Hej igen
Siden mine første indlæg, kan jeg læse at du har været ved lægen - og det er virkelig godt. Det er også rigtig godt, at der er sat skub i sagerne ift. abort. Jeg går ud fra, at lægen har scannet dig, for at fastslå præcis hvor langt du er, ellers vil dette skulle gøres inden aborten, for at være helt sikker.
Fordi du selv skriver, hvor svært og skamfyldt det hele er for dig, får jeg lyst til at skrive et par ting til dig, selvom de måske er svære at læse. Du kan bruge dem til hvad du vil, men de er tænkt og skrevet i omsorg.
Jeg bliver bekymret for dig, fordi du ikke vil tale med nogen om det du står i. Ikke engang den mand, som har ligeså stor del (“ansvar” om man vil) i situationen som dig. Det er ikke et godt tegn for hverken parforhold eller den periode du skal igennem med abort og efterforløb.
Det bekymrer mig, at du hverken har veninder eller familie, som du er fortrolig med. Du skriver, at det er “privat” - og selvfølgelig er det det - men svære ting kommer man nu engang ofte bedst igennem med støtte fra dem, der elsker en. Uanset hvor privat det måtte føles. Når du skammer dig, som du skriver at du gør, frygter jeg at en abort kan blive svær for sig at tackle, fordi du ikke har nogen til at bakke op om, at en abort er er en helt legal beslutning at træffe for en voksen kvinde. Du bestemmer over din krop, der er sket en fejl, og det er okay. Og det behøver ikke at være frygteligt eller smertefuldt at få en abort, men jeg synes ikke, at man skal igennem det alene, når man er så usikker som du.
Held og lykke med det hele - og pas godt på dig selv!
Anmeld
Citér