Hjælp til tilbagesvar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2018

Ano18

Jeg tror du misforstår hvad folk skriver til dig. Ingen siger det er okay, at der bliver snakket grimt til dit barn og man bør ikke kommentere andres udseende.

Men det folk prøver at sige er, at for din skyld - fordi desværre vil der altid være disse mennesker - ville det måske være rarere for dig, at lære at lukke det ude. Fordi ellers får du det skidt indeni hver eneste gang og bruger så meget energi på det, og bliver ked af det. Dette betyder ikke at du ikke har ret til at svare igen. Men er det vitterligt det bedste for dig. At få alle de følelser i kroppen hver gang. Vil det hjælpe dig at eventuel starte konflikter og mærke den der ked af det hed og vrede inde i kroppen. Fordi hvis der er noget der gør skide ondt, så er det når man føler sine børn bliver gjort fortræd. Heldigvis forstår han det ikke nu. Og hvis han nogensinde gør, så skal han måske også lære at lukke af, så han ikke ender som din svoger, som stadig bliver ked af det.

Til dine nærmeste ville jeg helt sikkert sige med STORE BOGSTAVER at din søns højde skal IKKE længere kommenteres, hvis i skal fortsætte med at ses. Alle andre mennesker der siger ting, er uvidende og selvom du nok bliver irriteret, så er det altså fordi jeg oprigtigt tror det er for dit bedste, hvis du prøver at være ligeglad og bare tænker, de fatter ikke en skid og så lukker den der. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2018

CBbaby

Om du kigger har jeg kun svaret tilbage til dem der har skrevet - Live with it eller acceptere det bare sådan er det -

sådan som om det er en menneske ret at vi voksen kommer af med vores mening så skal du/i bare tage det-

jeg har sagt Tak til dem der kom

med oprigtige råd  

Jeg tror du tilskriver dem motiver, de ikke har. Jeg læser ikke deres svar sådan. 

Jeg læser deres svar sådan;

“pas på dig selv, du møder masser af idioter i verden, som vil have en mening om dig og dit barn. Folk kommenterer fordi de er nysgerrige - ikke onde. Men det er uheldigt. Hvis du tager alle de åndssvage kommentarer ind, så dør du langsomt psykisk.”

du læser “det er en rettighed at kommentere uhøfligt på børn” 

Og det er præcis det, jeg mener med, at du projekterer nogle kommentarer du har fået af folk over i random personers indlæg. De er ikke i mod dig - de er faktisk med dig. De vil dig det bedste. Det vil de fleste herinde.

hos langt de fleste mennesker, er det faktisk en psykisk mekanisme. Vi kan ikke lade være med at vilde hjælpe, hvis folk beder om det. Det er en flokmentalitet  faktisk vil vi så gerne hjælpe hinanden, at vi kommentere og fortæller mærkelige ting, fordi vi synes det kunne hjælpe modtageren, som ikke står i præcise sitation. 

“Hvis du tager ham op, forklæler du hende” sagt af min mands gamle, trætte farmor. 

”børn får suttetænder ved sutten” sagt af en fremmed dame i er supermarked 

“husk? Du spiser ikke for 2” (sagt af min overvægtige kollega, da jeg tog nr 2 lakrids i en skål som højgravid

de vil faktisk alle sammen hjælpe mig -

selvom det ikke virker sådan. De vil give deres erfaringer videre - det er bare super uheldigt, at det kommer ud som et angreb, hvis man ikke selv synes det er et problem - eller måske faktisk selv har gået og tænkt over det. Så er det bare et ekstra skub mod en endnu dårligere samvittighed (som heller ikke burde være der faktisk) 

ingen siger “lad dig træde på, lad dem kommentere dit barn grimt - det er en ret” 

vi siger “pas på dig selv” på mange forskellige måder :-)

Anmeld Citér

27. august 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

IGEN - Det er vildt mærkeligt i min verden at kommentere andre udseende lige meget om det er et barn eller voksen -— 

Nej man forstår ikke altid en anden uden man har prøvet at være i deres sko - sådan er livet - derfor er empati også en kæmpe gave, som faktisk meget få besidder

Du giver utroligt nedladende svar til en, som faktisk udviser dig støtte og empati. Hvis det er din tilgang til verden så bliver det nok kun op ad bakke herfra.

Du kan da sagtens komme med kække eller grove svar på dit problem, men hvad får du ud af det? Folk som siger de der ting om din søn for at være flabede, de er da ligeglade med hvad du siger. Og dem som ikke mener noget ondt med det de bliver kede af det. Og det ændrer ikke en hujende fis - for du vil stadig opleve det.

Så tilgangen med at arbejde med sig selv er nok det eneste der vil virke på den lange bane. Hvad enten du vil se det i øjnene eller ej.

