Hjælp til tilbagesvar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Wow 

Nej, tak Freud - Jeg er selv meget kort og det har aldrig gået mig på da jeg aldrig har fået negative kommentar på vejen 

Men jeg får negative kommentar på vejen af vores søn!

Men hvad er negativt ved "han er godt nok lille"

Det er jo bare fakta? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Men måske skulle du arbejde på det fremfor et goft tilbagesvar , tænker også på din søn, hvis du giver ham indtrykket af at han er "forkert" 

Man skal ikke finde sig i alt. Gad vide om din holdning ville være den samme, hvis det handlede om vægt?

Det er efter min mening dybt uhøfligt at kommentere på folks højde, drøjde, mangel på hår osv..

Men fedt du syntes det er cool

Anmeld Citér

27. august 2018

Soonmom

Mom skriver:

Man skal ikke finde sig i alt. Gad vide om din holdning ville være den samme, hvis det handlede om vægt?

Det er efter min mening dybt uhøfligt at kommentere på folks højde, drøjde, mangel på hår osv..

Men fedt du syntes det er cool

Jeg siger ikke jeg synes det er cool, men forstår ikke at man skal komme med et groft modsvar ?

Det er jo bare sådan lidt "det har jeg opdaget/ligegyldig info" - men andet er det jo ikke 

Anmeld Citér

27. august 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Hva med at svare “sådan er han født” og så være ligeglad? 

Vi får ofte kommentar om, at vores den store var stor og havde franskbrød under armene.. det gik mig på, men til sidst ignorerede jeg bare kommentarerne.. for Ja hun er stor og robust... 

Anmeld Citér

27. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Jeg siger ikke jeg synes det er cool, men forstår ikke at man skal komme med et groft modsvar ?

Det er jo bare sådan lidt "det har jeg opdaget/ligegyldig info" - men andet er det jo ikke 

Det siger jeg ikke at man skal, men engang imellem er det, det eneste som virker overfor folks tankeløshed

Anmeld Citér

27. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg tror faktisk, at det handler om afslappethed/indre ro. Min søn er også lille og med relativt små forældre (jeg er 159 cm og hans far 178) så hvem skulle han blive stor efter?

Men jeg kender godt kommentarerne og da min søn var mindre og jeg var yngre og mere usikker blev jeg også ret utilpas og fornærmet. Jeg gik i defensive mode og tænkte at det da var mærkeligt, at man synes, at det er okay at kommentere på børns størrelse, når de er små og aldrig når de er tykke. Men det handler jo om, at man er forudindtaget på, at der er noget galt i at være tyk/tynd/ høj/lav. Og det er jo sært for vi voksne ser jo vidt forskellige ud, så hvorfor skulle vores børn ikke også gøre det? Og det er jo fint.

Hvis du vil svare noget, ville jeg vælge "de bedste kommer i de mindste pakker" for mig ville det være sødt, men det er jo en sag om temperament. 

Den køber jeg ikke, den med indre ro og alder. Jeg er snart 40 år, er total i synk med mig selv, og måske lige præcis derfor at jeg kan komme med en rap replik når folk slet og ret er tankeløse- for det er de mennesker der føler for at kommentere andre menneskers krops udformning. Og hvor er det mere acceptabelt at kommentere højde, når det helt sikkert ikke er vægt.

Tænk hvis jeg sagde til et andet menneske " du er godt nok fed" selvom personen vitterlig er det. Det ville jo være total upassende.

Anmeld Citér

27. august 2018

Loa

Anonym skriver:

Enig - Jeg vilde aldrig kommentere sådan noget - 

Hold op en lille nips i har eller han er godt nok høj! 

- Om man ikke har noget pænt at sige, så skal man være stille.

Hvis man ikke har noget pænt at sige? 

Men hvis nu “en lille nips” eller “han er da ikke så høj” ikke er negativt ladet i ens hovede? 

Synes godt nok også det lyder som om det er dig der gør det til forkert at han er lav (kort lyder bare forkert at bruge om højde) 

Mon ikke han en dag mærker hvis du hele tiden lader dig gå på af hans højde....

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hvis man ikke har noget pænt at sige? 

Men hvis nu “en lille nips” eller “han er da ikke så høj” ikke er negativt ladet i ens hovede? 

Synes godt nok også det lyder som om det er dig der gør det til forkert at han er lav (kort lyder bare forkert at bruge om højde) 

Mon ikke han en dag mærker hvis du hele tiden lader dig gå på af hans højde....

Wow, så er vi endte her 

Han har altid være lille, og der har aldrig været en bekymring

Men i hans vuggestue vokse alle over om, der var yngre en ham, og jeg har bare hørte det 1000 gange nu - at ja det er begyndte at gå mig på

og det er OKAY sådan er jeg!

og jeg er meget OB’s på at ikke give det over det mit barn. 

Jwg bliver ked af det sådan er jeg - Jeg skal ikke arbejde på noget som helst 

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Men hvad er negativt ved "han er godt nok lille"

Det er jo bare fakta? 

Omg! Jeg diskutere dette ikke mere!

jwg bliver ked af det at høre det 10 gange om dagen og det er Mere når det er negative ladet 

Når de næsten råber det 

Anmeld Citér

27. august 2018

HvidSne

Jeg kan godt forstå, det generer dig, men jeg er enig i, at det måske vil være bedre at bruge kræfter på at ignorere det og lære at leve med det. For folk er sådan. De mener det ikke negativt; de vælger bare at kommentere på det mest indlysende. Det kan være møgirriterende, når man har hørt det 100 gange, men ja, det behøver jo ikke gå udover den, der siger det for 101. gang.

Min datter er lang. Jeg er ret lav, og min mand er asiat og lav i forhold til danskere. Vi har fået nogle belastende kommentarer med på vejen (min mindst yndlings er, når folk spørger, om hun er forbyttet i vuggen, eller om min mand virkeligt er faren. Og selvom det er for sjov, så bliver jeg sgu irriteret), og nu er jeg efterhånden helt kold. Smiler bare venligt og siger, "jep," og så skifter jeg emne. For det er en tabt kamp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.