Hvor mange skal have PKS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

ønskeblyp skriver:

Sådan som de forklarede unden grund, så var det når der ikke var nogen sundhedsmæssig risiko for mor eller barn.. Når du skriver at du fik pks fordi du havde risiko for at der skal ske noget med din lænd så er det jo ikke uden grund!

jo på papiret var det uden grund....  det er derfor jeg siger man skal passe på med at tro at SÅ mange kvinder vælger ks uden grund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2009

ønskeblyp

karina22 skriver:

har en moster der har prøvet begge dele, hun siger at kejsersnit var det der gjorde mest ondt, ikke idet du får det gjort, men bagefter.. så det med at man vil slippe for smerte holder ikke. ved godt nogen tror det... men det er altså ikke en næmmere vej at få et kejsersnit.

jeg forstår godt dit indlæg, men er bare ikke enig med dig.. men man skal jo have lov at have sin ejen mening..

Ja helt sikkert, det er osse helt okay
Føler måske bare at jeg bliver angrebet her en smule, når eneste formål med mit indlæg var at høre folk begruning for pks, fra den fødene selv ikke igennem et tv program, for jeg er ikke en af dem der bare æder alt hvad der bliver sendt rådt!

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

ka-ri-na skriver:

jo på papiret var det uden grund....  det er derfor jeg siger man skal passe på med at tro at SÅ mange kvinder vælger ks uden grund

det vil sige at du ikke er blevet rådet til ks?

Anmeld

17. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

ønskeblyp skriver:

det vil sige at du ikke er blevet rådet til ks?

jo det blev jeg i Kolding af en overlæge der ikke turde lade mig føde naturligt.... men i Odense hvor vi flyttede til flyttede den vurdering ikke med

Anmeld

17. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

ønskeblyp skriver:

Ja helt sikkert, det er osse helt okay
Føler måske bare at jeg bliver angrebet her en smule, når eneste formål med mit indlæg var at høre folk begruning for pks, fra den fødene selv ikke igennem et tv program, for jeg er ikke en af dem der bare æder alt hvad der bliver sendt rådt!

det kan jeg godt forstå du syntes du gør men tror ikke man ku skrive det på andre måder, netop fordi vi har forskellige meninger... tror ikke nogen gør det med vilje, man bliver bare revet med, fordi vi er så uenige med dig..

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

RumlesMor skriver:

Jeg forholdte mig ikke til hvorvidt kvinder "gad" føde eller ikke ville sprække...men følte mig provokeret af udtalelsen "vi er skabt til at føde". Hører tit den med at det er så naturligt...ja ja, men døden er jo altså også naturlig.

Hvis jeg skal forholde mig til udsendelsen: Så synes jeg da det er rystende hvis sønderjyske kvinder tror det er lettere med et kejsersnit, men kan omvendt godt forstå deres skræk...og at de derfor vælger at give lægerne ansvaret for fødslen. Vi er jo nærmest opdraget til at undgå smerte hvis vi kan. Vi bliver bedøvet hos tandlægen, spiser hovedpinepiller og får "trylleplaster" på inden vi skal have taget blodprøver eller lign.

Da jeg var igang med min sidste presseve overvejede jeg da stærkt at få maven skåret op - det måtte være "nemmere" , men var lykkelig for at det lykkedes mig at klare det selv.

Jeg tror ikke nødvendigvis at folk misforstår dit indlæg, men bare reagerer på forskellige dele af det...præcis som jeg gjorde.

Det er rigtig det kan jeg godt se..
Jeg syntes desvære bare at det er blevet sådan for rigtig mange at gravidtet er blevet en sygdom og fødles en straf, der igennem pks kan undgåes.. Og det syntes jeg er æveligt..

Grunden til at jeg skrev som jeg gjorde var at eva ikke skrev om der var nogen sundhedsmæssig grund til at hun valgt pks, andet den for at beskytte hende og barnet, og der til mente jeg at børn er lavet til at blive presset ud og (i normale tilfælde) ikke tager skade af det selv om det virker voldsomt!

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

karina22 skriver:

det kan jeg godt forstå du syntes du gør men tror ikke man ku skrive det på andre måder, netop fordi vi har forskellige meninger... tror ikke nogen gør det med vilje, man bliver bare revet med, fordi vi er så uenige med dig..

Okay

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

ka-ri-na skriver:

jo det blev jeg i Kolding af en overlæge der ikke turde lade mig føde naturligt.... men i Odense hvor vi flyttede til flyttede den vurdering ikke med

Så ville jeg ikke kaldet dit uden grund, men det kan selvføleligt godt være at dit går med i statestikken, det skal jeg ikke kunne se..

Anmeld

17. oktober 2009

Honningblomst

ønskeblyp skriver:

okay, det forstå jeg ikke helt! Har du fået at vide at der er change for at der kan gå noget galt? for ellers kan jeg ikke forstå det.. Vi er jo lavet til at føde - og blive født for den sags skyld!

Jeg ved at det ville skade mig og så ville det skade mit barn..sådan hænger det sammen og et er det fysiologiske noget andet det psykiske.

Så jeg fik kejsersnit på moderens ønske, som der så fint stod på mine papirer...og manglende forståelse er i min verden mere et tegn på nogle menneskers manglende indsigt og forståelse for at vi ikke er ens.

Jeg ved at ks var det rigtige og eneste rigtige for mig og mine børn og jeg fik det heldigvis som jeg ønskede..

Anmeld

17. oktober 2009

ønskeblyp

Eva skriver:

Jeg ved at det ville skade mig og så ville det skade mit barn..sådan hænger det sammen og et er det fysiologiske noget andet det psykiske.

Så jeg fik kejsersnit på moderens ønske, som der så fint stod på mine papirer...og manglende forståelse er i min verden mere et tegn på nogle menneskers manglende indsigt og forståelse for at vi ikke er ens.

Jeg ved at ks var det rigtige og eneste rigtige for mig og mine børn og jeg fik det heldigvis som jeg ønskede..

Men du har haft en normal gravidtet og er ikke i risiko gruppen? Så kan jeg ikke forstå det, kunne godt tænke at høre hvorfor det er du har valgt det.. på hvilken måde mener du det vil skade dig og dit barn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.