Hvor mange skal have PKS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

puha! man kan mærke din angst når du ligefrem var klar til at gå andetsteds for at undgå en oplevelse som du ville opleve som traumatiserende og som næsten uden tvivl ville påvirke det forhold du ville få med dit nyfødte barn!

jeg har det selv med amningen, hvor jeg udmærket ved, at der er mange der tænker at man er en skidt mor hvis man ikke ammer, men jeg KAN bare ikke. og det er hverken manglende kærlighed eller manglende ønske om det bedste for mit barn, det er simpelthen fordi, at nogle gange sætter oplevelser sig fast bestemte steder i ens krop - næsten helt fysisk!

Jeg var også virkelig angst for det...jeg havde jo intet at skulle sige, lægerne havde al magt over min fremtid og hvordan den skulle blive. Bare det at være gravid var jo ødelagt indtil jeg fik en afklaring. havde jeg skulle føde selv, var det endt i akus ks, det er jeg helt sikker på...for som du skriver, så sætter det psykiske sig bare fast i det fysiske. Men heldigvis kunne lægerne se at det vitterlig var angst jeg havde for at føde og de ved at det ikk gavner noget eller nogen at skulle føde på det grundlag.

Men alle har en historie og derfor er det jo umuligt at vurdere beslutninger som min og din (med amning) overordnet. Og så handler det om være mor jo ikke om, om barnet er presset ud, skåret ud eller fløjet til danmark og ejheller hvor maden er kommet fra, når bare barnet får mad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

Na-Wi

Jeg må ærligt være ved at jeg overvejer at spørge om et kejsersnit er muligt..

Jeg er 37+4 har graviditetssukkersyge, er på insulin og skal sættes i gang på rigshospitalet på min terminsdato.. Jeg får en stor baby pga sukkersygen.. Jeg er virkelig bange for der går noget galt under en alm. fødsel.. Jeg får det skidt hver gang jeg tænker på fødslen..

Nu ved jeg slet ikke om det kan lade sig gøre at få kejsersnit når man har sukkersyge?, og føler mig bare så svag fordi jeg overvejer kejsersnit men er simpelthen bare så bange for det hele.. .. Tror ikke jeg er stærk nok desværre.. :/

Meget rodet indlæg fra en meget bekymret pige..

Nanna 37+4

Anmeld

18. oktober 2009

oo

Naannaa87 skriver:

Jeg må ærligt være ved at jeg overvejer at spørge om et kejsersnit er muligt..

Jeg er 37+4 har graviditetssukkersyge, er på insulin og skal sættes i gang på rigshospitalet på min terminsdato.. Jeg får en stor baby pga sukkersygen.. Jeg er virkelig bange for der går noget galt under en alm. fødsel.. Jeg får det skidt hver gang jeg tænker på fødslen..

Nu ved jeg slet ikke om det kan lade sig gøre at få kejsersnit når man har sukkersyge?, og føler mig bare så svag fordi jeg overvejer kejsersnit men er simpelthen bare så bange for det hele.. .. Tror ikke jeg er stærk nok desværre.. :/

Meget rodet indlæg fra en meget bekymret pige..

Nanna 37+4

du må ikke føle dig svag fordi du overvejer kejsersnit! det er absolut ikke et svagt valg! jeg syntes du skal tale med din læge/jordmor om det (jeg ved ikke hvem man snakker med om den slags), for din angst er jo reel.

Anmeld

18. oktober 2009

Honningblomst

ønskeblyp skriver:

Nej overhovedet ikke, da du skrev det var angst spurte jeg om du har fået hjælp til at bearbejde din angst! Men det fik jeg ikke svar på, jeg syntes at det er trist hvis en læge bare siger at det er okay man har angst istedet for at forsøge at hjælpe den gravide med at bearbejde argsten, men bør osse tænke på at angsten kommer et sted fra, og at der bør gået noget ved det.. Ikke for at forhver en pris at undgå ks, men for at hjælpe kvinden til at få et bedre liv..

Jeg vil meget gerne forstå, men jeg syntes ikke at der er nogen der uden at følese truffet og angreben af min uforståelse over for emnet, vil forklare mig deres grund!

Ved du hvad, jeg gider ikke den debat her mere...du mener du sidder med sandheden og at alle de stakkels kvinder der ikke tør føde bare skal tale om det. Det fortæller jo bare en del om din viden, fra et eller andet tv program. Hvis du havde ville det, kunne du have fået meget god viden her, men din måde og din dømmende(synes jeg) indgang til det emne her, gør bare man ikke har lyst.

Og nej, jeg kan og kunne ikke tale mig ud af min angst,,,jeg kommer aldrig til at føde vaginalt, ALDRIG. Sådan er det og der er en grund til den, men den gider jeg ikke skrive for så at få en eller anden kommentar om at "så er det jo ok du fik ks" For det er ikke mere eller mindre ok for mig end for andre! Hvis man turde føde, hvorfor så ikke gøre det...du skriver det selv, det er det vi er skabt til, det er nemmest, hurtigst, bedst for barnet...MEN, der er faktisk kvinder som er så angste at de  tør føde vha ks og vælger det frivailligt, hvor ansgst er man så?. Jeg var en af dem der turde.

Anmeld

18. oktober 2009

oo

ønskeblyp skriver:

Jeg mente heller ikke at han skulle overtale den gravide til at føde normalt, men når det handler om angst, syntes jeg der bør arbejdes med det, læs evt. det indlæg jeg lige har skrevet til eva..

Det er en udsendelse fra tvsyd der blev sendt torsdag middag..

men du må også forstå, at "angst" ikke er den samme angst for alle kvinder, der ligger jo noget forskelligt bag hvert eneste ønske om planlagt kejsersnit og jeg er sikker på, at langt de fleste kvinder virkelig overvejer deres muligheder inden de beder om det ene eller det andet. jeg har allerede skrevet herinde hvor min angst lå i en naturlig fødsel, så du kan ikke sige, at du ikke har fået direkte svar på dit spørgsmål.

og som Eva skriver, så tror jeg for mange gravide, at det vil ødelægge deres graviditet hvis de skal være angste for at få deres ønske opfyldt vedr. planlagt kejsersnit ved at skulle gå i terapi for at overkomme angsten for en naturlig fødsel under graviditeten.

nåh...jeg skal i seng, men jeg ville bare endnu en gang sige, at jeg er glad for vi har muligheden for at vælge (og som du kan læse hos Eva, er det ikke alle steder det er så ligetil endda) og at det ikke er op til den enkelte at forstå hvert eneste valg andre mennesker tager i deres liv

Anmeld

18. oktober 2009

ønskeblyp

Jeg sletter min profil nu, da jeg ikke syntes det her er en side for mig, har læst rundt i flere indlæg nu og jeg syntes at det er som om at os der er yngere bliver angrebet og misforstået meget..

Tak fordi i så tidligt har åbent mine øjene for hvad for en slags side dette er..

held og lykke med gravidteter og børn og så vidre

Lev vel

Anmeld

18. oktober 2009

Lullaby

Jeg er imod pks hvis der ikke er en oplagt grund. Altså at moren eller barnet er i livsfare. Jeg kender op til flere der faktisk har været mere i gang efter et ks end andre der fødte alm. Og det er min mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.