Uønsket graviditet og abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det er meget hårdt at gå igennem alene. Fysisk er det nærmest umuligt. 

Har du så ikke en veninde, der kan tage med dig? 

Du har brug for nogen at tale med. 

Ej det passer altså ikke. Det er ikke ok at skræmme ts på den måde. 

Jeg gennemførte en kirugisk abort alene. Havde ingen problemer hverken psykisk eller fysisk. jeg var bare lettet over at det var overstået. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2018

Anonym

Ej det passer altså ikke. Det er ikke ok at skræmme ts på den måde. 

Jeg gennemførte en kirugisk abort alene. Havde ingen problemer hverken psykisk eller fysisk. jeg var bare lettet over at det var overstået. 

Det var ikke for at skræmme.

Men for at sige, at de fortæller dig direkte på hospitalet, at de gerne ser dig være sammen med nogen efterfølgende. fordi du kan være ude af balance og fysisk påvirket. (Hormonfaldet er jo i sig selv voldsomt for nogen)

Jo mindre de kan indlægger hende, da hun jo bor langt væk.  Men det er ikke sikkert de kan det. 

Og hun er 20 år... at du finder det skræmmende, at jeg tilråder en ven og siger, at det næsten er fysisk umuligt at gøre alene (baseret på mine erfaringer) gør jo ikke, at TS finder mine erfaringer skræmmende. Hun ved forhåbenligt, om hun kan gennemgå det alene. Men jeg siger bare, at det bliver svært for hende at komme uden om, når nu hun bor langt væk og det derfor er fysisk svært at komme frem og tilbage...

jeg bor lige ved siden af hospitalet (400 meter) - de har rådet mig hver gang (af de 6 gange jeg har prøvet abort) til at have en med mig fysisk, hvis man bliver dårlig og får en infektion osv. 

Jeg synes det er skræmmende, at du kan råde til at gøre det alene! 

Hun lyder til at have det slemt - så bør hun da have nogen med sig i øvrigt 

personlig synes jeg kommentarer som “det er også faderens baby” er slemme og skræmmende.

det er er foster. Der er taget en beslutning. 

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det var ikke for at skræmme.

Men for at sige, at de fortæller dig direkte på hospitalet, at de gerne ser dig være sammen med nogen efterfølgende. fordi du kan være ude af balance og fysisk påvirket. (Hormonfaldet er jo i sig selv voldsomt for nogen)

Jo mindre de kan indlægger hende, da hun jo bor langt væk.  Men det er ikke sikkert de kan det. 

Og hun er 20 år... at du finder det skræmmende, at jeg tilråder en ven og siger, at det næsten er fysisk umuligt at gøre alene (baseret på mine erfaringer) gør jo ikke, at TS finder mine erfaringer skræmmende. Hun ved forhåbenligt, om hun kan gennemgå det alene. Men jeg siger bare, at det bliver svært for hende at komme uden om, når nu hun bor langt væk og det derfor er fysisk svært at komme frem og tilbage...

jeg bor lige ved siden af hospitalet (400 meter) - de har rådet mig hver gang (af de 6 gange jeg har prøvet abort) til at have en med mig fysisk, hvis man bliver dårlig og får en infektion osv. 

Jeg synes det er skræmmende, at du kan råde til at gøre det alene! 

Hun lyder til at have det slemt - så bør hun da have nogen med sig i øvrigt 

personlig synes jeg kommentarer som “det er også faderens baby” er slemme og skræmmende.

det er er foster. Der er taget en beslutning. 

Synes det er at skræmme en i forvejen følsom ung pige ved at sige at det nærmest er umuligt at gennemføre alene. For selvfølgelig er det ikke det. Det anbefales at have nogen hos en ja. Men det er ikke en umulighed ikke at have det. 

Og nej. Det er ikke et foster. Det er et embryo. Det er først et foster efter uge 12. 

Jeg er ikke den der siger det også er fars barn osv. Synes ikke far behøver vide noget. Hendes krop - hendes valg. 

Anmeld Citér

12. september 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Synes det er at skræmme en i forvejen følsom ung pige ved at sige at det nærmest er umuligt at gennemføre alene. For selvfølgelig er det ikke det. Det anbefales at have nogen hos en ja. Men det er ikke en umulighed ikke at have det. 

