Tjuhl skriver:
jeg tror du misforstår mig, jeg siger ikke du skal trække dig fra debatten, jeg siger at du måske skal overveje den måde du stiller dine spørgsmål på.
jeg tror desuden ikke, at der er nogen læger der "bare" siger "ja okay" når kvinder vil have planlagt kejsersnit, jeg tror og håber da at de fleste læger eller jordmødre giver sig tid nok til den enkelte kvinde, til at hun kan forklarer hvorfor hun ønsker et kejsersnit. og derefter er det stadig kvindens egen beslutning og ikke lægens. tænk hvis man blev tvunget til at føde på en bestemt måde fordi der var læger der havde den sidste stemme. tænk fx hvis du blev tvunget til et kejsersnit fordi man fx mente at det var det mest hensigtsmæssige? det er altid meget sundt at vende situationen på hovedet og forestille sig, at man selv står på den anden side.
I følge indslaget (og som sagt tidligere kan det godt være det ikke er rigtig) for rigtig meget der vælger det ikke ordenlig vejledening, de skal give en grund, der bliver noteret og så er det, det.. Og det syntes jeg er trist, og en nemt løsning fra lægens side..
Ja det er rigtig at vende den på hoved give andet perspektiv men hvis min læge syntes pks var det beste ville jeg følge hans råd, og hvis der under fødslen går noget galt bliver du jo heller ikke spurt om ks er okay, du får du bare!! så på den måde kan man vel godt sige at man bliver tvunget til det..

Anmeld