Hvor mange skal have PKS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2009

ønskeblyp

Tjuhl skriver:

naturligvis har man ret til en holdning, men du angriber jo ligefrem de kvinder herinde der skriver, at de har fået planlagt kejsersnit. du hører ikke deres begrundelse, du bliver ved og ved med at presse og dermed indikerer du, at deres valg er dybt forkert. det er derfor du virker dømmende og angribende.

det er jo et helt reelt spørgsmål du starter med at stille, så prøv istedet at lytte/læse hvad folk skriver om deres valg og så vær glad for at DU har mulighed for at føde på den måde du har lyst til - samtidig med at andre kvinder har mulighed for det samme

Jeg syntes da jeg "lytter", og den eneste der har skrevet at de har valgt pks, hvor jeg ikke har sagt at jeg kan forstå det er Eva.. Måske udtrykker jeg mig bare meget forkert.. Men jeg er altså bare ikke en af dem der bare siger ja og amen.. Og jeg syntes da virkeligt at når jeg flere gange skriver at det ikke eer min meningen at andribe nogen eller dømme nogen, så sys jeg da at det virker lidt som at hvis man ikke er enig med flertallet skal man bare tie stille..

Jeg kan godt accepter at vi er forskellig oh gud ske tak og lov for at vi er det! Og jeg er lykkelig over at vi har de muligheder i Danmark, men at det er ærveligt vis de bliver udnyttet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2009

oo

ønskeblyp skriver:

Jeg syntes da jeg "lytter", og den eneste der har skrevet at de har valgt pks, hvor jeg ikke har sagt at jeg kan forstå det er Eva.. Måske udtrykker jeg mig bare meget forkert.. Men jeg er altså bare ikke en af dem der bare siger ja og amen.. Og jeg syntes da virkeligt at når jeg flere gange skriver at det ikke eer min meningen at andribe nogen eller dømme nogen, så sys jeg da at det virker lidt som at hvis man ikke er enig med flertallet skal man bare tie stille..

Jeg kan godt accepter at vi er forskellig oh gud ske tak og lov for at vi er det! Og jeg er lykkelig over at vi har de muligheder i Danmark, men at det er ærveligt vis de bliver udnyttet..

muligheden er der for at kvinder selv kan vælge, så ergo kan den ikke "udnyttes". det kan jo ikke være rigtigt, at der skal sidde en overdommer et sted og vurderer for og imod og beslutte om den og den kvinde kan komme til at føde som hun helst vil. der er ikke så meget at sige ja og amen til, for valget er op til den enkelte kvinde. man kan spørge og man kan spørge ind til, men når man så føler sig angrebet af udspørgeren, så er det da klart man trækker sig fra debatten. og jeg kan udmærket forstå hvis Eva følte sig angrebet. samtidig er der allerede tidligt i denne debat flere brugere der gør dig opmærksom på din aggresive fremfærd. så måske skulle du lige rulle tilbage og læse hvordan du får udtrykt dig, for hvis du ikke har intentioner om at træde folk over tæerne, så er du nok nødt til at spørge på en anden måde

Anmeld

17. oktober 2009

Honningblomst

ønskeblyp skriver:

Ej ved du hvad..? nu må du sku lige stoppe! Har jeg sagt at det bare er noget man gør?

HAr jeg ikke flere gange understreget at det her var en tråd fordi jeg ikke kunne forstå det og gerne ville høre det direkte fra en mor der havde valgt det ikke igennem et program!!

At kalde mig snæversynet når du ikke kender mig sys jeg ikke er okay, men sådan er det jo..

Men som sagt troede jeg at det er har en side hvor man gerne måtte have forskellige meninger og gerne måtte diskutere, og når jeg endda flere gange har understreget at jeg ikke gør det for at andribe eller dømme nogen, kan jeg ikke forstå du reagere sådan..

Jeg tror som ikke de kvinder vælger et ks "uden lovlig grund" har særlig meget lyst til at stå frem, de skal helt sikkert altid forsvare og forklare deres grund og møder sikkert mange med samme mening som dig.

Jeg aner ikke hvordan det er som førstegangsfødende at vælge et ks, så jeg var nok slet ikke den rette at spørge...men jeg kan selvom jeg ikke ved hvordan det er godt have forståelse for at der er kvinder der er så angste at de ikke kan føde ligesom de fleste andre.

Jeg bliver trist over den der med "man er jo født til det" pladder, vi er alle forskellige og det er bare ikke alle der hverken kan føde eller blive gravide, selvom de har en skede og livmoder. Jeg behøver som ikke engang at føle mig truffet for jeg har mine grunde i orden, men på papiret, der har jeg "bare" valgt det. Og mine grunde har jeg fortalt dig og ikke engang der har du forståelse...

Anmeld

17. oktober 2009

oo

Eva skriver:

Jeg bliver trist over den der med "man er jo født til det" pladder, vi er alle forskellige og det er bare ikke alle der hverken kan føde eller blive gravide, selvom de har en skede og livmoder.

well said  et menneske består jo desuden af mere end det fysiske...

