RumlesMor skriver:
Jeg forholdte mig ikke til hvorvidt kvinder "gad" føde eller ikke ville sprække...men følte mig provokeret af udtalelsen "vi er skabt til at føde". Hører tit den med at det er så naturligt...ja ja, men døden er jo altså også naturlig.
Hvis jeg skal forholde mig til udsendelsen: Så synes jeg da det er rystende hvis sønderjyske kvinder tror det er lettere med et kejsersnit, men kan omvendt godt forstå deres skræk...og at de derfor vælger at give lægerne ansvaret for fødslen. Vi er jo nærmest opdraget til at undgå smerte hvis vi kan. Vi bliver bedøvet hos tandlægen, spiser hovedpinepiller og får "trylleplaster" på inden vi skal have taget blodprøver eller lign.
Da jeg var igang med min sidste presseve overvejede jeg da stærkt at få maven skåret op - det måtte være "nemmere"
, men var lykkelig for at det lykkedes mig at klare det selv.
Jeg tror ikke nødvendigvis at folk misforstår dit indlæg, men bare reagerer på forskellige dele af det...præcis som jeg gjorde. 
Det er rigtig det kan jeg godt se..

Jeg syntes desvære bare at det er blevet sådan for rigtig mange at gravidtet er blevet en sygdom og fødles en straf, der igennem pks kan undgåes.. Og det syntes jeg er æveligt..
Grunden til at jeg skrev som jeg gjorde var at eva ikke skrev om der var nogen sundhedsmæssig grund til at hun valgt pks, andet den for at beskytte hende og barnet, og der til mente jeg at børn er lavet til at blive presset ud og (i normale tilfælde) ikke tager skade af det selv om det virker voldsomt!
Anmeld