lineog4 skriver:
Hvis du vil væk fra det mentale overblik, væk fra at være arbejdsgiver så skal du netop ikke foreslå ham at lave mad flere dage af gangen. Det er hans problem, ham der skal opdage det selv. Og hvad så hvis I en dag får rugbrødsmader eller købe pizza fordi maden fuckede op - det gør den for mange familie, min egen inklusiv.
Du skal give slip - helt slip. Du skal ikke give gode råd med.mindre han spørger til dem. Du viser jo med alt tydelighed, at du ikke stoler på han som voksen menneske kan tage det ansvar ved allerede at give gode råd. Når man ikke oplever den anden stoler på en, kan man købe sig tilbage og lade den anden styre eller blive skide sur - var du gift med mig havde du oplevet en der blev skide sur, og jeg havde simpelthen nægtet at stå for maden hvis du ikke stolede på.mog. Du oplever en der lader stå til, for han ved jo godt han ikke gør det godt nok, og der vil være brok når han helt menneskeligt en dag fucker maden op og serverer rugbrød.
Prøv at løs hvad du skriver: jeg ved af erfaring han ikke kan leve op til ansvaret og derfor skal jeg guide ham. Hvis min mand mødte mig med den indstilling ville jeg nok ikke ønske at fortsætte som to voksne mennesker i et parforhold.
Jeg kan sagtens følge det med der mentale ansvar, jeg føler mig selv som en kronisk projektleder- har erkendt manden min bare ikke husker legeaftalerne (for han ved jo jeg gør det, når jeg er væk så klarer han det fint). Men jegv har også erkendt, at står han får mad fx så skal jeg slippe kontrollen, for ellers er det jo mig selv der fastholder mig i den evige projektlederrolle.
Og jeg tænker lidt, og hvad så hvis der en dag mangler opvaskemiddel. Så køber man det dagen efter, eller man drøner ned og køber det når man mangler. Hvis du boede sammen med mig ville du også blive gal, for sådan noget glemmer jeg også midt i hverdagens trummerum, hvor arbejdet og børnene fylder. Jeg forsøger så at lave systemer så jeg husker, men selv dem glemmer jeg - tilgengæld glemmer jeg ikke, at jeg utrolig gerne vil læse en bog om omsorgsetik, og ville også gerne få til til Hanne Arendt og en genopfriskning af Foucault - og en det handler om hvad vi som mennesker har som projwlt/interesse og opvaskemiddel er en af de ting, jeg ikke skænker en tanke.
Din mand tænker sig om, han tænker bare ikke som dig. Og nej du kan ikke lære ham at tænke som dig, men du kan give udtryk for, hvad det gør ved dig. Og I kan få talt om et system (ikke alle de lister de må være dræbende for jer begge, du laver listen som arbejdsgiver og han påtager sig arbejde), fx om ar man har et sted man skriver det man oplever mangler i hjemmet. Have en ugekalender et synligt sted, hvor aftaler skrives op osv. Og så skal du indse, at I er forskellige og det er en styrke og tro på ham. Tro nu på han klarer maden, og tænk ikke allerede: jeg ved det går galt
Ja, jeg må arbejde med at give slip. Vi har nu kun en liste, så den er til at overskue. 
Jeg ved godt at jeg har svært ved at vi løber tør for ting, men det må jeg jo så arbejde med. For ja, vi er virkelig forskellige. Men det er jo også derfor vi faktisk har det godt sammen.
Vi har nu lavet en kalender, hvor JEG skriver aftaler op, for at prøve at fordele ansvaret. Jeg ved endnu ikke om det virker, for det er først lige sket. Jeg har virkelig prøvet at tage initiativer, så vi kunne få løst de her trælse ting, der virkelig tynger.