Om du kigger har jeg kun svaret tilbage til dem der har skrevet - Live with it eller acceptere det bare sådan er det -
sådan som om det er en menneske ret at vi voksen kommer af med vores mening så skal du/i bare tage det-
jeg har sagt Tak til dem der kom
med oprigtige råd
Jeg tror du tilskriver dem motiver, de ikke har. Jeg læser ikke deres svar sådan.
Jeg læser deres svar sådan;
“pas på dig selv, du møder masser af idioter i verden, som vil have en mening om dig og dit barn. Folk kommenterer fordi de er nysgerrige - ikke onde. Men det er uheldigt. Hvis du tager alle de åndssvage kommentarer ind, så dør du langsomt psykisk.”
du læser “det er en rettighed at kommentere uhøfligt på børn”
Og det er præcis det, jeg mener med, at du projekterer nogle kommentarer du har fået af folk over i random personers indlæg. De er ikke i mod dig - de er faktisk med dig. De vil dig det bedste. Det vil de fleste herinde.
hos langt de fleste mennesker, er det faktisk en psykisk mekanisme. Vi kan ikke lade være med at vilde hjælpe, hvis folk beder om det. Det er en flokmentalitet
faktisk vil vi så gerne hjælpe hinanden, at vi kommentere og fortæller mærkelige ting, fordi vi synes det kunne hjælpe modtageren, som ikke står i præcise sitation.
“Hvis du tager ham op, forklæler du hende” sagt af min mands gamle, trætte farmor.
”børn får suttetænder ved sutten” sagt af en fremmed dame i er supermarked
“husk? Du spiser ikke for 2” (sagt af min overvægtige kollega, da jeg tog nr 2 lakrids i en skål som højgravid
de vil faktisk alle sammen hjælpe mig -
selvom det ikke virker sådan. De vil give deres erfaringer videre - det er bare super uheldigt, at det kommer ud som et angreb, hvis man ikke selv synes det er et problem - eller måske faktisk selv har gået og tænkt over det. Så er det bare et ekstra skub mod en endnu dårligere samvittighed (som heller ikke burde være der faktisk)
ingen siger “lad dig træde på, lad dem kommentere dit barn grimt - det er en ret”
vi siger “pas på dig selv” på mange forskellige måder :-)