Hjælp til tilbagesvar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.907 visninger
132 svar
391 synes godt om
27. august 2018

Anonym trådstarter

Ja, lidt et specielt spørgsmål 

sagen er den vores lækre 3 årig dreng er rigtigt kort, vi har været ved lægen og han er under gennemsnit men man laver ikke noget.

Jeg er meget kort og far er 170 cm

Sagen er det omverden er så forbandet frække! 

Når nu nogle spørge hvor gammel han er har jeg lyst til at lyve, da Næsten alle svarer: Hvad? Han er godt nok lille, osv. - Personligt vilde jeg aldrig sige sådan noget, og før i spørge om de spørge om han er bekymret, sådan det ikke derfor 

Han er så lille imod de andre BH børn, han ligner deres lille bror - 

Det går mig så ufatteligt meget på  selvom jeg ved det er forkerte - 

- Svigerfamilie er specielt grove, selvom deres ene søn er meget kort og meget påvirket af det, de elsker at køre ham op, over det selvom manden er 30 år bider han på hvergang og bliver så sur.

- Jeg har aldrig været gode til det sproglige, og jeg mangler et lidt “frækt” tilbagesvar til hvad jeg kan sige, når nogle er for grove.

Har i nogle ideer??? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2018

Soonmom

Hvorfor bliver du fornærmet over det  ?

- jeg kan ikke se hvorfor man ikke må siger "han er godt nok lille" - hvad er det du mener er groft?

Jeg er selv 150 cm og det bliver tit kommenteret og folk skal også lige høre om jeg ikke har problemer i supermarked mht de øverste hylder eller bagerst i køleboxen, det rør mig intet, jeg ser det da ikke som noget negativt, vil da hellere være lille end stor.

Mine drenge er også mindre end gennemsnittet, det er også blevet kommenteret eller snakket om, igen kan jeg ikke se problemet havde været det samme hvis de var højere end gennemsnittet og det blev kommenteret, vi er alle forskellige  

Anmeld Citér

27. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ja, lidt et specielt spørgsmål 

sagen er den vores lækre 3 årig dreng er rigtigt kort, vi har været ved lægen og han er under gennemsnit men man laver ikke noget.

Jeg er meget kort og far er 170 cm

Sagen er det omverden er så forbandet frække! 

Når nu nogle spørge hvor gammel han er har jeg lyst til at lyve, da Næsten alle svarer: Hvad? Han er godt nok lille, osv. - Personligt vilde jeg aldrig sige sådan noget, og før i spørge om de spørge om han er bekymret, sådan det ikke derfor 

Han er så lille imod de andre BH børn, han ligner deres lille bror - 

Det går mig så ufatteligt meget på  selvom jeg ved det er forkerte - 

- Svigerfamilie er specielt grove, selvom deres ene søn er meget kort og meget påvirket af det, de elsker at køre ham op, over det selvom manden er 30 år bider han på hvergang og bliver så sur.

- Jeg har aldrig været gode til det sproglige, og jeg mangler et lidt “frækt” tilbagesvar til hvad jeg kan sige, når nogle er for grove.

Har i nogle ideer??? 

Et svar kan være - jeg har brugt dem selv, da jeg selv er lav:

"Jeg kan ikke gøre noget ved min højde, men du har mulighed for at gøre noget ved din kedelige attitude" - kan bruges når folk er grove!

"Ja de bedste ting kommer i små pakker"

"Hellere lille og vågen en stor og doven"

Og hvis folk fortæller en vits om små folk eller bare siger noget i al almindelighed, kan jeg i nogen tilfælde godt finde på at slå et falsk latter op, og sige "ei den har jeg virkelig kun hørt 20.000 gange"...

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvorfor bliver du fornærmet over det  ?

- jeg kan ikke se hvorfor man ikke må siger "han er godt nok lille" - hvad er det du mener er groft?

Jeg er selv 150 cm og det bliver tit kommenteret og folk skal også lige høre om jeg ikke har problemer i supermarked mht de øverste hylder eller bagerst i køleboxen, det rør mig intet, jeg ser det da ikke som noget negativt, vil da hellere være lille end stor.

Mine drenge er også mindre end gennemsnittet, det er også blevet kommenteret eller snakket om, igen kan jeg ikke se problemet havde været det samme hvis de var højere end gennemsnittet og det blev kommenteret, vi er alle forskellige  

Fordi sådan er jeg!

og det er mere dem der næsten råber! Han er godt nok lille!

og fejler han noget?!

Jeg bryder mig ikke om det, Thats me

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Et svar kan være - jeg har brugt dem selv, da jeg selv er lav:

"Jeg kan ikke gøre noget ved min højde, men du har mulighed for at gøre noget ved din kedelige attitude" - kan bruges når folk er grove!

"Ja de bedste ting kommer i små pakker"

"Hellere lille og vågen en stor og doven"

Og hvis folk fortæller en vits om små folk eller bare siger noget i al almindelighed, kan jeg i nogen tilfælde godt finde på at slå et falsk latter op, og sige "ei den har jeg virkelig kun hørt 20.000 gange"...

Tak! 

Anmeld Citér

27. august 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Fordi sådan er jeg!

og det er mere dem der næsten råber! Han er godt nok lille!

og fejler han noget?!

Jeg bryder mig ikke om det, Thats me

Men måske skulle du arbejde på det fremfor et goft tilbagesvar , tænker også på din søn, hvis du giver ham indtrykket af at han er "forkert" 

Anmeld Citér

27. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Men måske skulle du arbejde på det fremfor et goft tilbagesvar , tænker også på din søn, hvis du giver ham indtrykket af at han er "forkert" 

Man skal ikke finde sig i alt. Gad vide om din holdning ville være den samme, hvis det handlede om vægt?

Det er efter min mening dybt uhøfligt at kommentere på folks højde, drøjde, mangel på hår osv..

Men fedt du syntes det er cool

Anmeld Citér

27. august 2018

Rosa-Sophia

Jeg tror faktisk, at det handler om afslappethed/indre ro. Min søn er også lille og med relativt små forældre (jeg er 159 cm og hans far 178) så hvem skulle han blive stor efter?

Men jeg kender godt kommentarerne og da min søn var mindre og jeg var yngre og mere usikker blev jeg også ret utilpas og fornærmet. Jeg gik i defensive mode og tænkte at det da var mærkeligt, at man synes, at det er okay at kommentere på børns størrelse, når de er små og aldrig når de er tykke. Men det handler jo om, at man er forudindtaget på, at der er noget galt i at være tyk/tynd/ høj/lav. Og det er jo sært for vi voksne ser jo vidt forskellige ud, så hvorfor skulle vores børn ikke også gøre det? Og det er jo fint.

Hvis du vil svare noget, ville jeg vælge "de bedste kommer i de mindste pakker" for mig ville det være sødt, men det er jo en sag om temperament. 

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Wow 

Nej, tak Freud - Jeg er selv meget kort og det har aldrig gået mig på da jeg aldrig har fået negative kommentar på vejen 

Men jeg får negative kommentar på vejen af vores søn!

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Man skal ikke finde sig i alt. Gad vide om din holdning ville være den samme, hvis det handlede om vægt?

Det er efter min mening dybt uhøfligt at kommentere på folks højde, drøjde, mangel på hår osv..

Men fedt du syntes det er cool

Enig - Jeg vilde aldrig kommentere sådan noget - 

Hold op en lille nips i har eller han er godt nok høj! 

- Om man ikke har noget pænt at sige, så skal man være stille.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.