Hjælp til tilbagesvar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2018

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Nej Gud forbyde at man skulle arbejde med sig selv.... Så hellere komme med et bitchy tilbagesvar - lyder som en meget bedre idé 

Har du fået ham undersøgt om der er noget eller han vitterligt bare er lav?

Øh ja hvorfor er det acceptabelt at snakke sådan om børn?

vilde du oprigtigt sige til en voksen mand: Du er godt nok lille?!

Hvorfor er det okay når det er børn? 

Ja, han er under gennemsnit da han oveni er meget slank ligner han at han er mindre - 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvad med om de som kommer med så tåbelige kommentarer arbejder med sig selv? 

Hvorfor skal man finde sig i så meget?

Fuldstændig enig. 

Anmeld Citér

27. august 2018

CBbaby

Jeg synes bare ikke svaret er, at jeg skal arbejde på mig selv og acceptere negative kommentar på min barns vejen.

- Vilde du oprigtigt sige til en voksen : Du er godt nok lille?  Jeg er 160 cm jeg har aldrig hørte noget.

- amen fedt mit opslag tog denne drejning - Det var lige det jeg havde brug for ...

Nej, det er præcis, det jeg skriver. Jeg ville aldrig sige “wow du er lille”. Du må ikke tage det, jeg skriver som noget negativt. Men du virker utrolig sur på verden, så sur at du ikke engang læser svarene som er ment kærligt. 

min bedste veninde er 157 og jeg er 175.. vi driller hinanden kærligt med det. Vi kan godt rumme det. Vi er ikke vires højde eller drøjde eller bryster - og der vil altid være idioter, som skal kommentere på “du skal smile - du ser pænere ud sådan” - så siger man (som jeg faktisk gjorde “ jo tak men jeg har lige født et syg barn efter en 48 timers fødsel” og smiler... 

også skal du se røde kinder... venlighed og “gode minderne giver dårlig samvittighed” 

Det er da helt fint, at du ikke vil finde dig i det. Og som sagt kan du jo svare “jo, det er han vel. Men vi har heldigvis tjek på det” 

det lader til du hellere vil have svar som” bare sig de skal blande sig uden om og passe deres egen butik” 

men problemet er, at man kommer til at skabe ufred og konflikter. Men når man er sur, så er det også nemmere at navigere i konflikterne end at trække sig tilbage også trækket vejret og sige “okay - lige meget - de ved jo alligevel ikke en skid” :-) 

Anmeld Citér

27. august 2018

HvidSne

Anonym skriver:

Wow 

Super ha ondt af dig - 

Jeg har dog mere ondt af dig

Det var virkeligt ikke ondt ment. Det er bare surt, når noget fylder så meget for en.

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Nej, det er præcis, det jeg skriver. Jeg ville aldrig sige “wow du er lille”. Du må ikke tage det, jeg skriver som noget negativt. Men du virker utrolig sur på verden, så sur at du ikke engang læser svarene som er ment kærligt. 

min bedste veninde er 157 og jeg er 175.. vi driller hinanden kærligt med det. Vi kan godt rumme det. Vi er ikke vires højde eller drøjde eller bryster - og der vil altid være idioter, som skal kommentere på “du skal smile - du ser pænere ud sådan” - så siger man (som jeg faktisk gjorde “ jo tak men jeg har lige født et syg barn efter en 48 timers fødsel” og smiler... 

også skal du se røde kinder... venlighed og “gode minderne giver dårlig samvittighed” 

Det er da helt fint, at du ikke vil finde dig i det. Og som sagt kan du jo svare “jo, det er han vel. Men vi har heldigvis tjek på det” 

det lader til du hellere vil have svar som” bare sig de skal blande sig uden om og passe deres egen butik” 

men problemet er, at man kommer til at skabe ufred og konflikter. Men når man er sur, så er det også nemmere at navigere i konflikterne end at trække sig tilbage også trækket vejret og sige “okay - lige meget - de ved jo alligevel ikke en skid” :-) 

Men de skber jo ufred og konflikt som du siger.

igen vilde du sige det til en voksen! Du er godt nok lille for din alder!

