Uønsket graviditet og abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg har også en kæreste, som jeg har været sammen med i nogle år, men jeg har bare ikke lysten til at dele denne personlige ting med nogen så tæt på mig.. desværre.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2018

Anonym trådstarter

Kan jeg regne med at få en tid inden der går yderligere en uge?

Anmeld Citér

12. september 2018

flowerpot3

Jeg vil anbefalle dig om at bede om en akut tid hos lægen så du kan komme hurtigst mugligt i gang med processen.  Fortæl gene at du er meget tæt på 12 ugers grænsen. Held og lykke med det 

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym

Hvis du ringer til lægen og siger du er gravid pg ønker abort og hvor langt du er henne. Så får du en hurtig tid. 

Jeg var i 10+5 da jeg opdagede jeg var gravid. Jeg fik en akut tid og aborten blev foretaget 11+3 

så du kan sagtens nå det. Bare få ringet til lægen ned det samme 

Anmeld Citér

12. september 2018

Tommelise

Husk at lægen har prøvet det før. Han/hun har før oplevet, at en kvinde har henvendt sig med ønsket om abort.

En abort kan være det mest ansvarlige valg. Du skal hverken forklare eller undskylde.

Ring til lægen så hurtigt som muligt. 

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym

Når du er så langt henne,er det slet ikke sikkert,du har et valg om abort type.

Og vil du ikke have smerter,er det helt bestemt en kirurgisk abort du skal have,hvor du sover igennem udskrabning.

En medicinsk abort i uge 11,vil helt sikkert gøre ondt,lige som man i værste tilfælde,vil se et helt foster ved udstødelsen,ikke for at skræmme dig.

Jeg har bare kendt til kvinder der ikke vidste det,og det var en meget grim oplevelse for dem.

Også skal du slet ikke hverken forklare,eller undskylde din beslutning,du ved bedst hvad der er det rigtige for din kærste og dig.

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym

Okay - helt rolig. :-) Det her er IKKE verdens undergang. Det her er IKKE skamfuldt. Det her er en uheldig situation, som du sagtens kan komme ud af på en fin og smertefri måde på mange områder :-) 

Du kan faktisk få lavet abort på 3 måder, alt efter hvor langt du er. 

1. Medicinsk. Det vil sige indtil du er ca 8 uger henne i graviditeten.

Det føles forskelligt fra kvinde til kvinde. Jo kortere henne, jo større succes og mindre smerter. Den tager et par dage, da du selv skal afstøde fosteret. 

2. Udskrabning i narkose: 

Det er smertefrit (stort set) og du er færdig efter 15 min, hvor du er fuldt smertedækket. Du trækker vejret helt selv. Du sover faktisk bare ganske let og du er i helt trygge rammer. Du har ikke så ondt efter og det er ganske udemærket. Du kan genoptage dine normal aktiviteter ca 2 dage efter. 

3. Udskrabning i lokalbedøvelse. 

Det sker på privat klinikker. Du skal bare have en henvisning fra din læge til en gynækolog, der laver det. Ulemperne er, at det er lidt mere smertefuldt, da man skal have lokalbedøvelse i livmoderen. Du kan genoptage normale aktiviteter dagen efter alt efter smerter og lyst 

Min egen erfaring. 

Nu har jeg prøvet flere medicinske og en i narkose. Jeg var Angst for narkosen! Som seriøst - jeg ville hellere hoppe ud fra et fly. 

Men det var slet ikke slemt. 

Hvis jeg var en ung kvinde på 20 år, ville jeg vælge udskrabning. For den medicinske er hård fysisk, hvis man ikke har født - og man skal have en anden voksen med sig i 48 timer. Udskrabningen er meget begrænset i sit timeantal. Fra jeg kom kl 9 og de sagde, at NU kunne de ikke vente med udskrabningen, så gik der 6 timer - (fordi man skal faste i 6 timer)

så lavede de udskrabningen. Det tog præcis 12 min. Jeg vågnede og havde det super godt. Ingen kvalme og havde det fantastisk. 

Uanset hvad, så skal du ALDRiG skamme dig. Det her er hvad der sker. Sådan er livet - for alle! Bare rolig :-) 

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for de søde ord. Nu har jeg været til lægen og fået at vide at jeg er 10+4 uger henne og har derfor kun mulighed for at få en kirurgisk abort, hvilket jeg får en tid til de kommende dage. Det ligger i Svendborg og jeg bor på Fyn, så lægen anbefalede at jeg fortalte det videre til en nær mig, således jeg kunne blive kørt hjem, da man åbenbart i de fleste tilfælde ikke må tage hjem alene på egen hånd. Så nu står jeg i endnu et dilemma og overvejer næsten at finde på en undskyldning for at min kæreste kan køre mig derud uden at sige hvorfor... 

Anmeld Citér

12. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Tusind tak for de søde ord. Nu har jeg været til lægen og fået at vide at jeg er 10+4 uger henne og har derfor kun mulighed for at få en kirurgisk abort, hvilket jeg får en tid til de kommende dage. Det ligger i Svendborg og jeg bor på Fyn, så lægen anbefalede at jeg fortalte det videre til en nær mig, således jeg kunne blive kørt hjem, da man åbenbart i de fleste tilfælde ikke må tage hjem alene på egen hånd. Så nu står jeg i endnu et dilemma og overvejer næsten at finde på en undskyldning for at min kæreste kan køre mig derud uden at sige hvorfor... 

Hvorfor må han ikke  vide at du er gravid?

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym trådstarter

Fordi det her er virkelig personligt for mig og noget jeg ikke har lyst til at dele med nogen som helst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.