Okay - helt rolig. :-) Det her er IKKE verdens undergang. Det her er IKKE skamfuldt. Det her er en uheldig situation, som du sagtens kan komme ud af på en fin og smertefri måde på mange områder :-)
Du kan faktisk få lavet abort på 3 måder, alt efter hvor langt du er.
1. Medicinsk. Det vil sige indtil du er ca 8 uger henne i graviditeten.
Det føles forskelligt fra kvinde til kvinde. Jo kortere henne, jo større succes og mindre smerter. Den tager et par dage, da du selv skal afstøde fosteret.
2. Udskrabning i narkose:
Det er smertefrit (stort set) og du er færdig efter 15 min, hvor du er fuldt smertedækket. Du trækker vejret helt selv. Du sover faktisk bare ganske let og du er i helt trygge rammer. Du har ikke så ondt efter og det er ganske udemærket. Du kan genoptage dine normal aktiviteter ca 2 dage efter.
3. Udskrabning i lokalbedøvelse.
Det sker på privat klinikker. Du skal bare have en henvisning fra din læge til en gynækolog, der laver det. Ulemperne er, at det er lidt mere smertefuldt, da man skal have lokalbedøvelse i livmoderen. Du kan genoptage normale aktiviteter dagen efter alt efter smerter og lyst
Min egen erfaring.
Nu har jeg prøvet flere medicinske og en i narkose. Jeg var Angst for narkosen! Som seriøst - jeg ville hellere hoppe ud fra et fly.
Men det var slet ikke slemt.
Hvis jeg var en ung kvinde på 20 år, ville jeg vælge udskrabning. For den medicinske er hård fysisk, hvis man ikke har født - og man skal have en anden voksen med sig i 48 timer. Udskrabningen er meget begrænset i sit timeantal. Fra jeg kom kl 9 og de sagde, at NU kunne de ikke vente med udskrabningen, så gik der 6 timer - (fordi man skal faste i 6 timer)
så lavede de udskrabningen. Det tog præcis 12 min. Jeg vågnede og havde det super godt. Ingen kvalme og havde det fantastisk.
Uanset hvad, så skal du ALDRiG skamme dig. Det her er hvad der sker. Sådan er livet - for alle! Bare rolig :-)