Og nej. Det er ikke et foster. Det er et embryo. Det er først et foster efter uge 12. 

Jeg er ikke den der siger det også er fars barn osv. Synes ikke far behøver vide noget. Hendes krop - hendes valg. 

Tja - hvis man ønsker at blive sammen med kæresten, så synes jeg, det er skræmmende, hvis man ikke kan tale med ham om en graviditet/abort.

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Siger det er fysisk umuligt for hende. 

Hun har ikke bil, hun bor langt væk. 

Og jeg beklager, jeg skrev foster og ikke embryo.

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Siger det er fysisk umuligt for hende. 

Hun har ikke bil, hun bor langt væk. 

Og jeg beklager, jeg skrev foster og ikke embryo.

Igen. Nej det er kkke fysisk umuligt. 

Jeg har fået foretaget en kirugisk abort og har heller ikke bil. Jeg tog en taxa. Og havde jeg ikke haft råd til det havde jeg taget det offentlige. Jeg var frisk nok til det 

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Tja - hvis man ønsker at blive sammen med kæresten, så synes jeg, det er skræmmende, hvis man ikke kan tale med ham om en graviditet/abort.

Og det må du gerne synes. Jeg er af en anden holdning. 

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym

Igen. Nej det er kkke fysisk umuligt. 

Jeg har fået foretaget en kirugisk abort og har heller ikke bil. Jeg tog en taxa. Og havde jeg ikke haft råd til det havde jeg taget det offentlige. Jeg var frisk nok til det 

Og du må gerne være af en anden holdning. Igen.  Jeg vil mene, at der NÆRMEST er fysisk umuligt. Og tillykke med, at du er uovervindeligt og din abort gik så godt. Realiteten er, at det gør det ikke for alle! Jeg besvimede den ene gang. Godt jeg havde en!  Og efter min kirugiske abort var jeg dårlig i næsten 3 uger.

Tænk hvis skulle være gået efter dit råd, fordi du havde det fint. 

Undskyld TS fordi der bliver en latterlig debat om erfaringer nu. Det gider jeg ikke - 

Jeg siger bare, at de anbefaler dig at have en med. Det er fysisk svært at være alene, hvis man faktisk har det skidt efterfølgende - og det er ikke  sikkert du er en af dem. Men better safe than sorry. Jeg har både været med til aborter og fået foretaget 6. 

Held og lykke med det hele - du træffer helt sikkert den bedste beslutning for din abort. Og det hele bliver fint igen - uanset hvad! :-)

Anmeld Citér

12. september 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Og det må du gerne synes. Jeg er af en anden holdning. 

Ja, man må da heldigvis gerne have hver sin holdning på en debatside.

Jeg tror bare, det kan blive noget sværere, end man lige regner med at skjule så stor en hemmelighed for sin kæreste resten af livet.

Personligt ville jeg føle, at jeg begik et enormt tillidsbrud, hvis jeg ikke fortalte min kæreste om en graviditet - hvis det var en kæreste, som jeg ville blive sammen med. Og jeg ville ikke have lyst til at være sammen med en kæreste, som jeg ikke kunne tale med om en abort.

Anmeld Citér

12. september 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Ja, man må da heldigvis gerne have hver sin holdning på en debatside.

Jeg tror bare, det kan blive noget sværere, end man lige regner med at skjule så stor en hemmelighed for sin kæreste resten af livet.

Personligt ville jeg føle, at jeg begik et enormt tillidsbrud, hvis jeg ikke fortalte min kæreste om en graviditet - hvis det var en kæreste, som jeg ville blive sammen med. Og jeg ville ikke have lyst til at være sammen med en kæreste, som jeg ikke kunne tale med om en abort.

Tror det handler om hvordan man ser en abort. 

Som du selv (tror nok det var dig) nævner i et tidligere indlæg i debatten. Så virker ts mere flov og selve situationen og ikke ked af selve aborten. 

For mig lyder hun som en der ikke ser abort som noget negativt (drab af barn som mange kalder det) men nærmere er flov over at være havnet i situationen hvor hun ikke kan tage vare på et barn lige nu. Og det er det der tynger mest. Og den usikkerhed vil hun ikke vise omverdenen og det kan jeg ærlig talt godt forstå hende i. Og har jeg ret i det så er hun ret ligeglad med selve aborten og det der ligger derinde det bare skal fjernes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.