Hvor mange skal have PKS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2009

ønskeblyp

karina22 skriver:

hmm det er også okay du har den mening, men jeg syntes nu at man selv skal have lov at vælge... jeg satser på at føde selv denne gang, men syntes jeg bedre om et kejsersnit, bliver 3 gang da det.. folk tager fejl hvis de tror at det er en nem løsning, du får smerten på den anden måde og i længere tid.. og ar for livet.. man slipper ikke nemt fordi man vælger det.. 

Nej det er da ikke lutter lagkage og self gør det ondt, men ved langt de fleste er såret i dag så godt som usynligt og kan skjules af selv en lavtajlet trusse! Og jeg har hverken prøvet at føde ellet få et ks så jeg kan ikke sige det, min min moster der har fået pks en gang og født engang siger at ks er mindre smertefuldt og at smerten er af kortere varighed..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

ønskeblyp skriver:

Jeg er bange for at jeg bliver misforstået lidt..
Jeg har ingenting imod ks, og sys at det er helt fantasisk at mødre ikke bare er dømt til at dø hvis gravidteten eller fødsel ikke forløber som normalt, men det som det her indslag handlede om var mødre der ikke "gad" føde pga. at smerte eller fordi at de ikke ville have at de kunne sprække osv. Det er et stort problem, især på de sønderjyske sygehuse..

Og så for at komme tilbage til dit indlæg, så er et ks altså hellere ikke ufarligt!

jeg tror ikke man får hele sandheden.... er sikker på at det er en meget lille minoritet der væjger ks fordi de ikke "gider" føde

Anmeld

17. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

ønskeblyp skriver:

Nej det er da ikke lutter lagkage og self gør det ondt, men ved langt de fleste er såret i dag så godt som usynligt og kan skjules af selv en lavtajlet trusse! Og jeg har hverken prøvet at føde ellet få et ks så jeg kan ikke sige det, min min moster der har fået pks en gang og født engang siger at ks er mindre smertefuldt og at smerten er af kortere varighed..

du kan jo ikke skære over een kam fordi du kender eet mennesker der har fået pks... smerte er jo individuel.... der er da også masser af kvinder der har haft en meget traumatisk naturlig fødsel, såvel som det modsatte

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

ka-ri-na skriver:

jeg tror ikke man får hele sandheden.... er sikker på at det er en meget lille minoritet der væjger ks fordi de ikke "gider" føde

i følge indsalget var det på kolding sygehus sådan at 70% af ks blev udført "uden grund" som de kalde det.. Det er meget sys jeg!

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

ka-ri-na skriver:

du kan jo ikke skære over een kam fordi du kender eet mennesker der har fået pks... smerte er jo individuel.... der er da også masser af kvinder der har haft en meget traumatisk naturlig fødsel, såvel som det modsatte

nej det var heller ikke min mening..

Anmeld

17. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

ønskeblyp skriver:

i følge indsalget var det på kolding sygehus sådan at 70% af ks blev udført "uden grund" som de kalde det.. Det er meget sys jeg!

ja de bliver udført uden grund.... men det er hvad lægen lige kunne putte det ind under.... der kan sagtens være en grund alligevel.... mit pks var også uden grund

Anmeld

17. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

ønskeblyp skriver:

Jeg har ingenting imod ks, og sys at det er helt fantasisk at mødre ikke bare er dømt til at dø hvis gravidteten eller fødsel ikke forløber som normalt, men det som det her indslag handlede om var mødre der ikke "gad" føde pga. at smerte eller fordi at de ikke ville have at de kunne sprække osv. Det er et stort problem, især på de sønderjyske sygehuse..

Og så for at komme tilbage til dit indlæg, så er et ks altså hellere ikke ufarligt!

har en moster der har prøvet begge dele, hun siger at kejsersnit var det der gjorde mest ondt, ikke idet du får det gjort, men bagefter.. så det med at man vil slippe for smerte holder ikke. ved godt nogen tror det... men det er altså ikke en næmmere vej at få et kejsersnit.

jeg forstår godt dit indlæg, men er bare ikke enig med dig.. men man skal jo have lov at have sin ejen mening..

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

ka-ri-na skriver:

ja de bliver udført uden grund.... men det er hvad lægen lige kunne putte det ind under.... der kan sagtens være en grund alligevel.... mit pks var også uden grund

Sådan som de forklarede unden grund, så var det når der ikke var nogen sundhedsmæssig risiko for mor eller barn.. Når du skriver at du fik pks fordi du havde risiko for at der skal ske noget med din lænd så er det jo ikke uden grund!

Anmeld

17. oktober 2009

RumlesMor

ønskeblyp skriver:

Jeg forholdte mig ikke til hvorvidt kvinder "gad" føde eller ikke ville sprække...men følte mig provokeret af udtalelsen "vi er skabt til at føde". Hører tit den med at det er så naturligt...ja ja, men døden er jo altså også naturlig.

Hvis jeg skal forholde mig til udsendelsen: Så synes jeg da det er rystende hvis sønderjyske kvinder tror det er lettere med et kejsersnit, men kan omvendt godt forstå deres skræk...og at de derfor vælger at give lægerne ansvaret for fødslen. Vi er jo nærmest opdraget til at undgå smerte hvis vi kan. Vi bliver bedøvet hos tandlægen, spiser hovedpinepiller og får "trylleplaster" på inden vi skal have taget blodprøver eller lign.

Da jeg var igang med min sidste presseve overvejede jeg da stærkt at få maven skåret op - det måtte være "nemmere" , men var lykkelig for at det lykkedes mig at klare det selv.

Jeg tror ikke nødvendigvis at folk misforstår dit indlæg, men bare reagerer på forskellige dele af det...præcis som jeg gjorde.

Anmeld

17. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

ønskeblyp skriver:

sjovt, min moster siger det modsatte.. jeg kan ikke skjule mit ar og syntes bestemt ikke det er pænt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.