bedre liv..

Jeg vil meget gerne forstå, men jeg syntes ikke at der er nogen der uden at følese truffet og angreben af min uforståelse over for emnet, vil forklare mig deres grund!

Anmeld

18. oktober 2009

ønskeblyp

Eva skriver:

Hvor har du din viden fra...har du en kilde du kan henvise til, et link eller?

Biologiens verden og ram på biologien.. 2 biologi børger fra gym, samt informationerne givet i indlæget.. Som lige for at understege det igen handlede om det sønderjyske..

Anmeld

18. oktober 2009

ønskeblyp

Tjuhl skriver:

hvis jeg skal være helt ærlig, så syntes jeg måske også en læges tid kan bruges bedre end på at skulle overtale gravide til at føde på en bestemt måde!

hvilket indslag er det du henviser til forresten?

Jeg mente heller ikke at han skulle overtale den gravide til at føde normalt, men når det handler om angst, syntes jeg der bør arbejdes med det, læs evt. det indlæg jeg lige har skrevet til eva..

Det er en udsendelse fra tvsyd der blev sendt torsdag middag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.