ønskeblyp skriver:
Jeg er bange for at jeg bliver misforstået lidt..
Jeg har ingenting imod ks, og sys at det er helt fantasisk at mødre ikke bare er dømt til at dø hvis gravidteten eller fødsel ikke forløber som normalt, men det som det her indslag handlede om var mødre der ikke "gad" føde pga. at smerte eller fordi at de ikke ville have at de kunne sprække osv. Det er et stort problem, især på de sønderjyske sygehuse..
Og så for at komme tilbage til dit indlæg, så er et ks altså hellere ikke ufarligt!
Jeg forholdte mig ikke til hvorvidt kvinder "gad" føde eller ikke ville sprække...men følte mig provokeret af udtalelsen "vi er skabt til at føde". Hører tit den med at det er så naturligt...ja ja, men døden er jo altså også naturlig.
Hvis jeg skal forholde mig til udsendelsen: Så synes jeg da det er rystende hvis sønderjyske kvinder tror det er lettere med et kejsersnit, men kan omvendt godt forstå deres skræk...og at de derfor vælger at give lægerne ansvaret for fødslen. Vi er jo nærmest opdraget til at undgå smerte hvis vi kan. Vi bliver bedøvet hos tandlægen, spiser hovedpinepiller og får "trylleplaster" på inden vi skal have taget blodprøver eller lign.
Da jeg var igang med min sidste presseve overvejede jeg da stærkt at få maven skåret op - det måtte være "nemmere"
, men var lykkelig for at det lykkedes mig at klare det selv.
Jeg tror ikke nødvendigvis at folk misforstår dit indlæg, men bare reagerer på forskellige dele af det...præcis som jeg gjorde. 
Anmeld