- Men det er okay at sige til en 3 årig 

Jeg forstår ikke logikken 

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

HvidSne skriver:

Det var virkeligt ikke ondt ment. Det er bare surt, når noget fylder så meget for en.

Om ens barn ikke er et ømt punkt i sit liv, hvad er så?!

jeg har en lille bil, om nogle kommentere den 10 gange dagligt - I wouldnt give a shit!

Men mit barn?! En random person ?! - 

Hvorfor er det i orden at sige til et barn han er lille, men uacceptable til en voksen mand?

Anmeld Citér

27. august 2018

CBbaby

Men de skber jo ufred og konflikt som du siger.

igen vilde du sige det til en voksen! Du er godt nok lille for din alder!

- Men det er okay at sige til en 3 årig 

Jeg forstår ikke logikken 

Igen - nej jeg ville ikke. Og jeg ville heller aldrig sige det til er barn. Det har jeg skrevet. 

Hvad vil du have ud af den her debat? 

Du har fået flere svar og forslag til “comebacks” men du bliver ved med at sige “ville du sige sådan et barn - det er ikke ok” 

Nej- det er slet ikke okay. Og du har ret til at være vred. Men man skal jo også af sin vrede igen.... og at få det ud af tænderne med vrede kommentarer hjælper ikke. Så må du slå i en pude eller sige “undskyld, det er meget mærkelig at kommentere min drengs vækst. Jeg kommenterer ikke din vægt” som jo faktisk er det du tænker.

Du er så vred over kommentarer fra omverden , at du skælder debattørerne ud herinde, som faktisk prøver at hjælpe dig  

Anmeld Citér

27. august 2018

HvidSne

Anonym skriver:

Om ens barn ikke er et ømt punkt i sit liv, hvad er så?!

jeg har en lille bil, om nogle kommentere den 10 gange dagligt - I wouldnt give a shit!

Men mit barn?! En random person ?! - 

Hvorfor er det i orden at sige til et barn han er lille, men uacceptable til en voksen mand?

Men det er vel ikke noget skidt, at han er lille? 

Jeg tror bare ikke, folk siger det for at irritere, og derfor synes jeg, det virker unødvendigt at svare fjendtligt tilbage. 

Ellers kan jeg godt lide ideen med at svare, at de bedste ting kommer i små pakker. 

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Igen - nej jeg ville ikke. Og jeg ville heller aldrig sige det til er barn. Det har jeg skrevet. 

Hvad vil du have ud af den her debat? 

Du har fået flere svar og forslag til “comebacks” men du bliver ved med at sige “ville du sige sådan et barn - det er ikke ok” 

Nej- det er slet ikke okay. Og du har ret til at være vred. Men man skal jo også af sin vrede igen.... og at få det ud af tænderne med vrede kommentarer hjælper ikke. Så må du slå i en pude eller sige “undskyld, det er meget mærkelig at kommentere min drengs vækst. Jeg kommenterer ikke din vægt” som jo faktisk er det du tænker.

Du er så vred over kommentarer fra omverden , at du skælder debattørerne ud herinde, som faktisk prøver at hjælpe dig  

Om du kigger har jeg kun svaret tilbage til dem der har skrevet - Live with it eller acceptere det bare sådan er det -

sådan som om det er en menneske ret at vi voksen kommer af med vores mening så skal du/i bare tage det-

jeg har sagt Tak til dem der kom

med oprigtige råd  

Anmeld Citér

27. august 2018

Anonym trådstarter

HvidSne skriver:

Men det er vel ikke noget skidt, at han er lille? 

Jeg tror bare ikke, folk siger det for at irritere, og derfor synes jeg, det virker unødvendigt at svare fjendtligt tilbage. 

Ellers kan jeg godt lide ideen med at svare, at de bedste ting kommer i små pakker. 

IGEN - Det er vildt mærkeligt i min verden at kommentere andre udseende lige meget om det er et barn eller voksen -— 

Nej man forstår ikke altid en anden uden man har prøvet at være i deres sko - sådan er livet - derfor er empati også en kæmpe gave, som faktisk meget få besidder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.