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

Tjuhl skriver:

muligheden er der for at kvinder selv kan vælge, så ergo kan den ikke "udnyttes". det kan jo ikke være rigtigt, at der skal sidde en overdommer et sted og vurderer for og imod og beslutte om den og den kvinde kan komme til at føde som hun helst vil. der er ikke så meget at sige ja og amen til, for valget er op til den enkelte kvinde. man kan spørge og man kan spørge ind til, men når man så føler sig angrebet af udspørgeren, så er det da klart man trækker sig fra debatten. og jeg kan udmærket forstå hvis Eva følte sig angrebet. samtidig er der allerede tidligt i denne debat flere brugere der gør dig opmærksom på din aggresive fremfærd. så måske skulle du lige rulle tilbage og læse hvordan du får udtrykt dig, for hvis du ikke har intentioner om at træde folk over tæerne, så er du nok nødt til at spørge på en anden måde

Jeg har lige læst hele tråden igen og kan helt bund seriøst ikke se hvor folk føler sig angrebet og når folk har sagt det har jeg osse beklaget og forklaret hvad jeg har ment..

Og jeg mener at der bør sidde hvad du kalder en overdommer og bedømme og det er okay eller ej, når det bliver til et problem som det er på kolding sygehus.. Jeg syntes ikke at læger bare skal sige ja okay så for du ks, men spørge hvorfor, og så prøve at gøre noget ved grunden som kunne være angst, det er ikke sikkert det lykkes med det kan da prøves!

At du syntes jeg skal trække mig fra debatten kan jeg ike forstå, da jeg syntes at jeg holder mig faglig og til emnet uden at angribe nogen..

men det er lidt som om folk herinde gerne vil skændes!

Anmeld

17. oktober 2009

Honningblomst

Tjuhl skriver:

well said  et menneske består jo desuden af mere end det fysiske...

Lige præcis...og det psykiske er mindst lige så vigtigt som det fysiske.

Anmeld

17. oktober 2009

oo

Jeg har lige læst hele tråden igen og kan helt bund seriøst ikke se hvor folk føler sig angrebet og når folk har sagt det har jeg osse beklaget og forklaret hvad jeg har ment..

Og jeg mener at der bør sidde hvad du kalder en overdommer og bedømme og det er okay eller ej, når det bliver til et problem som det er på kolding sygehus.. Jeg syntes ikke at læger bare skal sige ja okay så for du ks, men spørge hvorfor, og så prøve at gøre noget ved grunden som kunne være angst, det er ikke sikkert det lykkes med det kan da prøves!

At du syntes jeg skal trække mig fra debatten kan jeg ike forstå, da jeg syntes at jeg holder mig faglig og til emnet uden at angribe nogen..

jeg tror du misforstår mig, jeg siger ikke du skal trække dig fra debatten, jeg siger at du måske skal overveje den måde du stiller dine spørgsmål på.

jeg tror desuden ikke, at der er nogen læger der "bare" siger "ja okay" når kvinder vil have planlagt kejsersnit, jeg tror og håber da at de fleste læger eller jordmødre giver sig tid nok til den enkelte kvinde, til at hun kan forklarer hvorfor hun ønsker et kejsersnit. og derefter er det stadig kvindens egen beslutning og ikke lægens. tænk hvis man blev tvunget til at føde på en bestemt måde fordi der var læger der havde den sidste stemme. tænk fx hvis du blev tvunget til et kejsersnit fordi man fx mente at det var det mest hensigtsmæssige? det er altid meget sundt at vende situationen på hovedet og forestille sig, at man selv står på den anden side.

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

Eva skriver:

Jeg tror som ikke de kvinder vælger et ks "uden lovlig grund" har særlig meget lyst til at stå frem, de skal helt sikkert altid forsvare og forklare deres grund og møder sikkert mange med samme mening som dig.

Jeg aner ikke hvordan det er som førstegangsfødende at vælge et ks, så jeg var nok slet ikke den rette at spørge...men jeg kan selvom jeg ikke ved hvordan det er godt have forståelse for at der er kvinder der er så angste at de ikke kan føde ligesom de fleste andre.

Jeg bliver trist over den der med "man er jo født til det" pladder, vi er alle forskellige og det er bare ikke alle der hverken kan føde eller blive gravide, selvom de har en skede og livmoder. Jeg behøver som ikke engang at føle mig truffet for jeg har mine grunde i orden, men på papiret, der har jeg "bare" valgt det. Og mine grunde har jeg fortalt dig og ikke engang der har du forståelse...

Jeg syntes du er sprunget lidt let hen over det med grundene, der var derfor jeg spurte indtil det.. Måske med lidt hård tone, men har virkeligt følt mig angrebet og misforstået her i hele denne debat.. Så måske i forhård tone, og det beklager jeg..

Anmeld

17. oktober 2009

Honningblomst

ønskeblyp skriver:

Tror du bare lige man kan få et ks? Det er altså umuligt med en debat når den ene part ikke aner noget om det der debatteres.

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

Eva skriver:

Lige præcis...og det psykiske er mindst lige så vigtigt som det fysiske.

Ja helt sikkert, men jeg syntes bare som tidligere nævt at man bør prøve at bearbejde den angst, det er ikke alle der kan men det er da værd at prøve..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.