Anonym skriver:
Og alle de ting du skriver, at din mand gør, det gør jeg, Og alle de ting du gør, det gør jeg så også. Så derfor mener jeg ikke, at min kæreste laver ret meget, og når man i SÅ lang tid har følt, at man "bare" er husholderske, så bliver man fandmende røvtræt og pisse sur. Fedt for jer, at jeres mand hjælper til, men jeg har sq brug for, at vi begge hjælper til. Jeg VIL IKKE være arbejdsgiveren, hvor min kæreste laver alt det hyggelige, og jeg laver alle lorteopgaverne. Så hvordan får man ændret det? Det synes jeg ikke, der kommer nogle gode forslag til, og det var rent faktisk det jeg spurgte om!
Det er da super fedt for alle jer, hvor manden godt kan hjælpe til, men hvis jeg ikke satte mig ned og lavede en liste, ja så var det tilfældigvis MIG, der lavede det hele. Jo da kæresten legede da med børnene, men hvorfor kan det ikke være mig, der leger med børnene? Og kæresten der kunne rydde op, sætte en vask over eller lige se, at der ikke er mere toiletpapir på toiletterne? Hvorfor?
Jeg bad om at få nogle konkrete råd til hvordan man ændrer en situation, jeg bad ikke om høre om alle de fantastiske ting andre folks kærester laver. Beklager hvis du har misforstået min indlæg.
Gode råd:
Giv slip, når du giver ham ansvaret, så skal han også have det. Du skal ikke give ham instrukser eller kontrollere ham. Der er metodefrihed, han vælger selv, hvordan han løser opgaven.
Drop millimeterdemokratiet, du har jo konstateret, at det ikke virker. Al den tid, hvor du ikke skal holde regnskab eller være træt af, at du laver mest, der har du ro i hovedet.
Vær villig til at påtage dig noget af hans. Hvis tøjvask hænger dig ud af halsen, så fortæl ham det og spørg, hvad du kan gøre for ham, så han har overskuddet til påtage sig ansvaret for tøjvasken.
Det virker rigtigt godt herhjemme. Vi bytter jævnligt opgaver, men jeg har ikke nødvendigvis overskuddet til at påtage mig støvsugning og gulvvask, hvis ikke min mand så påtager sig indkøbene.