Hvor mange skal have PKS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2009

ønskeblyp

ka-ri-na skriver:

men hvorom alting er, så har jeg det lidt som Eva.... man kan ikke tillade sig at dømme andre.... og sige om det er ok eller ej.... oftest får man haller ikke alle detaljer.... der kan være mange grunde....

Jeg dømmer ingen!
Og det jeg ville sige var at jeg sys det er okay, når der er en risiko for moren eller barnet! Jeg kan ikke forstå hvorfor nogen vælger det når der ikke er nogen risiko for mor eller barn, og derfor oprettede jeg dette indlæg, for at høre folk agunmter for det! Ikke for at dømme nogen, hvis det er kommer sådan over, så beklager jeg det var ikke meningen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

ønskeblyp skriver:

Hej i skønne gravide kvinder..Jeg er ny her inde.. Jeg er 21 og gravid 22+2..Jeg kom efter et indslag i nyhederne igår til at tænke på hvorfor nogle kvinder vælger at få pks? Om det bare er fordi at man ikke vil have smerten, eller ikke vil ødelægges dernede..Er selvfølelig godt klar over at man nogen gange for mor og barn sikkerhed er nødt til det, når det kun er for at skåne moren har jeg svære ved at forstå det..Derfor vil jeg gerne høre lidt fra jer der har valgt pks, og så håber jeg selvføleligt at jeg ikke har stødt nogen med mit indlæg, det er nemlig ikke meningen

jeg fik det fordi at han lå forkert, de ku godt prøve at vende ham så jeg ku føde selv, men det var jeg ikke interessert i, så valgte et kejsersnit..

Anmeld

17. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

ønskeblyp skriver:

Jeg dømmer ingen!
Og det jeg ville sige var at jeg sys det er okay, når der er en risiko for moren eller barnet! Jeg kan ikke forstå hvorfor nogen vælger det når der ikke er nogen risiko for mor eller barn, og derfor oprettede jeg dette indlæg, for at høre folk agunmter for det! Ikke for at dømme nogen, hvis det er kommer sådan over, så beklager jeg det var ikke meningen!

jo men når du siger at du ikke synes det er okay hvis du ikke vurderer at der er en risiko.... så er det jo at dømme?

sisiko kan være mange ting.... både fysisk og psykisk

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

ka-ri-na skriver:

der er jo nogen der har større risiko ved normal fødsel....

Ja og det er (i min verden) der hvor jeg syntes ks skal bruges, men det som dette indslag handlede om hvar kvinder med ganske normale graviditer der valgte pks, dels fordi de ikke ville ødelægges dernede, dels fordi de ikke ville igennem de mange smerter især veenere havde, og det har jeg svært ved at forstå..

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

ka-ri-na skriver:

jo men når du siger at du ikke synes det er okay hvis du ikke vurderer at der er en risiko.... så er det jo at dømme?

sisiko kan være mange ting.... både fysisk og psykisk

Nej det sys jeg ikke det er, det har ikke været meningen at dømme nogen i hvertfald...

Ja self, kan der være risiko, men det er der jo ikke altid, og det er på ingen møde når der er risiko jeg ikke forstå! Kun når det handler om en mor der ikke "gider" føde..

Anmeld

17. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

ønskeblyp skriver:

Nej det sys jeg ikke det er, det har ikke været meningen at dømme nogen i hvertfald...

Ja self, kan der være risiko, men det er der jo ikke altid, og det er på ingen møde når der er risiko jeg ikke forstå! Kun når det handler om en mor der ikke "gider" føde..

der er nogen som er angst for at føde, hva med dem??

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

karina22 skriver:

der er nogen som er angst for at føde, hva med dem??

Dem jeg mene i første omgang skal forsøge at bearbejde deres angst, fødsel høre med i procensen til at få et barn, og angsten kommer jo ikke i timer op til, men i månderne før, her sys jeg man skal prøve at behandle sin angst, for de flest alm. kvinder, der ikke lider af angst eller deprision ellers vil kunne bearbejde det sådan..
Ks bør være sidste udvej, syntes jeg!

Anmeld

17. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

ønskeblyp skriver:

Dem jeg mene i første omgang skal forsøge at bearbejde deres angst, fødsel høre med i procensen til at få et barn, og angsten kommer jo ikke i timer op til, men i månderne før, her sys jeg man skal prøve at behandle sin angst, for de flest alm. kvinder, der ikke lider af angst eller deprision ellers vil kunne bearbejde det sådan..
Ks bør være sidste udvej, syntes jeg!

hmm det er også okay du har den mening, men jeg syntes nu at man selv skal have lov at vælge... jeg satser på at føde selv denne gang, men syntes jeg bedre om et kejsersnit, bliver 3 gang da det.. folk tager fejl hvis de tror at det er en nem løsning, du får smerten på den anden måde og i længere tid.. og ar for livet.. man slipper ikke nemt fordi man vælger det.. 

Anmeld

17. oktober 2009

RumlesMor

ønskeblyp skriver:

Vi er jo lavet til at føde - og blive født for den sags skyld!

Ja - en fødsel er en naturlig ting som har fundet sted så længe mennesket har eksisteret - men det betyder jo ikke det er ufarligt.

Nu er der jo en vis risiko forbundet med fødsel...og det har der ALTID været. Heldigvis er vi med tiden blevet klogere og kan derfor næsten undgå at de store tragedier, hvor enten barn eller mor dør. -For det var jo udfaldet, før de dygtige læger.

Jeg har en bekendt (sund og rask) som havde planlagt helt alm. fødsel og var igang med presseveer, da barnets hjerte stoppede, mens barnet endnu var i maven. På under 4 min. fik lægerne flyttet min veninde fra den alm. fødestue til operationstuen, revet barnet ud og kun derfor overlevede de begge. Havde de været på et andet hospital end rigshospitalet (som har rekord i akutte kejsersnit) er det ikke sikkert nogen af dem var overlevet.

Der var intet der indikerede det kunne gå galt - men det gjorde det! Ved barn nr. 2 valgte hun meget forståeligt et PKS.

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

RumlesMor skriver:

Ja - en fødsel er en naturlig ting som har fundet sted så længe mennesket har eksisteret - men det betyder jo ikke det er ufarligt.

Nu er der jo en vis risiko forbundet med fødsel...og det har der ALTID været. Heldigvis er vi med tiden blevet klogere og kan derfor næsten undgå at de store tragedier, hvor enten barn eller mor dør. -For det var jo udfaldet, før de dygtige læger.

Jeg har en bekendt (sund og rask) som havde planlagt helt alm. fødsel og var igang med presseveer, da barnets hjerte stoppede, mens barnet endnu var i maven. På under 4 min. fik lægerne flyttet min veninde fra den alm. fødestue til operationstuen, revet barnet ud og kun derfor overlevede de begge. Havde de været på et andet hospital end rigshospitalet (som har rekord i akutte kejsersnit) er det ikke sikkert nogen af dem var overlevet.

Der var intet der indikerede det kunne gå galt - men det gjorde det! Ved barn nr. 2 valgte hun meget forståeligt et PKS.

Jeg er bange for at jeg bliver misforstået lidt..
Jeg har ingenting imod ks, og sys at det er helt fantasisk at mødre ikke bare er dømt til at dø hvis gravidteten eller fødsel ikke forløber som normalt, men det som det her indslag handlede om var mødre der ikke "gad" føde pga. at smerte eller fordi at de ikke ville have at de kunne sprække osv. Det er et stort problem, især på de sønderjyske sygehuse..

Og så for at komme tilbage til dit indlæg, så er et ks altså hellere ikke ufarligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.