Anonym skriver:
Tak for sit svar.
Jeg synes, det hænger sammen med at have ansvaret og ikke have tid til sig selv og afslapning, fordi man altid er på.
Det gode til madpakken er i fryseren, så hvis ikke han tager det op, så er der kun snacks, og det kan man jo ikke holde sig mæt en hel dag på.
Mit problem er jo som sådan hvordan jeg får sagt, at jeg synes han skal bidrage noget mere, men også at slappe af og tro på, at han løser sine opgaver. Hvordan jeg så reagerer, når han ikke gør, det må tiden vise. Det er svært at være overbærende, når man i forvejen er presset.
Ja, jeg har også sagt til ham, at det nok er en god ide at lave mad til flere dage af gangen, men vi er først lige startet med at han har ansvaret for maden, så jeg glæder mig til efteråret, hvor jeg ikke skal bruge energi på at tænke aftensmad. 
Prøv lige at læse dit sidste afsnit i det citerede en gang til. For her tror jeg en del af kernen bliver meget tydelig. Du har sagt du ikke vi, stå for maden, han har sagt det gør jeg, og alligevel har du fortalt ham, at det nok er en god ide at lave mad til flere dage af gangen.
Jeg står også som oftest for maden her hjemme, og var min mand kommet og sagt: det er nok en bedre ide du laver mad til flere dage af gangen, så havde jeg smidt alt maden efter ham og nægtet at lave mad en eneste gang til - hvis jeg står for maden, så er det mig der bestemmer, mig der tilrettelægger.... det er totalt demoraliserende for mænd, kvinder og børn at blive korrekset og få taget ansvaret fra sig. Maden er hans projekt, han styrer det, han har kontrollen og du sidder på dine hænder og lukker munden for alle andre ord end: tak for mad.
Jeg kan sagtens forstå din frustration, har selv været der, er der selv en gang imellem. Men har efterhånden indset, at min kære mand jo aver noget (og det lyder det også til din mand rent faktisk gør), og at jeg skal lade ham gøre tingene på sin måde og ikke min, for når jeg vil bestemme og styre så har han ingen ejerskab.
Min mand er en haj til at fylde en opvaskermaskine, jeg er en mindre katastrofe. Det betyder, at I starten da vi gik fra håndkraft til maskine, så hver evig eneste gang jeg havde fyldt den, så kom han og rettede - resultat = jeg sætter aldrig i opvaskermaskine, men sætter det bare ved vasken. Hvorfor? Fordi det ikke måtte være mit projekt, på min måde, men jeg konstant blev korrekset. Så mit råd, lad ham nu stå for den mad, kommenter ikke, lav det ikke til dit projekt som han skal udleve.
Og vælg flere ting som du afgiver kontrollen over - og så afgiv kontrollen, lad ham have ansvaret. Og hvis madpakker ikke er der, hvor du føler du kan så vælg noget andet a la puds vinduer eller hvad ved jeg. Og sid på hænderne, hold dig for munden, lad ham finde sine ben og sin måde.