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Jeg tror du tilskriver dem motiver, de ikke har. Jeg læser ikke deres svar sådan. 

Jeg læser deres svar sådan;

“pas på dig selv, du møder masser af idioter i verden, som vil have en mening om dig og dit barn. Folk kommenterer fordi de er nysgerrige - ikke onde. Men det er uheldigt. Hvis du tager alle de åndssvage kommentarer ind, så dør du langsomt psykisk.”

du læser “det er en rettighed at kommentere uhøfligt på børn” 

Og det er præcis det, jeg mener med, at du projekterer nogle kommentarer du har fået af folk over i random personers indlæg. De er ikke i mod dig - de er faktisk med dig. De vil dig det bedste. Det vil de fleste herinde.

hos langt de fleste mennesker, er det faktisk en psykisk mekanisme. Vi kan ikke lade være med at vilde hjælpe, hvis folk beder om det. Det er en flokmentalitet  

ingen siger “lad dig træde på, lad dem kommentere dit barn grimt - det er en ret” 

vi siger “pas på dig selv” på mange forskellige måder :-)

Igen sådan læser jeg det ikke 

Anmeld Citér

27. august 2018

CBbaby

Igen sådan læser jeg det ikke 

Okay - andre læser det helt anderledes. Og det giver dig ikke anledning til at tænke over om du har fejltolket? 

sådan er det. Du er skide sur og ligeglad med at debatten ikke er din boksebold. Samme mekanisme, som folk der bliver sur på en stakkels kassedame, fordi chefen har givet en røfel.

Ærlig sag. God aften :-)

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Du giver utroligt nedladende svar til en, som faktisk udviser dig støtte og empati. Hvis det er din tilgang til verden så bliver det nok kun op ad bakke herfra.

Du kan da sagtens komme med kække eller grove svar på dit problem, men hvad får du ud af det? Folk som siger de der ting om din søn for at være flabede, de er da ligeglade med hvad du siger. Og dem som ikke mener noget ondt med det de bliver kede af det. Og det ændrer ikke en hujende fis - for du vil stadig opleve det.

Så tilgangen med at arbejde med sig selv er nok det eneste der vil virke på den lange bane. Hvad enten du vil se det i øjnene eller ej.

Igen igen igen.

Som Astrid Lindgren sagde: Det kan man finde på at sige til børn kommer huk aldrig at forstår - man kunne ikke finde på at sige til en voksen 

Hvorfor er der forskel?

Hvorfor skal Jeg acceptere eller min søn at folk ha en holdning til alt, og vi skal bare tage imod?!

utroligt mærkeligt holdning - hvad du siger om mig bag min ryg i dont give a shit - Jeg kan ikke bestemme om du snakker grimt om mig eller mit barn bagom min ryg det kan jeg ikke bestemme - Og det siger mere om dig end om os 

Men vilde du sige til en voksen du er godt nok lille for din alder?! 

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Okay - andre læser det helt anderledes. Og det giver dig ikke anledning til at tænke over om du har fejltolket? 

sådan er det. Du er skide sur og ligeglad med at debatten ikke er din boksebold. Samme mekanisme, som folk der bliver sur på en stakkels kassedame, fordi chefen har givet en røfel.

Ærlig sag. God aften :-)

Wow, tak Freud 

Fordi jeg ikke er enig med dig er jeg den der skælder ud på kassen dame - smukt 

Tror du vilde ha godt af at kigge lidt indvendigt 

Anmeld Citér

27. august 2018

CBbaby

Wow, tak Freud 

Fordi jeg ikke er enig med dig er jeg den der skælder ud på kassen dame - smukt 

Tror du vilde ha godt af at kigge lidt indvendigt 

Selv tak håber du fik lidt vrede ud. For du er satme vred nu. 

Men jeg synes stadig du virker som en kærlig mor, der vil beskytte dit barn. Men pas på dig selv også

mig INgEN er enige i, at er barn skal kommenteres negativt. Ingen.  

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Den køber jeg ikke, den med indre ro og alder. Jeg er snart 40 år, er total i synk med mig selv, og måske lige præcis derfor at jeg kan komme med en rap replik når folk slet og ret er tankeløse- for det er de mennesker der føler for at kommentere andre menneskers krops udformning. Og hvor er det mere acceptabelt at kommentere højde, når det helt sikkert ikke er vægt.

Tænk hvis jeg sagde til et andet menneske " du er godt nok fed" selvom personen vitterlig er det. Det ville jo være total upassende.

Enig. 

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Men hvad er negativt ved "han er godt nok lille"

Det er jo bare fakta? 

Lol, kan man ikke også bruge den logik når det kommer til en overvægtig.

Du er fed! - sikke være såret det er bare Fakta! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.